Kysy mitä vain nuorelta joka on suljetulla osastolla
Vastailen kysymyksiin. Yksityiskohtia (osastoni sijainti/piiri, henkilötietoni tms.) en paljasta, mutta muuten avoin linja.
Kommentit (8)
Onko siellä kaikkien pakko syödä lääkkeitä? Voiko lääkitykseen itse vaikuttaa? Vahditaanko jotenkin, että lääkkeet myös otetaan oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Millainen päiväohjelma siellä on?
Millaisia sääntöjä esimerkiksi puhelimen käytön suhteen?
Viihdytkö osastolla?
Päiväohjelma on arkena aika rutiininomainen. Kahdeksalta suunnilleen herätys ja aamupala, itse käyn aamuisin myös aina suihkussa. Kymmenen aikoihin koulutunnit alkavat niillä jotka käyvät koulua, lounas yhdentoista ja kahdentoista välillä. Välipala iltapäivällä ja päivällinen neljän ja viiden välillä. Iltapala noin 19-20 aikaan. 21 omiin huoneisiin, valvoa saa mutta täytyy alkaa rauhoittua.
Itselläni päivät ovat aika lakonisia ja koostuvat lähinnä syömisestä, lukemisesta ja Netflixin katselusta, sillä minulla ei ole ulkoilulupaa enkä käy toistaiseksi koulua.
Puhelimen suhteen ei erityisiä sääntöjä, niitä ei kerätä pois eikä käyttöä rajoiteta ilman painavia perusteita. Joissain tapauksissa kännykän käyttöä voidaan säädellä. Olen ymmärtänyt että esim. hankalissa päihdetapauksissa takavarikoidaan usein puhelin.
Osastolla on ihan jees, mieluummin olisin kotona mutta kaipa tämä tässä menee.
ap
Kuinka nuori? Kouluikäinen vai aikuinen? Mikä diagnoosi ja lääkitys?
Millainen päiväohjelma siellä on?
Millaisia sääntöjä esimerkiksi puhelimen käytön suhteen?
Viihdytkö osastolla?