Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko huonoilla arvosanoilla mahdollisuus päästä yliopistoon?

Vierailija
25.03.2018 |

Haaveilen sosiaalitieteiden opiskelusta Turun yliopistossa, mutta huolettaa omat arvosanat.
Kirjoituksista oon saanut AABBC.
Onko täällä muita joilla kirjoitukset on menneet penkin alle mutta olette silti päässeet opiskelemaan haluamaanne alaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait sinne joku pääsykoekiintiökin on. Eli voi.

Vierailija
2/13 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, no noi on kyllä oikeasti huonot paperit. :) Vielä nyt kun on pääsykoevalinta, on mahdollista päästä. Mutta Turkuun on kova kilpailu, joten valmistaudu kunnolla. Tai sitten avoimen väylä on toinen vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni kirjoitti magnan paperit ja pääsi toisella yrittämällä Hkiin. Teki kyllä vuoden verran todella töitä pääsykokeita ajatellen, luki vähintään viitenä päivänä viikossa ainakin 8 tuntia päivässä, huolehti jaksamisestaan ja siltikin kuukaudet ennen pääsykoetta olivat todella stressaavia, vaikkakin pääsykoekirja oli hänelle entuudestaan tuttu. Hkin kiintiö oli pieni, vain 18 otettiin sisään ja hakijoita oli ymmärtääkseni yli 800. Turun kiintiöistä en tiedä, mutta sen voin sanoa, että ala on todella tavoiteltu, joten valmistaudu ainakin vuosi (ehkä kaksikin, jos et saa papereista yhtään lähtöpisteitä) lukemalla systemaattisesti.

Vierailija
4/13 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät sosiaalitieteet ole yhtä suosittu kuin sosiaalityö, joten mahdollista on päästä sisään.

Vierailija
5/13 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista!

Taistelin lukion kaksi viimeistä vuotta masennuksen kanssa, ja se valitettavasti näkyi arvosanoissa..

Haluaisin kovasti toteuttaa omia unelmia, vaikka koen olevani ”muita huonompi” koulussa. Nämä ovat mun ensimmäiset pääsykokeet, aion tehdä parhaani vaikka tiedän että on hyvin pieni todennäköisyys päästä sisään. :)

-Ap

Vierailija
6/13 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisiin töihin sieltä sijoitutaan?

Vierailija
7/13 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lääkistä. Pääset sinne todellakin lukemalla.

Vierailija
8/13 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinne huonoilla papereilla mennä. Itse pääsin pelkästään pääsykokeen perusteella. Luin niin helvetisti puoli vuotta koska tiesin, että yo-papereillani ei ole sinne mitään asiaa.

Vierailija
9/13 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista!

Taistelin lukion kaksi viimeistä vuotta masennuksen kanssa, ja se valitettavasti näkyi arvosanoissa..

Haluaisin kovasti toteuttaa omia unelmia, vaikka koen olevani ”muita huonompi” koulussa. Nämä ovat mun ensimmäiset pääsykokeet, aion tehdä parhaani vaikka tiedän että on hyvin pieni todennäköisyys päästä sisään. :)

-Ap

Tiesitkö, että voit jälkikäteen laajentaa ylioppilastutkintoasi? Mä siis kirjoitin ylioppilaaksi, mutta mulla oli yksi huono arvosana, pitkästä matikasta. Haluamalleni alalle juuri matikasta sai hyvät pisteet, mutta sai siis myös lyhyestä matikasta. Kun en ekana keväänä päässty sisään, ilmoittauduin lyhyen matikan ylioppilastutkintoon, luin ja laskin lyhyen matikan kirjoja töiden ohessa 2kk ja sain E:n. Sillä sitten sainkin hyvät alkupisteet haluamalleni alalle. Kannattaa katsoa, mistä aineista tuonne annetaan lakupisteita ja tehdä ne ylioppilaskokeet laajennussuorituksina, tee näitä kursseja esim aikuislukiossa ja kysy heidän opoiltaa apua paperitöihin. Ja luet siihen pääsykokeeseen tosissaan, ja osta paikka valmennuskurssille, jos sellaisen löydät. 

Vierailija
10/13 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö sinulle humanistiset alat, esim. tiedotusoppi?

Vierailija
11/13 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun (tosin vähän tuota paremmilla) BCCCM papereilla aukes paikka yliopistoon alalta, tai oikeastaan linjalta, jolle otetaan alle 5% hakijoista. Sanoisin että ei mahdotonta mutta vaikeaa oli ja vaatii paljon töitä.

Vierailija
12/13 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on mahdollisuus! Teet vaan kovasti töitä niinkuin edellä jo ollut puhetta, ns. vapaamatkustajana ei mahdollisuuksia.. Pidä kiinni haaveesta. Älä ajattele sisäänpääsyprosentteja, aina on mahdollisuus olla siinä sisäänpääsevien joukossa! Tiedän useamman, jolla kirjoitukset menneet penkin alle ja silti saaneet opiskelupaikan (lääkis, kauppis). Tsemppiä sulle! Ps. Kandee tosiaan tsekata myös se avoimen väylä.

Vierailija
13/13 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät sosiaalitieteet ole yhtä suosittu kuin sosiaalityö, joten mahdollista on päästä sisään.

Kyllä sosiaalityöhönkin on mahdollista päästä sisään kun tekee kovasti töitä pääsykokeen eteen. Itse pääsin sisään vuonna 2016 ensimmäisellä hakukerralla, enkä ole edes käynyt lukiota. Pelkässä pääsykoekiintiössä pääsin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän