Mies haluaa minulle kaksiosaisen sukunimen
Koska se kertoisi muille miehille että olen varattu. Omistushalua vai mustasukkaisuutta?
Kommentit (9)
Pidä oma nimesi. Se on kaikkein toimivin tulevan eron kannalta. Jos teille tulee lapsia, niin he tulevat automaattisesti naisen sukunomelke ellei muuta ole sovittu. Mies sius vaihtakoon sukunimeään tai ottakoon kaksoisnimen, jos haluaa olla perheen kanssa saman niminen.
Vierailija kirjoitti:
Pidä oma nimesi. Se on kaikkein toimivin tulevan eron kannalta.
Hyvät on lähtökohdat alkaa parisuhteeseen.
Mitenkäs tämä näin kääntyi. Ennen nimenomaan pitkälle koulutettu kulttuuri- ja sivistysalan naisväki halusi kaksiosaisen sukunimen. Parhaimmat jopa kolmiosaisen, kuten Turhapuron elokuvassa yläkerran rouva Kotkala-Hammas-Lärvänen.
Vierailija kirjoitti:
Mies sius vaihtakoon sukunimeään tai ottakoon kaksoisnimen, jos haluaa olla perheen kanssa saman niminen.
Päivän paras punavihreä provokaatio. Miten mies nyt voisi perheeseen kuulua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä oma nimesi. Se on kaikkein toimivin tulevan eron kannalta.
Hyvät on lähtökohdat alkaa parisuhteeseen.
Niinpä, ap:n miehen halut lukita ap nimellä mieheen se vasta hyvät lähtökohdat antaakin.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs tämä näin kääntyi. Ennen nimenomaan pitkälle koulutettu kulttuuri- ja sivistysalan naisväki halusi kaksiosaisen sukunimen. Parhaimmat jopa kolmiosaisen, kuten Turhapuron elokuvassa yläkerran rouva Kotkala-Hammas-Lärvänen.
Se oli silloin, kun oman nimen pitäminen oli laitonta.
Kaksoisnimet ovat epäkäytännöllisiä ja naurettavia jäänteitä menneisyydestä. Jokaisen tulee kuitenkin saada päättää nimestään ihan itse ilman painostusta, koska itse sen kanssa elääkin.
Meillä parisuhde perustuu romanttiseen rakkauteen. Kummallekin oli alusta alkaen selvää että otetaan yhteinen sukunimi. Laki mahdollistaa ottaa muunkin kuin jomman kumman oman sukunimen. Me otettiin isoäitini viipurilainen tyttönimi, joka on sopivan harvinainen ja sointuu niin minun kuin mieheni etunimen kanssa.
Ihan sama kumpaa mutta älä suostu!
Herra voi itse ottaa sun tai kaksoisnimen jos nimi on ongelma.