elämää alkoholistin kanssa?
Eli, mies on kova juomaan, kun juo, mutta ei juo kovin usein. Nyt perhetyöntekijät ovat sanoneet, että jos mies juo tajun kankaalle, ja nämä toistuvat, täytyy asiakkuus siirtää lastensuojelun puolelle. Olemme nyt miettineet eroa, ja mies sanoi että juo vaikkapa salaa sossuilta, ettei ne lasta veisi. Voiko ne todella viedä lapsen, kuitenkin minä olen aina lapsen kanssa (3v) kotona selvinpäin,ja mies on muualla juomassa, toki tulee yöllä tai aamulla kotiin nukkumaan kyllä. Onko tässä enää mitään järkeä? Miehellä on vanhaa vähän suurempaakin juomista joitakin vuosia sitten. Tietääkseni muissakin perheissä näin tehdään eikä siitä heille ole mitään harmia ollut, sossuista meinaan.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
On se surullista, kun miehen juominen on tärkeämpää kuin lasten hyvinvointi.
Lisään vielä sen verran että mies juo noin kuukauden välein, että käyttö ei ole sikäli runsasta, mutta kun ottaa niin juo kyllä reippaasti. Selvinpäin ollessaan hyvä isä lapselle ja muutenkin mukava, siksi en tiedä mitä pitäisi tehdä. Hukkaanko elämääni näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä sen verran että mies juo noin kuukauden välein, että käyttö ei ole sikäli runsasta, mutta kun ottaa niin juo kyllä reippaasti. Selvinpäin ollessaan hyvä isä lapselle ja muutenkin mukava, siksi en tiedä mitä pitäisi tehdä. Hukkaanko elämääni näin.
Jos mies juo muka noin harvoin niin miksi siitä perheentyöntekijä tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies juo muka noin harvoin niin miksi siitä perheentyöntekijä tietää?
Olimme tästä syystä ensin lastensuojelun asiakkaita, koska neuvolassa tehtiin aikanaan ennakoiva lasu, juuri tästä miehen edellisestä alkoholin käytöstä ja neuvolassa kasvoi HUOLI tästä. Kun huolta ei ollut, siirryimme lapsiperhepalveluiden asiakkaaksi. Ja meillä käy perhetyöntekijä noin kerran viikossa avustamassa arjessa. Perhetyöntekijä, tai niitä on kaksi, he vuorottelevat meillä käynneissään. Niin kerran mieheni oli pikku kankkusessa ja perhetyöntekijä alkoi kysellä näistä hänen menoistaan, niin minä vastasinrehellisesti. Hän oli lapsen ollessa pienempi pidempäänkin selvänä. En tiennyt että siitä tällainen soppa syntyisi. -ap
Itse juon samalla tavalla eikä meillä ketään kylässä käy n23
Jos mies ei halua muuttua niin tuo pahenee ajan kanssa, puhun kokemuksesta. Ehkä huoli ei olekaan perusteeton, vaikka ne aika tarkkoja ovatkin alkoholin suhteen.
Lopulta koko perhe kärsii tuosta jos se oikeasti ongelma alkaa jo olla.