Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut haluavat naisille kiintiöt korkeille paikoille?

Vierailija
20.03.2018 |

Koska äly ja kunnianhimo ei riitä ja silti halutaan valmiiseen pöytään?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun puolesta ok kunhan ei saa saikuttaa tai mammautua projektin aikana (heikot miehetkin ulos toki)

Vierailija
2/12 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ei vähääkään kiinnosta, ketä siellä korkeilla paikoilla on, sukupuolen kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministit tasa-arvon nimissä. Feministit eivät tosin ymmärrä, mitä tasa-arvolla tarkoitetaan. Feministien ihanneyhteiskunta eli matriarkaalinen yhteisö muistuttaisi elokuvan Idioluutio yhteiskuntaa.

Vierailija
4/12 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksipiippuinen juttu. Lähtökohtaisesti en kannata kiintiöitä oikeastaan juuri missään, kyllä se pitäisi tehtävän hoitamisen kannalta olennaisilla ansioilla/ominaisuuksilla mennä. Mutta tosiasiassa monessa paikassa tuo ei toteudu: naisen pitää usein olla parempi päästäkseen samalle viivalle kuin mies. Joskus olen miettinyt, auttaisiko kiintiöiden käyttö tajuamaan, kuinka ajoittain johtoon nostetaan miehiä, koska he ovat miehiä, vaikka joku naisista olisi voinut olla parempi homman.

Mutta oikeasti en usko, että kiintiöt auttaisi. Ne antaisivat vain lisää vettä myllyyn naisten taitoja vähätteleville. Parempi mennä hitaampaa ja kestävämpää tietä, ja niellä vielä toistaiseksi se, että moneen paikkaan naisen pittä suoriutua 11 arvoisesti kun miehelle riittää 10.

Kyllä tämä tilanne on jo parantunut, ja paranee lisää kun aikaa kuluu. Ja tasa-arvon nimissä on sanottava, että jonkin verran on myös alueita, joissa ongelma on päinvastainen (tosin kyse ei ole niinkään silloin korkeista paikoista kuin alasta yleisemmin).

Vierailija
5/12 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksipiippuinen juttu. Lähtökohtaisesti en kannata kiintiöitä oikeastaan juuri missään, kyllä se pitäisi tehtävän hoitamisen kannalta olennaisilla ansioilla/ominaisuuksilla mennä. Mutta tosiasiassa monessa paikassa tuo ei toteudu: naisen pitää usein olla parempi päästäkseen samalle viivalle kuin mies. Joskus olen miettinyt, auttaisiko kiintiöiden käyttö tajuamaan, kuinka ajoittain johtoon nostetaan miehiä, koska he ovat miehiä, vaikka joku naisista olisi voinut olla parempi homman.

Mutta oikeasti en usko, että kiintiöt auttaisi. Ne antaisivat vain lisää vettä myllyyn naisten taitoja vähätteleville. Parempi mennä hitaampaa ja kestävämpää tietä, ja niellä vielä toistaiseksi se, että moneen paikkaan naisen pittä suoriutua 11 arvoisesti kun miehelle riittää 10.

Kyllä tämä tilanne on jo parantunut, ja paranee lisää kun aikaa kuluu. Ja tasa-arvon nimissä on sanottava, että jonkin verran on myös alueita, joissa ongelma on päinvastainen (tosin kyse ei ole niinkään silloin korkeista paikoista kuin alasta yleisemmin).

Periaatteessa samoilla linjoilla olen. Mutta ymmärrän toisenkin puolen, on näyttöä että tilapäinen kiintiöiden käyttö voisi nopeuttaa tilanteen tasa-arvoistumista niitä nimenomaisia kiintiöpaikkoja laajemmin. Esim. työpaikkakulttuurin muuttuminen ja naisten tasa-arvoisempi johtajuus.

Vierailija
6/12 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain naisille pitäisi olla kiintiöpaikat? Entä me muunsukupuoliset?

Vierailija
7/12 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain naisille pitäisi olla kiintiöpaikat? Entä me muunsukupuoliset?

Ihan varmaan olet musu, joo. Just siltä kuulostat.

Vierailija
8/12 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa samoilla linjoilla olen. Mutta ymmärrän toisenkin puolen, on näyttöä että tilapäinen kiintiöiden käyttö voisi nopeuttaa tilanteen tasa-arvoistumista niitä nimenomaisia kiintiöpaikkoja laajemmin. Esim. työpaikkakulttuurin muuttuminen ja naisten tasa-arvoisempi johtajuus.

Joo, ihan samoja mietteitä itsellä usein, ja juuri siksi aina välillä pohdin olisiko kiintiöistä hyötyä... Voi olla, että olet oikeassa, musta tämä on tosiaan asia, jota on tosi vaikea koittaa ennustaa :)

Onhan se aika jännää kuulla, kuinka itsekin on tullut hommaansa valituksi "siitä huolimatta, että on nainen" - minulle on useampaan kertaan kerrottu varsin suoraan, että sukupuoleni on ollut miinus, joka on pitänyt kompensoida pesemällä mieshakijat oikein huolella ansioissa ja koulutuksessa. Ja tämä on vielä yleensä kerrottu sävyyn, joka antaa ymmärtää, että mun pitäisi olla kovinkin otettu ja kiitollinen tästä "arvostuksesta" :D

t. 4

Vierailija
9/12 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei voi pitää hyvävelirinkiä

Vierailija
10/12 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran; naisen paikka on kotona hoitamassa lapsia ja sen lisäksi palvelemassa miestään, - tai sitten työtehtävissä missä ei vaadita pienintäkään edesvastuuta.

Naisten äänioikeus tulisi peruuttaa välittömästi.

Vierailija
11/12 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on edelleen lukuisia aloja, joissa naisten on vaikea edetä. On aloja, joissa naisen pitää olla parempi kuin miehet. Ja sitten on vielä momentti, ei naista kannata palkata kun se jää äitiyslomalle tai hoitaa sairaita lapsia.

Asetelman pitäisi muuttua paljon.

Mielestäni pitäisi palkata paras, edelleenkään usein ei niin tehdä.

Vierailija
12/12 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten jännä, että siitä ei ole kukaan huolissaan että esimerkiksi viemärityöläisten keskuudessa naisten osuus on hälyttävän pieni. Sinnekin naisia välittömästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi