Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pico / leikkaushaavan umpeutuminen

Vierailija
21.03.2018 |

Kauanko kestää noin 5cm pitkän haavan paraneminen vatsassa kun tulehdusta ei enää ole, haavan syvyys on noin 1cm ja pico käytössä. Erittää vain vähän verta/jotain nestettä, ei katteita.

Minulla on matka 2kk kuluttua ja mietin pitääkö siirtää/perua se jos haava on edelleen auki, kun itse en osaa arvioida kauanko tämä kestää?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen haava on erilainen. Haavan paranemiseen vaikuttavat niin monet eri asiat ettei edes plastiikkakirurgi osaa kysymykseesi vastata.

Vierailija
2/5 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta on kai joku keskimääräinen aika jolloin haava paranee. Mulle on sanottu, että haava on nopeasti ja hyvin parantunut, haavanpohja on siisti ja ei katteita. Mulla ei ole perussairauksia jotka hidastaisi paranemista. Haava oli alunperin yli 10cm pitkä ja nyt puolet siitä. Syvät kudokset (eli mistä leikattiin) parani nopeasti. Leikkauksesta nyt 5viikkoa ja tätä hoitoa takana 3,5viikkoa.

Ajattelin jos täällä on joitain haavahoidosta tietäviä tai joku jolla on omakohtaisia kokemuksia?

Entä voiko haavan vielä tässä kohtaa ommella umpeen? Voisin mennä yksityisellekin mikäli siellä mielummin leikkaavat kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavat paranee omaa tahtiaan. Ei voi tuossa vaiheessa arvioida kauanko kestää.Matkalle voit lähteä mutta samat säännöt siellä haavan suhteen.

Vierailija
4/5 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin käsitykseen, että pitäisi parantua nopeasti. Mutta en huomannut kysyä mitä se nopeasti tarkoittaa?

Mutta jos haava ei ole parantunut niin miten voin reissuun mennä? Siis meressä eikä altaassa voi uida jos haava ei ole parantunut ja niitä pystyy kyllä välttämään, mutta miten pystyn itse tekemään haavahoidon reissussa?

Vierailija
5/5 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kysellä mieluummin hoitopaikastasi kuin vauvapalstalta? Eihän tuollaisiin voi näkemättä vastata edes ammattilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi