Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa jota 'rouvittelu' ärsyttää?

Vierailija
25.03.2018 |

Olen kyllä 4-kymppinen ja naimisissa mutta minua hirveästi ärsyttää varsinkin vanhat miehet jotka kutsuu rouvaksi! Mieluummin tytöttely kuin rouvittelu.

Huvittaa sekin että parikymppiset pojat tytöksi kutsuu ja 70-v. ukot rouvaksi.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen, ettet asu Ranskassa tai Saksassa. Siellä sinut olisi jo rouviteltu hengiltä.

Vierailija
2/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanoo rouva, pitää sanoa myös sukunimi. On todella moukkamaista puhutella rouvaksi ilman sukunimeä. Teitittely on keksitty. Kouluttamattomat ja ylimieliset ihmiset rouvittelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri meinasin kirjoittaa, että varsinkin Ranskassa on ihanaa olla madam.

Vierailija
4/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se joskus kieltämättä hieman kyrsii...

T: pitkätukkainen mies

Vierailija
5/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mies niin ymmärrän, muuten kyllä pitäisi kaikkia 29 täyttäneitä kutsua ensin neideiksi

Vierailija
6/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva on ihan kamala sana. Voin olla vaimo, mutta en rouva.

Vierailija
7/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha... Meillä poika pienenä kysyi ravintolassa isoon ääneen pitkätukkaisesta miehestä että onko tuo setä vai täti. Pikkuisen näkyi miestä hymyilyttävän.

Vierailija
8/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole ainoa :)

Ap

Vierailija
9/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkään. Tulee jotenkin "arvokas" fiilis. Mua rouvitellaan hirveen harvoin. Ehdotin miehelle, että jos alkaisi puhumaan kavereilleen yms. "rouvani" - tyyppisesti, eikä etunimellä. Ei suostunut. Pöhkö.

Neidittely särähtää korvaan, koska olenhan Rouva. Tytötelläkin saa.

N45

ps. onhan tuo rouva sanana ruma

Vierailija
10/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvittelu ärsyttää jo siksikin, kun en ole naimisissa. En toisaalta tässä iässä enää odota neidittelyäkään, joten pitäisi keksiä ikäneutraali naista koskeva sana. Nainen ja naikkonen ei jostain syystä kuulosta hyvältä, joten onko ehdotuksia?

Vierailija
11/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se rouvittelu kivalta kuulosta, mutta mikä muu haluaisit olla? Jos vaikka sinulta tippuu hanska kauppakeskuksessa ja joku näkee sen ja juoksee perääsi, millä nimellä haluaisit, että hän kutsuisi sinua: "Hei rouva, hansikas putosi!"  vai kenties "hei sinä siellä", "hei nainen", "hei muija", "hei tyttö" vai mikä olisi parempi? Oletetaan, että sinulla on ikää vaikkapa 30-50 vuotta.

Itse ainakin olisin tässä tilanteessa mieluiten rouva.

Vierailija
12/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen akka ja haluat että vanhat ukot tytöttelee?

Mua ei pätkäise rouvittelu, tai tädittely ei senttiäkään, mutta yhtään en tykkää jos kukaan tytöttelee, oon kuiteskin jo kolmikymppinen vanha akka ittekin.

Vihasin lukiossakin sydämeni pohjasta sitä miten yksi ope pariin otteeseen taputti päätäni kuin olisin ollut joku koira. Hyi hitto!

Olin neiti, nytte rouva ja täti ja emäntäkin, mutta tyttö nimike on ollut 15-vuotiaasta lähtien enää tarkoitettu vähättelynä.

Vierailija
13/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mutta eihän sua kukaan muu voi vaimoksi kutsua kuin oma mies, rouvaksi taas kuka tahansa vieras ihminen.

Vierailija
14/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha... Meillä poika pienenä kysyi ravintolassa isoon ääneen pitkätukkaisesta miehestä että onko tuo setä vai täti. Pikkuisen näkyi miestä hymyilyttävän.

Mä olen kuulemma ihan pienenä uimahallissa ihmetellyt pitkätukkaista miestä ja miksi tätillä on niin karvaiset jalat.

Vierailija
15/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiatonta menoa. Rouva on nimenomaan arvonimi. Toinen keskustelu on se, miten hirveää on että aviosääty on niin määritellyt naisen arvon, mutta kyllä rouva on parempi nimitys kuin neiti, hrr.

Mua ei myöskään tartte tytötellä. Olisko kyse myös siitä, että aina luullaan 10 vuotta nuoremmaksi ja se ei oikeasti ole kivaa.

Vierailija
16/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua rouvitellaan melko harvoin ja koska olen naimisissa, niin ihan oikea nimityshän se on, mutta kieltämättä saa minut tuntemaan itseni jotenkin kovin vanhaksi. Eipä se silti niin paljon vaivaa, että viitsisin siitä sen isompia murheita kantaa. 

Vierailija
17/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30 ja minua saa kyllä sekä tytötellä että rouvitella, mutta itse käytän tuntemattomista aikuisista naisista sanaa rouva, koska se on kohteliasta.

Vierailija
18/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisikin joku rouvaksi mutta mies sanoo emännäksi vaikka meillä ei ole maataloutta. Vieraat ihmiset tädittelevät. T. Nainen 45v

Vierailija
19/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minua ärsyttää myös äidittely. Kyllä olen äiti ja lapseni saa kutsua äidiksi, mutta en pidä siitä kun muut sanovat "annapa äidille se! Äiti on siinä. Äiti tulee kohta." puhuen siis minusta.

Vierailija
20/38 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä 4-kymppinen ja naimisissa mutta minua hirveästi ärsyttää varsinkin vanhat miehet jotka kutsuu rouvaksi! Mieluummin tytöttely kuin rouvittelu.

Huvittaa sekin että parikymppiset pojat tytöksi kutsuu ja 70-v. ukot rouvaksi.

Ei se ole huvittavaa vaan surullista, että nykyään ei osata enää käytöstapoja. Tietenkin tuntemattomia kuuluu rouvitella ja teititellä.

Yhden kerran elämässäni olen pahastunut rouvittelusta:kun olin 18 ja poke sanoi baarin ovella "rouva ei pääse sisään tossa kunnossa" 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi