Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset voivat jättää iäkkäät vanhempansa oman onnensa nojaan?

Vierailija
19.03.2018 |

Puhun nyt sellaisista, jotka ovat olleet ihan hyviä vanhempia ja pyrkineet antamaan hyvän lapsuuden. Työssä on tullut kiinnitettyä asiaan huomiota. Lapsia ja lapsenlapsia riittää, mutta harva edes vierailee vanhuksen luona useasti.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et tiedä kaikkien todellisuutta perheoloista kodin ulkopuolisena ihmisenä.

Vierailija
2/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei yleensä ole olleet "hyviä vanhempia" oikeasti, kertovat vaan olleensa.

Esim. oma isoäitini oli oikeasti ja sen vierellä oltiin yötä päivää, samoin mieheni vanhemmat ovat oikeasti, eikä vain omasta mielestään, kukaan ei tule niitäkään hylkäämään.

Omat vanhempani ovat järkyttäviä hirviöitä, mutta itkevät jo nyt miten ne on hylätty ilman mitään syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisilla lapsilla on omatkin elämänsä. Yhteiskunta huolehtii vanhuksista pääasiallisesti.

Vierailija
4/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanhemmista on revitty kaikki hyöty irti niin sitten ne heitetään syrjään perinnönjakoon saakka.

Vierailija
5/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kuvittelet tietäväsi ovatko tapaamasi vanhukset olleet hyviä vanhempia?

Vierailija
6/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserijuopot ansaitsevat yksinäisen ja surkean vanhuuden.

Tyttäreni on 15v eikä ole nähnyt minua koskaan humalassa, samassa iässä olin nähnyt vanhempani kymmeniä kertoja räkäkännissä ja sen lisäksi yritin paikata faijaa joskus sen pikkufirmassa kun hn ei vaan pystynyt...

Vierailija
7/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt toimiessani lähihoitajana. Tuskin tässä maassa on aikoinaan ollut niin paljon hirveitä vanhempia kuin nyt on yksinäisiä vanhuksia.

Vierailija
8/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että vuosikaudet autoin vanhempiani monta kertaa viikossa. Jossain vaiheessa tulee totaali väsymys.  Kun itsekin olen joutunut asuntoa vaihtamaan monta kertaa elämässä, niin vanhus ei voi muuttaa edes samassa kerrostalossa pienempään asuntoon. Ei suostu käyttämään busseja ei takseja.  On pihi.  En vaan jaksa ymmärtää miksi minun pitäisi hoitaa hänen kauppa ym, asioitaan.  Soitti ja valitti yksinäisyyttään-sitten selvisi että hän on kaiket ajat naapurissa tai naapuri hänen luonaan. Se onkin parasta kun vanhuksia asuu samassa talossa että vierailevat toisillaan- vanhainkodeissakaan eivät ole yksin kun onhan siellä muita vanhuksia. 

Ja kaiken lisäksi: kun hänen läheisensä ovat olleet sairaalassa, ei hänkään ole jaksanut käydä tervehtimässä.

Se siitä.  Jokainen hoitakoon omat asiansa.

Vierailija
9/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt toimiessani lähihoitajana. Tuskin tässä maassa on aikoinaan ollut niin paljon hirveitä vanhempia kuin nyt on yksinäisiä vanhuksia.

Tässä maassa on ollut juurikin lasten kaltoinkohtelua hirvittävän paljon noissa sota-ajan ja juuri ja juuri sen jälkeisissä sukupolvissa jotka eivät ole osanneet olla vanhempia omille lapsilleen vastaavasti.

Vierailija
10/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta onneksi on teitä moraalillisia lähäreitä!

Vierailija
11/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että nykyään vaan on itsekkyys huipussaan.

Minun isäni ei todellakaan ole ollut helppo tapaus ja on loukannut minua monen monta kertaa. Nyt kun hän vanha, aika avuton ja sairas, ei minulle tulisi mieleenikään jättää häntä pukaan ja yksin, vaan autan missä voin. Olen henkisesti vahva nielemään ylpeyteni ja antamaan anteeksi.

Vierailija
12/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on ollut ennenkin puhetta. Ymmärrän kyllä miksi heistä tuli sellaisia vanhempia kuin tuli mutta en voi antaa sitä helvettiä anteeksi ja unohtaa..

Vierailija
13/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun pitää muuttaa työn perässä, ja ikääntyvät vanhemmat jäävät satojen kilometrien päähän.

Vierailija
14/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kato ku Vartiaisen Juhanakin oli sitä mieltä, että mörskä myyntiin ja toiselle puolelle Suomea moppaamaan. Ne vanhukset voi jättää heitteille aktivoituessaan.

Vierailija
15/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni ei todellakaan ole ollut helppo tapaus ja on loukannut minua monen monta kertaa. Nyt kun hän vanha, aika avuton ja sairas, ei minulle tulisi mieleenikään jättää häntä pukaan ja yksin, vaan autan missä voin. Olen henkisesti vahva nielemään ylpeyteni ja antamaan anteeksi.

Hakkasiko myös sua jatkuvan loukkaamisen lisäksi? Mua hakkasi. Voin mennä antamaan vastaavaa hoitoa laitokseen, se sopii kyllä.

Vierailija
16/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun pitää muuttaa työn perässä, ja ikääntyvät vanhemmat jäävät satojen kilometrien päähän.

Nyt asiat tärkeysjärjestykseen!

Vierailija
17/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt asiat tärkeysjärjestykseen!

No sehän on hallituksen aktiivimallin mukaista tärkeysjärjestystä; mikä tahansa työ on tärkeämpi kuin apua tarvitsevat vanhukset. Hopi hopi siitä loisimasta!

Vierailija
18/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakkasiko myös sua jatkuvan loukkaamisen lisäksi? Mua hakkasi. Voin mennä antamaan vastaavaa hoitoa laitokseen, se sopii kyllä.

Ansaitsit kohtelusi. Älä vingu.

Kyllä nyrkin upottaisin helposti hauraaseen kalloon. Harmi että siitä saman tuomion kuin ihmisestä.

Vierailija
19/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajahan sanoi että ketju ei koske teitä lapsina kaltoinkohdeltuja! Silti kaikki vastaukset yhtä lukuunottamatta ovat kaltoinkohdelluilta...

Vierailija
20/34 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan sanoi että ketju ei koske teitä lapsina kaltoinkohdeltuja! Silti kaikki vastaukset yhtä lukuunottamatta ovat kaltoinkohdelluilta...

Ja mistä ap tietää mitä noissa perheissä on tapahtunut.

Ei mistään, uskonut vaan noiden vanhusten valheita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän