Milloin Ulla Appelsin laatii kirjoituksen jossa puolustaa Aku Louhimiestä?
Kommentit (35)
Itse asiassa naisen asemaa on huonontunut Ruotsissa parin vi i me vuoden aikana. Perheessä tapahtuvaa naisen alistamista on tulevaisuudessa yhä enemmän.
Miksi Appelsin ketju täällä lukuttiin?
Ei ilmeisesti Appelsinin ajatuksia sallita täällå?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta epäilikö joku ettei tällaista Appelsinilta tulisi?
Kun metoo alkoi niin Venäjällä naisetkin olivat sitä mieltä että jos joutuu ahdistelluksi niin naisten vika ja muutenkin mie johtaa, nainen säestää jos ylipäänsä on mukana. Lännessä ryhdyttiin aitoon keskusteluun ja esim. Ruotsissa se on ollut paljon perusteellisempaa, vaikka naisten asema jo valmiiksi on siellä parempi eikä feminismi ole kirosana, vaan johtavat miespoliitikot ilmoittautuvat feministeiksi. Tuli vaan mieleen.
Ruotsissa joku teatterinjohtaja (joka ei edes ollut toteuttanut seksuaalista häirintää) lynkattiin niin että hän teki itsemurhan, joten en pitäisi sitä minään mallimaana tai esimerkkinä siitä miten asiat hoidetaan hyvin.
Entä Sylvia Plath, joka ei jaksanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sieltä tulee ja sitten kansamme terävin kärki pääsee kirjoittamaan kommentteihin omaperäisiä kommenttejaan: "Kiitos, Ulla", "Ulla sanoi sen jälleen kerran", "Juuri näin" - jne.
Niinhän se aina menee.
.
Näin se menee tänäänkin kommentoinneissa, kommentit oli vielä julkaistu tunti sitten kahteenkymmeneen kertaan jokainen, ainakin nämä mieluisat sellaiset.
Tämä minua ärsyttää melkein yhtä paljon kuin Appelsinin kirjoitukset itsessään. Olen useampaan kolumniin kirjoittanut kommentin, jossa kritisoin Ullan populistista tyyliä kirjoittaa ja olkinuken käyttöä (ei kaikissa jutuissa), jolla hän tekee itsestään "järjen äänen". Kertaakaan niitä ei ole julkaistu. Sen sijaan kommenttiosuus on täynnä juuri näitä "Ulla puhuu jälleen asiaa" -kommentteja.
Appelsiini on kovin ennalta-arvattava. Tulisipa joskus sellainen teksti joka yllättäisi ja jossa olisi myös uusia oivalluksia.
Vierailija kirjoitti:
Lännessä ryhdyttiin aitoon keskusteluun ja esim. Ruotsissa se on ollut paljon perusteellisempaa, vaikka naisten asema jo valmiiksi on siellä parempi eikä feminismi ole kirosana, vaan johtavat miespoliitikot ilmoittautuvat feministeiksi. Tuli vaan mieleen.
joo, on ollut niinkin tehokasta, että on ajettu työlleen omistautunut teatterinjohtaja irtisanoutumaan ja tekemään itsemurha. Tätä nyt sitten ilmeisesti halutaan tännekin?
Tuossa aiemmassa ketjussa oli kuvaava kommentti
"Nuo naiset on kärsineet vuosia. Aku on kärsinyt kaksi viikkoa."
Mistä me tiedämmen, kärsiikö Aku tästä kohusta vielä kymmenen, kahdenkymmenen vuodenkin päästä, ellei sitten kuolinvuoteellaankin? Eräänkin naisnäyttelijän kohdallahan oli kyse 15v sitten tapahtuneesta, jotenkin se kärsimys nyt vaan venytetään jatkumaan yhtenäisenä piinana tähän päivään asti.
Itse ihmettelen, milloin elokuva-alan rakenteisiin aletaan laajemmin paneutumaan: Ahneisiin tuotantoyhtiöihin, lammasmaiseen näyttelijäliittoon ja toisilleen epäsolidaarisiin, omia sopimuksiaan tekeviin ja oikeuksiaan polkeviin taiteilijoihin. Koko ala on selkeästi läpimätä ja Louhimies on siinä vain yksi jäävuoren huippu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun metoo alkoi niin Venäjällä naisetkin olivat sitä mieltä että jos joutuu ahdistelluksi niin naisten vika ja muutenkin mie johtaa, nainen säestää jos ylipäänsä on mukana. Lännessä ryhdyttiin aitoon keskusteluun ja esim. Ruotsissa se on ollut paljon perusteellisempaa, vaikka naisten asema jo valmiiksi on siellä parempi eikä feminismi ole kirosana, vaan johtavat miespoliitikot ilmoittautuvat feministeiksi. Tuli vaan mieleen.
Ruotsissa joku teatterinjohtaja (joka ei edes ollut toteuttanut seksuaalista häirintää) lynkattiin niin että hän teki itsemurhan, joten en pitäisi sitä minään mallimaana tai esimerkkinä siitä miten asiat hoidetaan hyvin.
Entä Sylvia Plath, joka ei jaksanut?
Onkin niin ajankohtaista. Ja kaikkihan Sylvia Plathin tietää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sieltä tulee ja sitten kansamme terävin kärki pääsee kirjoittamaan kommentteihin omaperäisiä kommenttejaan: "Kiitos, Ulla", "Ulla sanoi sen jälleen kerran", "Juuri näin" - jne.
Niinhän se aina menee.
.
Näin se menee tänäänkin kommentoinneissa, kommentit oli vielä julkaistu tunti sitten kahteenkymmeneen kertaan jokainen, ainakin nämä mieluisat sellaiset.
Tämä minua ärsyttää melkein yhtä paljon kuin Appelsinin kirjoitukset itsessään. Olen useampaan kolumniin kirjoittanut kommentin, jossa kritisoin Ullan populistista tyyliä kirjoittaa ja olkinuken käyttöä (ei kaikissa jutuissa), jolla hän tekee itsestään "järjen äänen". Kertaakaan niitä ei ole julkaistu. Sen sijaan kommenttiosuus on täynnä juuri näitä "Ulla puhuu jälleen asiaa" -kommentteja.
Just näin, olen myös tehnyt tätä aivan samaa ja mun kommentteja ei koskaan julkaista. Siellä voi olla näkösällä joku (riittävän) vaimea soraääni, mutta kunnolla perustellut vastaukset jätetään näemmä kategorisesti pois :-/
Ja itseasiassa sama kommenttien sensurointi koskee myös uutisointia. Sinnekin olen yrittänyt laittaa vastinetta virheellisiin tai asenteellisiin uutisiin, mutta eipä julkaista. Jos lähettää toimitukseen viestiä ei-julkisesti niin samaa mykkyyttä vastassa.
Ärsyttävää ja pelottavaakin, koska kansan syvät rivit lukee just jotain iltapäivälehtiä ja kaikki menee todesta.
Menen lauantaina jo aamuyöstä makuupussissa R-kioskin eteen odottamaan kun Ullan uusi kirjoitus Louhimiehen puolesta ilmestyy.
Odotan innolla populistista Louhimiehen syleilyä.
Ullis vaikeni Louhimiehen kähminnöistä mutta nut heruttelee peukkuja Oulun kähminnöillä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin ainakin Paavo Arhinmäki, Antti Rinne, Alexander Stubb ja Ville Niinistö ovat kertoneet olevansa feministejä. Onneksi kaikki suomalaiset miehet eivät ole persuja.
Ullan kirjoitusta on nyt pekuttanu ennätysmäärä ihmisiä ja kommentit komppaa Ullaa!
Hyvä hyvä