Auttakaa valitsemaan muistovärssy!
Siskon kukkiin pitäisi valita, en osaa päättää...
Mikä näistä olisi teidän mielestä hyvä?
1. Jonain päivänä tuuli vie pilvet, aurinko tulee esiin. Jonain päivänä surumme on kevyempi kantaa.
2. Koskaan ei tiedä onko aikaa paljon vai vähän. Yhtäkkiä huomaa, se päättyi tähän. Kun sammui sydän läheisen, on aika surun hiljaisen.
3. Nuku huminaan metsien, nuku tuoksuun ikuisen kesän.
4. Nyt olen vapaa ja mukana tuulen, saan kulkea rajalla ajattamuuden. En ole poissa vaan luoksesi saavun mukana jokaisen nousevan aamun. Ja jokaisen tummuvan illan myötä toivotan teille hyvää yötä.
5. Hiljeni askel elontiellä, uuvuit kun sairaus voimasi vei. Nukkuos rauhassa kauneinta unta, muistosi koskaan unhoitu ei.
6. Et ole ikiunessa, et ole poissa. Olet tuhat tuulta puistikossa, olet valon välke aallokossa, olet timantti hankien loistossa. Et jättänyt meitä, et ole vaiti. Olet lintujen laulu taivaalla, olet kuiskaus viljapellolla, olet henkäys rakkaasi poskella.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
3 tai 6
Tuo 6 mietityttää kun on noin pitkä, en tiedä pystynkö sitä lukemaan.
Ehdottomasti tämä
6. Et ole ikiunessa, et ole poissa. Olet tuhat tuulta puistikossa, olet valon välke aallokossa, olet timantti hankien loistossa. Et jättänyt meitä, et ole vaiti. Olet lintujen laulu taivaalla, olet kuiskaus viljapellolla, olet henkäys rakkaasi poskella.
Osanottoni.
Värssy nro 6. Sitä ei ole pakko lukea jos ei pysty. Voit vaikka vain kuiskata "nähdään tai kiitos tai rakas sisko", koskettaa arkkua ja laskea kukat.
Osanottoni. Juuri jätin minäkin jäähyväiset pikkusiskolle. Ottaisin ehkä tuon ekan. Pitkä värssy saattaa olla raskas luettavaksi.
”Tuonen viita, rauha, viita,
kaukana on vaino, riita.
Kaukana kavala maailma.”
-Aleksis Kivi, Sydämeni laulu
Tai
”Uutta laulua teen,
joka kantaa huomiseen,
harmaimpaankin,
se on tässä.”
-Jaakko Löytty
Valitse kaunein teksti ja halutessasi arkulla jätät lukematta sen mukaan tuntuuko, että pystytkö. Voit olla vain hetken hiljaa tai sanoa esim. Nuku rauhassa rakas sisko.
1 tai 3.
Osanottoni ja voimia sinulle.
Ei ole pakko lukea, tai sanoa mitään, voi vain laskea kukat. Näin sanoi pappi minulle, kun äidin hautajaisiin olin menossa. Laskin kukat ja sanoin vain: Äidille. Kortissa oli värssy, jota en jaksanut lukea.
Kiitos vastauksista ja osan otoista! taidan ottaa tuon kuutosen, luen jos pystyn...
3 tai 6