Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat, miten toimisitte jos lapselle länttäisi purukumin vieraan ihmisen hiuksiin? Sattui tänään kaupassa

Vierailija
20.03.2018 |

Pakkasin ostoksiani ja viereisellä pakkaustasolla istui n. 3v lapsi (juuri niillä joissa lukee että taso ei kestä istumista) yhtäkkiä tunsin kuinka takaraivooni läntättiin jotakin tahmeaa. Kysyin vanhemmilta että voitteko katsoa mitä lapsi sinne länttäsi. Äiti katsoi ja totesi "ai purkan näköjään" jatkoivat ostostensa pakkaamista. En saanut purukumia pois ja kiitos tästä on nyt kalju läntti niskassa. Vanhemmat eivät sanoneet mitään muuta tai tarjonneet minkäänlaista apua.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mami ja papi saanut nyrkistä😬

Vierailija
2/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset lapset kuin " vanhemmat" . olisit sanonut että minkälaista porukkaa te oikein olette häpeäisitte koko remmi ja poistunut paikalta.

olen onnellinen, ettet kaveeraa moisten moukkien kanssa ja jatka elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsekin olisin poistunut kiireesti ja vasta autossa kirkunut hysteerisesti. Äärimmäisen kiusallista.

Vierailija
4/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v sais moitteet eikä sais enää syyä purkkaa, kerta ei osaa sen kanssa olla ihmisiks. Pahottelisin älyttömästi, tuo on vähän vaikee kun ei sais mitenkään korvattua asiaa.. ehkä siis kysysin haluuko ko henkilö jtn korvausta pilalle menneistä hiuksista.

Vierailija
5/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi tuollaista tilannetta käymään.

Vierailija
6/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä tarjoutunut korvaamaan jotain hiuksista. Herranjumala mikä kakara! Ja herranjumala mitkä vanhemmat!

Vierailija
7/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hiukset on tärkeät koska olen niitä vuosikausia kasvattanut ja hoitanut. En olisi antanut asian olla vaan nostanut äläkän ja pyytänyt vanhempien yhteystiedot ylös.

Siinäpä oltaisiin saatu ennakkotapaus, mikä on korvaussumma hiuksista. Toisen hiusten leikkaaminen ilman lupaa on lainsäädännössä pahoinpitely, ja vanhemmat ovat vastuussa lastensa aiheuttamista vahingoista.

Jos mulla on esim. 7 vuotta kasvatettu alaselkämittainen tukka, niin ei sitä jollain satasella korvattaisi.

Vierailija
8/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle torut ja uhrille kustantaisin kampaajan.

Vierailija
9/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa tilanteessa nyt muutakaan voi tehdä. Sun kannattaisi vähän relata, kasvaa ne hiukset kuitenkin takas. Lapset nyt vaan joskus tekee kepposia.

Vierailija
10/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin pyydellyy tuhannesti anteeksi ja yrittänyt korjata vahinkoa. Mutta ehkä kannattaa toimia kuten aloituksessa, jos ei AP:kään tuon kummemmin kommentoinut asiaa.

Vierailija
11/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus!

Vierailija
12/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle hiukset on tärkeät koska olen niitä vuosikausia kasvattanut ja hoitanut. En olisi antanut asian olla vaan nostanut äläkän ja pyytänyt vanhempien yhteystiedot ylös.

Siinäpä oltaisiin saatu ennakkotapaus, mikä on korvaussumma hiuksista. Toisen hiusten leikkaaminen ilman lupaa on lainsäädännössä pahoinpitely, ja vanhemmat ovat vastuussa lastensa aiheuttamista vahingoista.

Jos mulla on esim. 7 vuotta kasvatettu alaselkämittainen tukka, niin ei sitä jollain satasella korvattaisi.

Aika outo ajatus, että hiukset olisivat jonkun arvoiset sen mukaan miten pitkät ne on, halvemmathan ne on kun ei niin usein parturissakaan tarvitse käydä.

Mutta 100€ korvaus parturi käyntiin varten on kyllä ihan hyvä, ehkä 50€ riittää pelkkään leikkaukseen.

Vierailija
13/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko harhaanjohtava; lapselle läntättiin purkka hiuksiin? Lapsi länttäsi purkan jonkun hiuksiin? Päätä jo.

Vierailija
14/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iso kolmevuotias kun yltää istualtaan aikuisen ihmisen niskaan.

Vierailija
15/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyllä olisi saanut pois ilman leikkaamista. Tai voilla.

Vierailija
16/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outo ajatus, että hiukset olisivat jonkun arvoiset sen mukaan miten pitkät ne on, halvemmathan ne on kun ei niin usein parturissakaan tarvitse käydä.

