Mies uhkailee jatkuvasti..
..että vie lapsen minulta. Meillä tilanne ettemme ole asuneet koskaan yhdessä. Lapsi ei ole koskaan ollut yötä isällään ja on viettänyt kaksin aikaa isänsä kanssa ehkä noin kolme kertaa. Ei suostu tulemaan lastenvalvojalle, koska on siihen liian kiireinen kuulemma. Mies olettaa että voi paukata kotiini koska vain lyhyellä varoitusajalla tai yllätyksenä. Jos haluaa tulla flunssassa ja sanon ettei se nyt sovi koska olet sairaana enkä tahdo että lapsi sairastuu niin myöhemmin käyttää tätä minua vastaan etten ole antanut.. Olen itse informoinut miestä tytön elämästä ja kuulumisista säännöllisesti. Olen hoitanut lapsen alusta saakka täysin yksin. Kaikkien miehen inhottavien temppujen jälkeen en halua pitää henkilökohtaisesti häneen yhteyttä. Kun en suostu henkilökohtaisiin keskusteluihin niin alkaa uhkailla minua lapsen viemisellä pois minulta. Eilen sanoi että soittaa lasten suojeluun ja ilmoittaa sinne minusta. Ja ottaa yksinhuoltajuuden. Miehellä on kaksi lasta aiemmasta suhteesta joita tapaa ehkä 5-6 krt vuodessa kun on niin "kiireinen". Eli todellista kapasiteettia tai edes halua ei tuossa ole takana koko päivä isäksi alkaa, vain peloitella minua ja kontrolloida elämääni. Mitä tekisitte minun sijassani? Meillä on siis yhteishuoltajuus, emme koskaan ole asuneet yhdessä, mies ei ole kertaakaan ollut esim puistossa tyttäremme kanssa. Miten tuollaisen kiusan saa loppumaan? Erityisen pahalta tämä tuntuu koska olen hoitanut lapsen yksin ja olen aina toivottanut hänet tervetulleeksi elämäämme. Mies on roikottanut minua parisuhteessa jossa ei ole ollut vakavissaan erinäisillä uhkailuilla joista osa jopa ollut henkeäni uhkaavia. Nyt se on vain siinä kun en halua enää antaa mahdollisuutta hänelle koska ainoa tuollaisen ihmisen tarkoitus on satuttaa ja tuhota minut ja ilmeisesti kaikki pettämiset, valehtelut ja yksin jättämiset ei riitä vaan on valmis valehtelemaan minusta viranomaisille ja ottaakseen yksinhuoltajuuden itselleen. Mies on 40, sairaanhoitaja, perusasiat kunnossa. Mutta täysin sairas ja kamala läheisille. Jättää lapset jouluna ilman lahjoja jne. Kylmä ja välinpitämötön ihminen. En ikinä halua lastani tuollaiselle. Lisäksi minä ja tyttäreni olemme todella läheisiä eikä hänellä ole oikeutta ero kostaakseen meitä erottaa. Mihin tässä tilanteessa voi ottaa yhteyttä, mitä minun kannattaa tehdä?
Kommentit (15)
Sanoisin että hölkynkölkyn ja sopisin tarkat tapaamiset (esim. Joka torstai klo. 16-18) silloin mies joko tulee tai ei tule. Viesteihin en vastaa elleivät koske näitä tapaamisia.
Niin ja mies tietysti yrittää saada näyttämään hullulta, että olen mielisairas, vaikka hänen käytökseensä reagoi olemalla usein esim itkuinen. Tätähän "mielenvikaisuutta" hän käyttää sitten myös vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että hölkynkölkyn ja sopisin tarkat tapaamiset (esim. Joka torstai klo. 16-18) silloin mies joko tulee tai ei tule. Viesteihin en vastaa elleivät koske näitä tapaamisia.
Ei hän tahdo sopia. On sanonut ettei tule lastenvalvojalle. Tämä on vain täydellistä kiusaa kaikki minua kohtaan. Mies on ihan pimeä. Haluaisin itse ilmoittaa hänestä johonkin mutta minne?
Olen monta kertaa sanonut omalta osaltani hänelle sitä tätä ja tuota. Sanomiseni ei enää auta. Hän palaa aina jatkaakseen kiusaa.
Ei se tuolla näytöllä pysty lasta sulta viemään. Haet yksinhuoltajuuden ja elarit LAPSEN nimissä (saat siihen oikeutsavustajan) käräjäoikeudesta ilman tapaamisia tai valvotut tapaamiset ja lähestymiskielto omaan kotiisi - tätä varten sun pitää kirjata ylös noi sun kotiin ilman sopimusta rynnimiset jotta sulla on näyttöä.
Yksinhuoltajuuteen on hyvä mahis koska mies ei suostu mihinkään ja luultavasti tekisi jatkossakin parhaansa vaikeuttaakseen lapsen asioiden hoitoa kieltäytymällä allekirjoittamasta asiakirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen monta kertaa sanonut omalta osaltani hänelle sitä tätä ja tuota. Sanomiseni ei enää auta. Hän palaa aina jatkaakseen kiusaa.
