Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies / esinainen

Vierailija
20.03.2018 |

Olen toiminut tiimiesimiehenä kymmenen vuotta. Olen nainen. Minuun viitataan yleensä etunimellä tai koko nimellä. Nyt työpaikalleni on tullut uusi työntekijä, urallaan hyvin edennyt fiksu nainen. Hän viittaa minuun presentaatioissaan esinainen etunimi sukunimeksi. Toistuvasti. Ei vaikuta vittuilevan vaan on hyvin asiallinen ihminen.

Oletteko törmänneet tällaiseen? Olenko kalkkis?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä esinainen etunimi sukunimeksi. Eli se sanoo sua esinainen maija miettiseksi? Voisiko esinainen tai esimies olla tiimivastaava tai palvelualueen johtaja tms.

Vierailija
2/5 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä esinainen etunimi sukunimeksi. Eli se sanoo sua esinainen maija miettiseksi? Voisiko esinainen tai esimies olla tiimivastaava tai palvelualueen johtaja tms.

Siis nimenomaan, tätä ihmettelen itsekin. Ylipäätään se nimike on turha oman organisaation sisäisissä materiaaleissa. Mietin että onko tuollainen yleistymässä, että naispuolisia esimiehiä kutsutaan esinaisiksi. Kuulostaa omaan korvaan vielä aika vieraalta, miksi se sukupuoli nostetaan siinä framille. En itse osaa mieltää termiä esimies ihmeelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea sanamuotohan on esi-ihminen.

Vierailija
4/5 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Esi-ihminen. Oliko vaikeaa?

Vierailija
5/5 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi