Naurettavin ammatti: LASTENTARHANOPETTAJA! :D
En ymmärrä miksi sellaiseen työhön tarvitaan yliopistotutkinto, josta muut selviävät ilman koulujakin?
Ennen vanhaan kansakoulun käyneet naiset kasvattivat lapsilaumansa hoitaen kotityön siinä samalla ja näistä lapsista on kasvanut jopa fiksumpia kuin nykyajan päiväkodissa "kasvatetuista" ongelmanuorista.
Saahan perhepäivähoitajaksikin alkaa ilman tutkintoja. Tällä hetkellä on täyttämättä satoja lastentarhanopettajan virkoja ja silti päivähoito toimii hienosti. :) Se - jos mikä - kertoo jotain yliopistokoulutuksen tärkeydestä lastenhoitoalalla. Lastentarhanopettajia ei vain oikeasti tarvita. Miettikääpäs jos tässä maassa sen sijaan esim. sadat lentäjät jätettäisiin palkkaamatta...
Siis jos joku ihmettelee miksi yliopiston käyneelle lastentarhanopettajalle maksetaan vain puolet teknisen alan amk:n suorittaneen palkasta, niin vastaus on tässä viestissä.
Kommentit (7)
Itseasiassa kyllä perhepäivähoitajillekkin on tutkinto. Kestää 1,5v
Kyllä päiväkotiin koulutus tarvitaan, mutta lastenhoitajilla on hyvä ja riittävä koulutus.
:(
Mä ajattelin opiskella lto:ksi kun nykyiset työt loppuu
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa kyllä perhepäivähoitajillekkin on tutkinto. Kestää 1,5v
Oikeastiko noin kauan?
Koska lapset on tulevaisuus ja siihen, kuka heitä opettaa ja kasvattaa, tarvitaan ainakin mun mielestä tutkinto.
”Ennen vanhaan kansakoulun käyneet naiset kasvattivat lapsilaumansa hoitaen kotityön siinä samalla ja näistä lapsista on kasvanut jopa fiksumpia kuin nykyajan päiväkodissa "kasvatetuista" ongelmanuorista.” Aijaa no ne ”fiksummathan” on tehneet ja kasvattaneet nämä ”ongelmanuoret”.
Mene muualle trollaamaan.
Vierailija kirjoitti:
:(
Mä ajattelin opiskella lto:ksi kun nykyiset työt loppuu
Ei kannata, ei riitä töitä. Mediassa lto:t hehkuttavat, että heillä riittää töitä, mutta todellisuus on toinen.
Terv. lto
Onhan se naurettavaa. Ja he pitävät itsestään niin kauheaa mekkalaa. Ja kaikki päiväkodintätien viestit, mitä esim. tälle palstalle tulee, vilisevät yhdyssanavirheitä ja ovat muutenkin täysin päättömiä. Ja niillä eväillä muka jotain "varhaiskasvatusta".