Kaikki kommunikaatio kirjallisena jotta sulle jää todisteet. Ilmoita että sun luokse ei tulla etukäteen sopimatta ja että soitat poliisit jos ilmaantuu asunnollesi ja sitten teet kuten olet uhannut, siis joka kerta kun soittaa ovikelloa extempore. Soitoista jää tieto häkee ja voit todistaa että mies häiriköi ja sat lähestymiskiellon helpommin. Ilmoitat myös että kaikki asiat kirjallisesti tai jos soittaa joko et vastaa TAI tallennat puhelun.
Itse tein abortin just siksi että välttyisin moiselta kiusanteolta, jota ois seurannut lapsesta.
No millä meriiteillä arvelet miehen vaan "ottavan yksinhuoltajuuden" jos käytännössä on lapselle vieras ihminen "kiireellisyytensä" takia?
Ehdotan, että haet itse yksinhuoltajuutta vetoamalla siihen, että miehen pääsääntöinen tarkoitus ei ole lapsrn etu, vaan tehdä kiusaa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Ota itse yhteyttä lastensuojeluun ja kerro sinne kaikki
Juuri näin minä tein. Marssin heidän puheilleen ja kerroin juurta jaksain miten asia on.
Minulle sanottiin että rauhoitu. Lasta ei kukaan vie. Sain apua, ja mies hävisi minun ja lapsensa elämästä totaalisesti. En perään kysellyt. Nyt on hyvä.
Uskalla hakea apua! Takuulla asia järjestyy parhain päin, taistelemaan voit joutua mutta ota kaikki tuki mitä voit saada!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän tahdo sopia. On sanonut ettei tule lastenvalvojalle. Tämä on vain täydellistä kiusaa kaikki minua kohtaan. Mies on ihan pimeä. Haluaisin itse ilmoittaa hänestä johonkin mutta minne?
Ilmoitat hänelle että voi tulla tapaamaan lasta torstaisin klo. 16-18 ja mies joko tulee tai ei tule. Jos tämä aika ei hänelle käy, varmaan olosi kannattanut haluta sopia sitten. Älä mene mukaan tuohon jankkaamiseen ja pelleilyyn.
Uhkailut sinua vastaan ovat poliisiasia. Ilmoita poliisille kun sellaisia tulee, pyri keräämään todisteita. Siirry esimerkiksi pelkkään tekstarikommunikaatioon jolloin on helppoa todistaa että kuka on sanonut mitä ja milloin. Hae oikeutta itsellesi, vaikka sitten käräjien kautta.
Ota itse yhteyttä lastensuojeluun ja pyydä apua. Tuollaiseen tilanteeseen heillä tuskin on jeesiä kun sulla on oletettavasti lapsen hoito hanskassa, mutta voit puhua tilanteesta jonkun luotettavan aikuisen kanssa joka on lapsen etu sekin.
Jos mies ei kykene sopimaan yhdessä kanssasi asioista, niin lapsen todellisena huoltajana sinun tulee sanella miten hommat menevät. Sovi aina seuraava tapaamisaika kun edellinen menee ohi, mutta tapaamisvälejä voinee arkenne helpottamiseksi pidentää jos mies ei ole tapaamisista todellisuudessa kiinnostunut. Sinuna en kertoisi lapselle että koska odotat isin tulevan, koska jossain vaiheessa lapsi kuitenkin oppii että toisilla on isit jotka todella ovat paikalla: säästä se vähä mikä tuosta isistä irtoaa iloiseksi yllätykseksi lapselle.
Yksinhuoltajuuteen siirtymistä kannattaa selvittää, mutta käytännössä vähemmän aikaa ja vaivaa saattaa mennä jos otat esimerkiksi kahden vuoden ääriasiallisen kommunkaation kuurin: keskustelet pelkästään lapsen asioista ja kuulumisista esimerkiksi kerran viikossa tiettynä aikana, mieluiten tekstarein tai sähköpostilla. Itkeä saa, mutta itkeminen tuolle miehelle vain pitkittää hankalaa tilannettanne. Itke mieluummin sellaisille jotka osaavat sinua lohduttaa.
Lopuksi: ovea ei avata ei-toivotuille vieraille. Lukot vaihdetaan jos vara-avaimia on väärien ihmisten hallussa. Vaikka tunteita vielä olisi, niin sinä et halua itsellesi ja lapsellesi sitä mitä tuollaisella ihmisellä on tarjottavana.
Ei ole tarkoitus saivarrella, mutta alunperinkin yksin asuvana sun ois pitäny vaatia yksinhuoltajuutta. Jotkuu miehet on niin sikoja et ne käyttää aseena omaa lastaan juurikin noilla papereityen allekirjoituksilla yms. Oma isäni siis oli tällainen, vanhemmillani oli yhteishuoltajuus vaikka erosivat ollessani yksivuotias. Kaikki pankkitilien avaamisetkin oli niin perhanan vaikeita.
Miestä ei varmaan kiinnosta edes se fakta että lapsensa tulevaisuudessa halveksuu kiusanteon takia....
Toivottavasti tilanteenne päättyy hyvin ja aikuisesti, tsemppiä!
Tyttäremme on 2,5 vuotias. -ap