Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Donaxyl-kuuri??

Vierailija
21.03.2018 |

Onko kenelläkään lääkäri määrännyt Donaxyl-emätinpuikkoja alapään tulehdukseen? Otin viimeisen puikon toissapäivänä ja kaikki oireet on vaan pahentunu plus kärsin melkein kaikki pakkausselosteen sivuoireet kuumeen noususta hiivatulehdukseen. Nyt kuurin loputtua otin vielä Diflucanin hoitamaan hiivaa mutta mikään ei tunnu auttavan. Lisäksi mulla on ollut koko kuurin ajan kummallista tumman harmaata vuotoa. Mulla on gynelle soittoaika lauantaina, mutta ajattelin kuitenkin täältä kysellä onko muut käyttäneet tuota Donaxylia ja miten se on teillä toiminut.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli monia haittavaikutuksia Donaxyl-lääkkeestä. Lopulta jouduin viikonloppuna päivystykseen, kun nousi kova kuume ja alkoi kamala alavatsakipu. Tulehdus oli huomattavasti pahentunut. Lisäksi virtsatietulehdus. (mikä ollut vain kerran aikaisemmin) Kolmea uutta lääkettä määrättiin. Alun perin oli vain pientä tulehduksen tapaista emättimessä. Että pieleen meni se kuuri!

Vierailija
2/11 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin niitä tänään hiivatulehdukseen 😞 Otin myös Fluconatsolin suun kautta, enkä haluais noita Donexylejä, taitavat olla aika vahvaa kamaa... mitähän mä tekisin, uskaltaako sitä kuuria alottaa? Aiemmin en siis käyttänyt mitään lääkkeitä tähän vaivaan, joten tuntuu jotenkin hurjalta että suoraan niihin vahvimpiin... Mieluummin kokeilisin vielä jotain apteekin käsikauppa paikallisvalmisteita ensin ennen ku lähtee noilla vahvoilla pelaamaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla oli sekaflooraa = bakteerien sekakasvua ja gynekologi määräsi Donaxyl-kuurin 6 pv / yksi puikko joka ilta. Mulla ei ollut mitään haittavaikutuksia ja pääsin bakteereista eroon. Suosittelen kokeilemaan jos lääkäri määrää. Haittavaikutukset on yksilöllisiä eikä niitä ole kaikilla.  Oman kokemukseni mukaan hyvä lääke.

Vierailija
4/11 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaaaanha ketju, mutta vastaan oman kokemuksen, jos joku muukin on yrittänyt googlata suomeksi tietoa Donaxylista (mitä on aika vähän).

Sain epäspesifiin bakteeritulehdukseen 6pv kuurin, ja minua(kin) jännitti aloittaa kun luki näitä sivuoirejuttuja ja miten voi tulla hiivaa jne. Itseni kohdalla tehosi kuin tauti, 2-3 päivän aikana oireet olivat aika lailla hävinneet mutta käytin kuurin loppuun. Nyt viikko lopettamisesta ja kaikki on ennallaan, ei tullut sivuoireita (hiivaa, kuumetta, ihottumaa) ja olen kyllä tyytyväinen. Yksilöitähän me kaikki olemme..

Huomioitavaa on myös se, että metronidatsoli on antibiootti (kauppanimike esimerkiksi nämä tutut Flagylit)! Minulla oli vuosia takaperin bakteeritulehdus-hiiva-bakteeritulehdus-hiiva-kierre hyvin pahana, ja aina sain metronidatsolia bakteeritulehdukseen (Flagylia yleensä), mikä laukaisi hiivan. Ihmekös, kun jatkuvasti sai tunkea antibioottipuikkoja alapäähän. Donaxyl ei aiheuttanut mitään oireita.

Jos näistä kahdesta edellämainituista ei ole apua, kuten ei aina itsellänikään ollut, kysykää klindamysiini-kuuria puikkoina tai tabletteina. Löysin jonkun ruotsinkielisen artikkelin - minkä unohdin tallentaa -, mutta siinä vertailtiin klindamysiiniä ja Donaxylin vaikuttavaa ainetta dekvaliniumkloridia. Artikkelin mukaan molemmat ovat olleet hyvin siedettyjä ja suurin piirtein saman verran raportoitu sivuoireita jne.

Vierailija
5/11 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lääke eikä mitään haittavaikutuksia itsellä.

Vierailija
6/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klindamysiiniä, Suomessa nimellä Dalacin käytetään anaerobisten bakteerien aiheuttamiin infektioihin, kuten hengitystieinfektioihin, sepsikseen ja peritoniittiin. Toinen käyttöaihe on Staphylococcus aureus -bakteerin aiheuttamien luuinfektioiden hoito.

Edellinen on lainaus hakiessa netistä tietoa Klidamysiini.

Elikkä onkohan tuota määrätty kirjoittan Hopea this help kertomiin vaivoihin???

Vierailija
7/11 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klindamysiiniä, Suomessa nimellä Dalacin käytetään anaerobisten bakteerien aiheuttamiin infektioihin, kuten hengitystieinfektioihin, sepsikseen ja peritoniittiin. Toinen käyttöaihe on Staphylococcus aureus -bakteerin aiheuttamien luuinfektioiden hoito.

Edellinen on lainaus hakiessa netistä tietoa Klidamysiini.

Elikkä onkohan tuota määrätty kirjoittan Hopea this help kertomiin vaivoihin???

Lääkkeillä on usein monia käyttötarkoituksia. Mulla on määrätty Dalacinia bakteerivaginoosiin ja se toimi hyvin. Huomattavasti miellyttävämpi kokemus kuin Flagyl. 

Vierailija
8/11 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa elintavat ja paino, niin ei tarvi kärsiä tuommoisista vaivoista.

Vierailija
9/11 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sun pää hakataa paskaks. Tuskin suurta eroa nykyiseen ajatuksenjuoksuun

Vierailija
10/11 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin, meni alapää verille ja auki. Surkea lääke. Varmaan ollut joku nouseva sisäsynnytin tulehduskin 3 vuotta.

Vierailija
11/11 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla määrättiin Donaxyl 10mg bakteerivaginoosin. 6 päivän kuuri.

Ei mitään sivuvaikutuksia ja oireet hävisivät jo päivässä. 

Mulle vaan kävi niin että unohdin ottaa yhden.

Olin ottanut siis noin 24h välein kolme niitä... Sitten unohdin ottaa ku unohdin ne kotiin ja olin yötä poissa. Vaikutttaakahan se jotenkin kun kuuri katkesi noin sitten jatkoin normaalisti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän