Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden miesystävän 13v tytär saa (teko)itkemällä periksi kaiken, en tiedä kauanko jaksan

Vierailija
21.03.2018 |

Muutimme miehen kanssa yhteen puoli vuotta sitten ja jo nyt tilanne näyttää mahdottomalta. Minulla ei ole lapsia, miehellä on edellisestä liitostaan 13v tytär. Tämä tyttö nimittelee minua miten lystää. Olen kuullut olevani lehmä, lum.ppu, nar.ttu, äm.mä.

Jos tyttö on tehnyt jotakin, mistä on esimerkiksi menettänyt älypuhelimensa tietyksi ajaksi, niin riittää kun hän vääntää pari kyyneltä ja sopertaa isälleen että kun hänellä ei ole oikeita ystäviä. Niin tarvitsee sen puhelimen että on edes joku kaveri siellä somessa. Ja isänsä antaa sen puhelimen. "No kunhan nyt sitten sama käytös ei toistu enää" Ja tyttö lupaa bambin silmin että ei toistu.

Listan mukaisia kotitöitä ei hoida. Eivät todellakaan ole tuon ikäiselle ylivoimaisia. Esimerkiksi tiskikoneen täyttö, oman huoneen imurointi, roskien vienti. Kun nämä jäävät tekemättä niin selittää taas että kun oli niin paljon läksyjä ja on kokeita ja muuta niin ei millään ehtinyt.

En tiedä mitä tässä enää tehdä. Tuo tyttö tuntuu vihaavan minua tosissaan. Kun puhun miesystävälle tästä niin ei hän ota mitään vakavissaan. "Se nyt vaan on vaihe" tai "Kaikki teinit on joskus tuollaisia"

Lähtisinkö vaan kävelemään?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pistäisin ho rottelevalle teinille kunnianloukkaussyytettä tulemaan. Nauhoittaisin salaa esim kännykällä. Mutta olenkin tällainen epä-äidillinen narttu.

Alle 15-vuotiaalle?! :D

Vierailija
22/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde. Paitsi jos sinun luona asutte. Silloin mies ja kakara pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pistäisin ho rottelevalle teinille kunnianloukkaussyytettä tulemaan. Nauhoittaisin salaa esim kännykällä. Mutta olenkin tällainen epä-äidillinen narttu.

Aina tulee kaupan päälle sossut, jos virkavalta kiinnostuu, vaikka ei tulisikaan rikosoikeudellista vastuuta.

Vierailija
24/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina tulee kaupan päälle sossut, jos virkavalta kiinnostuu, vaikka ei tulisikaan rikosoikeudellista vastuuta.

Ja isälle myös ongelmia. Onnea vaan siihen parisuhteeseen ja uusperheeseen 😂

Vierailija
25/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin pois. Siinäpä mies oppii kasvattamaan tytärtään.

Vierailija
26/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi on aina ykkönen. Jos sitä ei kestä niin ei kannata deittailla ihmisiä joilla on lapsia.

Jos oma lapsi olisi ykkönen tai edes tärkeä, niin sitä jaksaisi kasvattaa. Nyt isä ei jaksa vaan menee sieltä, mistä aita on matalin. Onneksi sentään taitaa tehdä sen tietämättömyyttään. Voi vaatia useamman keskustelun.

Itse lähtisin siitä liikkeelle, että toisia ei haukuta. Jos haukkuu, niin pyytää anteeksi jos jatkuu tai ei pyydä anteeksi, niin se puhelin pois.

Vierailija
27/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi keskustella ensin aikuiset keskenään ja sitten lapsen kanssa. Eiköhän nuo jutut ole ratkaistavissa, jos halutaan oikeasti olla yhdessä ja rakkautta riittää.

Kyllä lapset on otettava huomioon ja tuossa iässä ovat usein pahimmillaan muutenkin saati, kun vanhemmalle tulee uusi puoliso.

Vierailija
28/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi on aina ykkönen. Jos sitä ei kestä niin ei kannata deittailla ihmisiä joilla on lapsia.

Jos oma lapsi olisi ykkönen tai edes tärkeä, niin sitä jaksaisi kasvattaa. Nyt isä ei jaksa vaan menee sieltä, mistä aita on matalin. Onneksi sentään taitaa tehdä sen tietämättömyyttään. Voi vaatia useamman keskustelun.

Itse lähtisin siitä liikkeelle, että toisia ei haukuta. Jos haukkuu, niin pyytää anteeksi jos jatkuu tai ei pyydä anteeksi, niin se puhelin pois.

Heh, ketä kiinnostaa jonkun random patjan jutut. Sen jälkeen ämmän puhelin löytyisi myös vessanpytystä.

Vierailija
29/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on tuollaisia.

Nimittelyä en sietäisi yhtään.

Jos minua kotonani joku neiti nimittelisi niin ruoanlaitto, pyykkäys ja tiskaus-palvelut loppuisivat siihen. Sekä siivous.

Söisin omat safkani ja pesisin omat pyykkini.

Jos vielä jatkuisi niin häipyisin.

Vierailija
30/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit on tuollaisia.

Jos minua kotonani joku neiti nimittelisi niin ruoanlaitto, pyykkäys ja tiskaus-palvelut loppuisivat siihen. Sekä siivous.

Tosi raju uhkaus hei! Goodbye.

Vierailija
31/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit on tuollaisia.

No kuule pikkuteinille se tuntuu ehkä hetken voitolta mutta alkaa kyllä harmittamaan kun huomaakin että

a) iskä löytää kyllä uudenkin naisystävän, joka ei myöskään ole äitisi

b) jos ap on tehnyt ruoat ja siivonnut pyykit niin voi teini yht'äkkiä löytää nämä tehtävät omalta kotityölistaltaan... kaikki iskät nyt ei vaan osaa/viitsi pitää kotia kunnossa

c) iskä on kärttyisämpi ja pahantuulinen ilman kumppania eikä semmonen nallekarhumainen hauskaiskä jonka aika kuluukin nyt 100-prosenttisesti tyttärelleen

Vierailija
32/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi käy teillä lähinnä tekemässä listan mukaisia kotitöitä, olemassa jäähyllä ja haukkumassa sinua.

Ei käy teinin oloa kateeksi. Kuulosta lähinnä todella kurjalta.

Eikö teinillä ole läksyjä, miten koulussa menee, autatteko?

Onko ystäviä ja harrastuksia?

Vierailija
33/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit on tuollaisia.

No kuule pikkuteinille se tuntuu ehkä hetken voitolta mutta alkaa kyllä harmittamaan kun huomaakin että

a) iskä löytää kyllä uudenkin naisystävän, joka ei myöskään ole äitisi

b) jos ap on tehnyt ruoat ja siivonnut pyykit niin voi teini yht'äkkiä löytää nämä tehtävät omalta kotityölistaltaan... kaikki iskät nyt ei vaan osaa/viitsi pitää kotia kunnossa

c) iskä on kärttyisämpi ja pahantuulinen ilman kumppania eikä semmonen nallekarhumainen hauskaiskä jonka aika kuluukin nyt 100-prosenttisesti tyttärelleen

Kovin on uusavuton isä, jos noin on 😁

Vierailija
34/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja isälle myös ongelmia. Onnea vaan siihen parisuhteeseen ja uusperheeseen 😂

Varsinainen uusvaimo 😂

Vierailija
35/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutimme miehen kanssa yhteen puoli vuotta sitten ja jo nyt tilanne näyttää mahdottomalta. Minulla ei ole lapsia, miehellä on edellisestä liitostaan 13v tytär. Tämä tyttö nimittelee minua miten lystää. Olen kuullut olevani lehmä, lum.ppu, nar.ttu, äm.mä.

Jos tyttö on tehnyt jotakin, mistä on esimerkiksi menettänyt älypuhelimensa tietyksi ajaksi, niin riittää kun hän vääntää pari kyyneltä ja sopertaa isälleen että kun hänellä ei ole oikeita ystäviä. Niin tarvitsee sen puhelimen että on edes joku kaveri siellä somessa. Ja isänsä antaa sen puhelimen. "No kunhan nyt sitten sama käytös ei toistu enää" Ja tyttö lupaa bambin silmin että ei toistu.

Listan mukaisia kotitöitä ei hoida. Eivät todellakaan ole tuon ikäiselle ylivoimaisia. Esimerkiksi tiskikoneen täyttö, oman huoneen imurointi, roskien vienti. Kun nämä jäävät tekemättä niin selittää taas että kun oli niin paljon läksyjä ja on kokeita ja muuta niin ei millään ehtinyt.

En tiedä mitä tässä enää tehdä. Tuo tyttö tuntuu vihaavan minua tosissaan. Kun puhun miesystävälle tästä niin ei hän ota mitään vakavissaan. "Se nyt vaan on vaihe" tai "Kaikki teinit on joskus tuollaisia"

Lähtisinkö vaan kävelemään?[/

Usko nyt vaan että olet ikuinen kakkonen. Kukaan nainen ei ikinä tulisi minun lapsien väliin. Mies kasvattaa lapsensa miten haluaa, joten tyydyt siihen tai lähdet menemään.

