Ihanaa, perinteiset nimet ovat tehneet paluun: Aino ja Leo viime vuoden suosituimmat etunimet – katso kymmenen kärki
Aino ja Leo ovat vuonna 2017 syntyneiden lasten suosituimmat etunimet, kertoo Väestörekisterikeskus. Ainon sai ensimmäiseksi nimekseen 319 tyttöä ja Leo annettiin etunimeksi 414 pojalle.
Ainon jälkeen suosituimmat tyttöjen ensimmäiset etunimet olivat viime vuonna Eevi, Emma, Sofia ja Aada.
Pojille useimmin annetut etunimet Leon jälkeen olivat Elias, Eino, Väinö ja Onni.
https://yle.fi/uutiset/3-10127533
Oli jo aikakin, ei enää Jessicoita.
Kommentit (6)
Idioottimainen aloitus. Perinteiset nimet ovat olleet vuosikausia suosituimpia.
Kivoja nimiä nämä perinteiset. Hassua kuitenkin, että olen aina pitänyt myös nimestä "Jessica".
Näytä mulle lista, missä on jessica nimi top 5. Ei varmaan löydy sellaista. En kyl ymmärrä, miksi mun piti edes kommentoida, kun koko aloitus on niin järjetön...
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei annettu tytölle tuota Aino-nimeä aikoinaan kuten ensin mietimme. Oli tuolloin nimittäin melko harvinainen nimi. Nykyinen nimi tulee tuskin koskaan edes top100-listalle.
Olis kyl ihan hirveetä antaa lapselleen niin kaunis nimi, jonka muutkit haluaa antaa lapselleen.
Aino oli erittäin yleinen nimi 1900-1950.
1960 -1970 aikana se ei ollut enää niinkään suosiossa.
1980-luvusta lähtien se on nostanut koko ajan suosiotaan; ei kuitenkaan niin suosituksi kuin se oli 1920 - 1940.
Aino, Ainokainen, Ainut, Aina
Leo oli suurimmassa suosiossa 1920-1950 luvuilla
1960 - 1990 luvuilla hieman hiipui.
2000 - 2018 se on noussut lähes yhtä suosituksi nimeksi kuin 1940 - 1950 aikana.
Leo, Leon (leijona);
Onneksi ei annettu tytölle tuota Aino-nimeä aikoinaan kuten ensin mietimme. Oli tuolloin nimittäin melko harvinainen nimi. Nykyinen nimi tulee tuskin koskaan edes top100-listalle.