Miten löytäisin äitikavereita, jotka olisi edes vähän "samanhenkisiä"?
Ystävilläni ei ole lapsia, suurin osa heistä elää kiireistä perheettömän uranaisen elämää. Tunnen kyllä muutaman, jolla on lapsia, mutta heidän lapset ei ole enää pieniä (ovat saaneet lapsensa joskus 18-vuotiaana). Haluaisin edes muutaman sellaisen äitikaverin, jonka kanssa viettää aikaa päivisin kun muut ovat töissä. Täällä ei hiekkalaatikolla näytä istuskelevan oikein ketään ja perhekerhossa kaikki oli minua 10 vuotta nuorempia, ihan mukavia kyllä mutta en oikein päässyt samalle aaltopituudelle heidän kanssa. Mistä siis löytyisi edes vähän samanhenkinen äitikaveri?
Kommentit (8)
Neuvolasta sain ainakin itse hyviä vinkkejä ja löysin ryhmän jossa samassa tilanteessa olevia.Toki noita enemmän tarjolla jos olet nuoriäiti,sinkkuäiti tms.
Vierailija kirjoitti:
Neuvolasta sain ainakin itse hyviä vinkkejä ja löysin ryhmän jossa samassa tilanteessa olevia.Toki noita enemmän tarjolla jos olet nuoriäiti,sinkkuäiti tms.
Niin, en ole nuoriäiti enkä sinkkuäiti enkä luomuäiti enkä edes äitiyttä maailmassa kaikken tärkeimpänä asiana pitävä äiti, vaan ehkä osuvin määre olisi uraäiti. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ystävilläni ei ole lapsia, suurin osa heistä elää kiireistä perheettömän uranaisen elämää. Tunnen kyllä muutaman, jolla on lapsia, mutta heidän lapset ei ole enää pieniä (ovat saaneet lapsensa joskus 18-vuotiaana). Haluaisin edes muutaman sellaisen äitikaverin, jonka kanssa viettää aikaa päivisin kun muut ovat töissä. Täällä ei hiekkalaatikolla näytä istuskelevan oikein ketään ja perhekerhossa kaikki oli minua 10 vuotta nuorempia, ihan mukavia kyllä mutta en oikein päässyt samalle aaltopituudelle heidän kanssa. Mistä siis löytyisi edes vähän samanhenkinen äitikaveri?
Mulla sama ongelma. Mulla kaksi lasta, 1v7kk ja kohta 3kk vauva. Olen jonkin verran käynyt perhekahviloissa ja avoimissa päiväkodeissa, mutta tuntuu, että kaikilla on jo valmiiksi oma porukka, johon ei pääse sisään. Täytän kohta 30v. ja olen nyt vanhempain vapaalla ja työpaikka odottaa mua eli mielestäni olen aika normi pienten lasten äiti. Olisi kyllä kiva löytää muutama äitikaveri, kun tuttavapiirissäni ei juuri muita pienten lasten vanhempia ole ja aika yksinäiseltä tuntuu välillä. Olen ollut kuitenkin jo aika pitkään kotona, kun tuli noun pienellä ikäerolla lapset.
Ei liity aiheeseen mutta näin melko tuoreena äitinä hämmästyttää kovin se miten vähän tosiaan hiekkalaatikoilta löytää ketään. Tälläkin alueella on todella paljon lapsiperheitä ja usein on kaikki paikat tyhjänä. Vailla elokuvat ja tämäkin palsta antaa ymmärtää että lasten kanssa ulkoillaan jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity aiheeseen mutta näin melko tuoreena äitinä hämmästyttää kovin se miten vähän tosiaan hiekkalaatikoilta löytää ketään. Tälläkin alueella on todella paljon lapsiperheitä ja usein on kaikki paikat tyhjänä. Vailla elokuvat ja tämäkin palsta antaa ymmärtää että lasten kanssa ulkoillaan jatkuvasti.
En tiedä, millaisella paikkakunnalla asut, mutta luulenpa, että täällä monet ulkoilevat omilla pihoillaan (kuten mekin, asutaan haja-asutusalueella ja lähin leikkipuisto on 10 km päässä). Käyn joskus sulan aikaan leikkipuistossa, eikä siellä useinkaan ole muita. Erääseen äitiin lapsineen olen kuitenkin törmännyt useamman kerran :) Kesällä on sitten mummoja lapsenlapsineen, yleensä sellaisia lapsenlapsia, jotka asuvat jollain muulla paikkakunnnalla.
Perhekerhossa mä muita äitejä tapasin. En kauheasti samanhenkisiä, mutta ei se mua niin hirveästi haitannut. He olivat mun "äitituttavia" :)
Ehkä sun pitää sen verran joustaa että muutkin kuin uraäidit kävisi. Uraäideillä ei ehkä ole aikaa kauheasti tapailla?
Eiköhän nuo hiekkalaatikolla reunat ole puolillaan äitejä. Menet vaan oman sosiaaliluokkasi asuttaman asuntoalueen julkisen puiston hiekkalaatikolle päivystämään ja äitejä väijyttämään.
Oletko koittanut Momzie-sovellusta? Äitien Tinder :)