Vierailija
36/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tyypillistä teinitytön käytöstä. Sellaisia nuo ovat ydinperheessäkin. Omaa lasta nyt kestää vaan paremmin.

Vierailija
37/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pian miehen eron jälkeen aloit seurustelemaan hänen kanssaan vai oletko syyllinen eroon? 

Millainen suhde sinulla oli tyttöön ennen teidän yhteenmuuttoa ja keskustelitteko yhteenmuutosta myös tytön kanssa? Jos tyttö ei ole ns. hyväksynyt sinua ennen kuin muutitte miehen kanssa yhteen niin en ihmettele yhtään että hankaluuksia on. Kannattaisi lukea uusperheitä käsitteleviä kirjallisuutta, niistä olisi varmasti sinulle apua.

Mitä tulee kotitöiden tekoon niin jos ei tyttö tee niitä, niin sitten isä tekee tytön listan mukaiset tehtävät, missään nimessä älä sinä rupea niitä tekemään, hän on tytön vanhempi, sinä et ole.  Älä astu jalallasikaan tytön huoneeseen. Ton ikäinen  saa ja pystyy jo itse pitämään huolta omasta huoneestaan, on sitten kyse lakanoiden vaihdosta tai imuroinnista tms. siivoamisesta. Eiköhän tyttö rupea siivoamaan kun huone on tarpeeksi karseassa kunnossa. 

Tehokas kasvatuskeino on lopettaa miehen ja tytön ruokkiminen ja pyykkäys. Peset vain ne pyykit pyykkivuorollasi, mitkä ovat pyykkikorissa, jos tyttö tai mies ei tuo pyykkejään pyykkikoriin, niin ei ole sinun ongelmasi. 

Vierailija
38/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pian miehen eron jälkeen aloit seurustelemaan hänen kanssaan vai oletko syyllinen eroon? 

Millainen suhde sinulla oli tyttöön ennen teidän yhteenmuuttoa ja keskustelitteko yhteenmuutosta myös tytön kanssa? Jos tyttö ei ole ns. hyväksynyt sinua ennen kuin muutitte miehen kanssa yhteen niin en ihmettele yhtään että hankaluuksia on. Kannattaisi lukea uusperheitä käsitteleviä kirjallisuutta, niistä olisi varmasti sinulle apua.

Mitä tulee kotitöiden tekoon niin jos ei tyttö tee niitä, niin sitten isä tekee tytön listan mukaiset tehtävät, missään nimessä älä sinä rupea niitä tekemään, hän on tytön vanhempi, sinä et ole.  Älä astu jalallasikaan tytön huoneeseen. Ton ikäinen  saa ja pystyy jo itse pitämään huolta omasta huoneestaan, on sitten kyse lakanoiden vaihdosta tai imuroinnista tms. siivoamisesta. Eiköhän tyttö rupea siivoamaan kun huone on tarpeeksi karseassa kunnossa. 

Tehokas kasvatuskeino on lopettaa miehen ja tytön ruokkiminen ja pyykkäys. Peset vain ne pyykit pyykkivuorollasi, mitkä ovat pyykkikorissa, jos tyttö tai mies ei tuo pyykkejään pyykkikoriin, niin ei ole sinun ongelmasi. 

Mitäs veikkaat kauan kestää että lompakkoloinen saa monot kämpästä noilla ohjeilla.

Vierailija
39/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mieltää itsensä lähinnä kodinhoitajaksi ja teini ei sitten häntä näissä toimissa auta. Meillä aikuiset siivoaa/laittaa ruokaa/pesee pyykkiä ja teini siivoaa harvakseltaan huoneensa. Teinin hommana on koulu, jonka hoitaakin erinomaisesti, läksyjä on riittävästi ja välillä 5 kokeet viikossa. Tuohon vielä kaverit ja harrastukset.

Vierailija
40/40 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on lapseton, joka ei osaa suhtautua tyttöön. Ero on paha paikka ja sun pitää aikuisena ajaa itses sisään ajan kanssa. Tuskin tyttö nimittelee sua ämmäksi turhaan? Asennevammaa sielläkin päässä?

Onneksi isä edes ymmärtää miten kova paikka tyttärelle on kun olet siellä kyräilemässä. 13-vuotias on vielä täysi lapsi, mieti sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän