Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä iltapalaksi 6kk ikäiselle kun puuro ei kelpaa

20.04.2006 |

Tyttö siis 6kk ja soseita syöty 4kk ikäisestä. Hedelmä ja vihannessoseet menee jo ihan hyvin, mutta puuro ei maistu. Olen kokeillut riisihuitale-, kaura-, pe-popuuroja, vaihdellen eri hedelmäsoseilla joista pitää, mutta suu menee kiinni kun on pari lusikallista syönyt ja todennut mitä on tarjolla.

Voisin tietty antaa pelkkää hedelmää, mutta haluaisin antaa jotain täyttävämpää.Vinkkejä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut vauvajugurttia? Meillä sitä syödään vuorotellen puuron kanssa ilta- ja aamupalalla. Sitä on lasipurkeissa ja pahvitetroissa ainakin Muksulla. Mun mielestä ne pahvipurkit on parempia. Tai oletko kokeillut valmiita hedelmä ja marjapuuroja. Meillä ainakin puolukkapuuro uppoaa tosi hyvin, siis se valmis. En ole itse tehnyt vielä puuroja kun noi valmiit on niin käteviä.

T.Tipy+ipana kohta 7kk

Vierailija
2/5 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyykin huomenna kaupasta ostaa jotain mainitsemaasi ja kokeilla. Kiitos vinkistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika ei suostunut syömään alle 1-v. muuta puuroa kuin graham-ruusunmarjapuuroa. Sitä sai kyllä hauduttaa puoli tuntia, mutta se on erittäin ravitsevaa. Me tehtiin aina isompi satsi kerralla ja laitettiin jääkaappiin annosrasioihin.

1/2 l vettä

1 dl grahamjauhoja

1 dl ruusunmarjasosetta

Vesi kuumennetaan melkein kiehuvaksi ja kun se höyryää, lisätään jauhot vatkaimella sekoittaen. Keitetään 20-30 min. välillä sekoittaen. Lopuksi lisätään sose kypsään puuroon.

Vierailija
4/5 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

otankin reseptin talteen jos vaikka kokeilisin joskus!

Vierailija
5/5 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin jugurtit ovat kova sana:). Sitä syödään välipalaksi ja tosiaan, voi hyvin kokeilla myös iltapalaksi, jos puuro ei maistu.

Meillä menee tällä hetkellä velliä iltaisin. Välillä se oli pannassa, mutta nyt taas maistuu.