Mutta 100€ korvaus parturi käyntiin varten on kyllä ihan hyvä, ehkä 50€ riittää pelkkään leikkaukseen.

Jos haluaa ne pitkät hiukset pitää ja joku ne turmelee, niin ei sillä satasella saa edes yksiä hiustenpidennyksiä. Kyllä se hinta pituuden mukaan menee peruukeissa ja lisäkkeissäkin. Ja mitä ne yhdetkään pidennykset auttaisi, jos edessä olisi taas seitsemän vuoden kasvatusurakka...

Saisi tulla jokin kunnon korvaus väliaikaisesta kosmeettisesta ja henkisestä haitasta. Ei lapset saa autojakaan naarmuttaa ilman vanhempien korvausvastuuta.

Vierailija
17/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken te höppänät uskottekin😛

Vierailija
18/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vanhemmalta ollut ehdottomasti asiallista pahoitella ja edes näytellä nolostumista. Ja kyllä mukula olisi saanut kuulla jonkinlaisen saarnan siitä että meni pilaamaan vieraan tädin hiukset. Häpeäisi mukula myös. Aika pienet ymmärtävät että seinille ei piirretä eikä viraiden ihmisteen hiuksiin läntätä purkkaa, jumaliste.

Lyhyet tai pitkät hiukset, ikävä kolohan hiuksiin tai päänahkaan jää, kun tuollaisen sotkun joutuu poistamaan ja voi vaikuttaa moneen asiaan omassa arjessa. Jollakin voi olla tulossa tärkeä edustustilaisuus tai työpaikanhaku tai vaikka ei olisikaan, ei ryvettyneen näköinen päänuppi ole kenellekään kunniaksi. Toki joku koomikko voi osata työhaastattelussa kääntää tuollaisenkin edukseen, eli vääntää tilanteestaan huumoria ja tulee paljastaneeksi että on yltiöpositiivinen ihminen, vaikka hiuksetkin on ulkopuolinen pilannut.

Minulla on pitkän hiukset ja varmasti suuttuisin jos jonkun pahvin takia niistä joutuisi leikkaamaan purkan takia osan pois. En voisi kuvitella että oikeasti leikkauttaisin hiukseni aivan klaniksi, koska ne ylettyvät nyt alkaselkään asti. Korvauksen paikka!

Vierailija
19/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi vanhemmalta ollut ehdottomasti asiallista pahoitella ja edes näytellä nolostumista. Ja kyllä mukula olisi saanut kuulla jonkinlaisen saarnan siitä että meni pilaamaan vieraan tädin hiukset. Häpeäisi mukula myös. Aika pienet ymmärtävät että seinille ei piirretä eikä viraiden ihmisteen hiuksiin läntätä purkkaa, jumaliste.

Lyhyet tai pitkät hiukset, ikävä kolohan hiuksiin tai päänahkaan jää, kun tuollaisen sotkun joutuu poistamaan ja voi vaikuttaa moneen asiaan omassa arjessa. Jollakin voi olla tulossa tärkeä edustustilaisuus tai työpaikanhaku tai vaikka ei olisikaan, ei ryvettyneen näköinen päänuppi ole kenellekään kunniaksi. Toki joku koomikko voi osata työhaastattelussa kääntää tuollaisenkin edukseen, eli vääntää tilanteestaan huumoria ja tulee paljastaneeksi että on yltiöpositiivinen ihminen, vaikka hiuksetkin on ulkopuolinen pilannut.

Minulla on pitkän hiukset ja varmasti suuttuisin jos jonkun pahvin takia niistä joutuisi leikkaamaan purkan takia osan pois. En voisi kuvitella että oikeasti leikkauttaisin hiukseni aivan klaniksi, koska ne ylettyvät nyt alkaselkään asti. Korvauksen paikka!

Niinkö?

Vierailija
20/26 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelisin toki, ja tarjoutuisin auttamaan irroituksessa. Purkan kyllä saa suht siististi irti, kun tietää mitä tekee. Kunhan nyt ei itse sitä sotke sinne enempää.

Jos saisin itse yrittää irrottamista, eikä lähtisi siististi, antaisin pari kymppiä hiusten leikkuuseen. Siinäkin riittää, että siististi kampaaja napsii siitä kohdasta, ei siitä mitään kaljuja länttejä tule, ellei ole hieronut ja sotkenut itse sitä purkkaa joka paikkaan. Jos ei sopisi uhrille, että autan, pahoittelisin ja toivottaisin hyvät jatkot.

Hieman rajaa nyt siihen liioitteluunkin.