Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pelkäsin, että äitiyslomalla joutuu tinkimään rahankäytöstä...

20.04.2006 |

Olemme mieheni kanssa hieman keskituloisia paremmin tienaavia, mutta asumme kalliisti pääkaupunkiseudulla omassa asunnossa. Pelkäsin, että äitiyslomalla joutuu tinkimään mukavuuksista, mutta olin täysin väärässä! Koskaan ei ole jäänyt näin paljon rahaa säästöön, koska emme käy missään emmekä tee mitään! Siis elämme tavallista lapsiperheen arkea. Poika on nyt 6 kk ja emme todellakaan ole olleet kertaakaan esim. ravintolassa syömässä, ulkona yöelämässä, matkustaneet, minä en ole ostanut uusia vaatteita jne...Nyt vasta tajusin kuinka paljon rahaa meni aiemmin, kun viikonloppuisin ja lomilla oli mahdollisuus tehdä mitä huvitti. Onko muilla käynyt näin päin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona todellakin jää rahaa säästöön paremmin. Itselläni kotihoidon tuki on riittänyt ihan ok, ruokaostoksiin tosin lähinnä. Vaatteiden ei tarvitse olla vimpan päälle itsellä kun on kotona. Kotisuuntautunut olen ollut tosin aina ettei ennenkään ole ravintoloihin ym ole rahaa huvennut paljoakaan. Työelämä vie rahaa huomaamatta vaikka tienaisikin hyvin.

Vierailija
2/2 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys oli että työssäollessa ei jäänyt käteen juurikaan sen enmpää kuin hoitovapaallakaan. Vaikka palkka on ihan mukava. Tosin vähän vaikuttaa se että hoitovapaalla oli asuntolainasta lyhennysvapaata, mutta sen vaikutus on vain 500 euroa kuussa.

Töihin paluu oli kamalan kallista, uusia työvaatteita ja kenkiä piti ostaa, niihin meni varmaan 2 tonnia heti alkuun, sitten ruokailut, kampaamot, työmatkat (vaikka bussilla kuljenkin), siivoja kerran viikkoon (en jaksa siivota itse, kaksi lasta ja täyspäivätyö), päivähoitomaksut. Lapsille piti ostaa lisää vaatteita, päivähoidossa kun samaa vaatekertaa harvoin voi kahtena päivänä laittaa. Ruokakulut kasvoi kun ei jaksa eikä ehdi tehdä itse perusraaka-aineista ruokaa.

ja ei meillä edelleenkään kovin usein ulkona käydä, koko perheen kesken joskus tavallisissa ruokapaikoissa, mutta miehen kanssa ei koskaan ehditä käymään missään.

Koitankin perustella miehelle miten edullista olisi jos jäisin taas kotiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla