Voiko pistävä hienhaju johtua sairaudesta?
Huono hygienia nyt varmaan on todennäköisempi syy, mutta luulisi että keski-ikäinen korkeakoulutettu osaa jo peseytyä ennen kuin lähtee ihmisten ilmoille?
Yleensä on tapana sanoa jos jokin häiritsee, mutta jos kyse onkin asiasta jolle ei voi mitään. Luulisi, että asiasta olisi joku jo huomauttanut.
Kommentit (9)
Stressi aiheuttaa minulla sen että hikoilen voimakkaammin ja hiki haisee pistävälle.
Vielä pari vuotta sitten käyttäessäni päivittäin astma-lääkkeitä, hengitettäviä kortikosteroideja, hikoilin pahimmillan kuin vaihdevuosi-nainen ikään. Olen siis mies.
Hikoilu loppui, kun olen nyt selvinnyt ilman hoitavia lääkkeitä.
Mnulla haisee lääkkeiden takia virtsa todella pahalle. Kyseessä syöpälääkitys.
Hygieenisyys on joo koulutuksesta. Just just.
Voi. Monikin sairaus haisee, mutta ihmisen nenä ei ole tarpeeksi tarkka erottamaan kaikkia hajuja toisistaan. Koiria on jonkin verran koulutettu tunnistamaan tiettyjä sairauksia ihmisiä haistelemalla.
Voi, mutta todennäköisepää on se, ettet juo tarpeeksi vettä.
Varmasti sairaudet voi aiheuttaa ja kaikki mitä suusta pistää alas voi vaikuttaa jos ne eivät ole juuri omalle keholle sopivia.
Minulla viljat ja kahvi muuttaa hajuja. Roskaruoka ja alkoholi ja tietenkin valkosipuli. Liialliset maitotuotteet saa ihon kukkimaan, kai myös haisemaan.
Paljon lääkkeitä käyttävät ihmiset haisevat oudolle, ei välttämättä kovin pahalle. Muistan että äitini ominaishaju muuttui pysyvästi jotenkin kuivemmaksi kun hän aloitti verenpainelääkityksen.
Kilpirauhasen liikatoiminta sai minut hikoilemaan kuin sika, kaikki dödöt pettivät ym. Kun sairaus saatiin balanssiin, katosi myös tuo hienhaju. Ja korkeakoulutettu olen minäkin, mutta en usko hajuhaitan ulottuneen muille asti, kun sitä niin neuroottisena tarkkailin ja hoidin..