Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokra vai asumisoikeusasunto, pääkaupunkiseutu?

Vierailija
25.03.2018 |

Ja ei, vaikka omistusasunto olisi se kaikkein paras ja ihanin ja kannattavin vaihtoehto, se ei ole vaihtoehto minulle, ellei jotain ihmettä kuten lottovoitto tapahdu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asumisen kestosta. Jos pysyvämpi ratkaisu, niin haso on erinomainen valinta

Vierailija
2/9 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASO asuntoa miettiessä kannattaa laskea ne kaikki kustannukset. Mun mielestä ne pelkät hoitovastikkeet on jo itsessään ihan törkeitä.

Itse en ikinä ottais ASO asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvin asumismuoto on haso eli helsingin asumisoikeus, mutta siinä täytyy tietysti maksaa asumisoikeusmaksu. Nämä hasot on vastikkeeltaan halvempia kuin osa kaupungin vuokra-asunnoista ja vuokratakuukin on 500 euroa minkä saa vielä takaisin 3 vuoden asumisen jälkeen. Muissa asoissa vuokratakuu on 2 kuukauden vuokra.

Vierailija
4/9 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statilainen kirjoitti:

ASO asuntoa miettiessä kannattaa laskea ne kaikki kustannukset. Mun mielestä ne pelkät hoitovastikkeet on jo itsessään ihan törkeitä.

Vertailun vuoksi kolmion vastikkeet/vuokrat eräällä alueella: omistusasunto 250e, asumisoikeusasunto 700e, vuokra 1000-1300e. Ei mun mielestä kuulosta törkeältä

Vierailija
5/9 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra on vaivattomin ja helpoin vaihtaa asuntoa. Omistusasunto hyvä jos haluat asua pitkään tai asunto on hyvä sijoituskohde.

Vierailija
6/9 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ASO:n etu on myös se, ettei niihin päädy välttämättä sitä kaikkein häiriköivintä ainesta, koska jonkin verran pitää kuitenkin löytyä sitä omaakin fyrkkaa.

Vierailija
7/9 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan asossa ja meillä asioihin puututaan . Entinen naapuri järjesti säännöllisesti bileitä, kun vaimo lähti mummolaan lasten kanssa.

Jopa sanoin vaimolle joudun taas soittamaan poliisit, kun kertoi lähtevät mummolaan.

Yksissä bileissä poliisit tulivat 3 x ja lopulta isäntä vietiin putkaan.

Tämä ja 2 muuta ja he joutuivat lähtemään.

Mies tiesi, mutta sanoi kaverit vaatii juhlia. Ja mies oli n 40 vuotias.

Vierailija
8/9 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Statilainen kirjoitti:

Vertailun vuoksi kolmion vastikkeet/vuokrat eräällä alueella: omistusasunto 250e, asumisoikeusasunto 700e, vuokra 1000-1300e. Ei mun mielestä kuulosta törkeältä

Mun mielestä se, että omistusasunnon vastike 250 muuttuu 700 euroksi ihan vaan omistusmuodon muuttuessa, on törkeää. Sama asia, eri nimellä, triplahintaan.

Vierailija
9/9 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos asoon tulee putkiremppa meneekö se vastikemaksusta?