Ostan joka viikko 24 oluen packin kaljaa. Juon sen yksinäni viikon lopun aikana. Juonko liikaa?
Juon myös joka päivä viikolla sekä viinkonloppuna ( ruuilla ja välipaloilla punaviiniä.)
Eli laskin juon viiniä noin litran päivässä.
Eli viikossa juon yhteensä 7litraa viiniä ja 24 packin olut laatikon.
Otan myös yleensä saunalla pari lonkeroa.
Juonko liikaa?
Oon 48v nainen mitat 172cm/98kg
Kommentit (31)
Juot liikaa. Kannattaisi suunnitella elämäntaparemonttia.
Et juo. Minä juon 4 litraa lonkorea joka päivä.
N41
Et juo. Minä juon 4 litraa lonkorea joka päivä.
N41
Parempi kysymys on... nautitko elämästäsi?
No ei ole paha tuo. Ihan normaalia, kato vaikka kaupassa perjantaisin, melkein kaikilla on vähintään yksi koppa kaljaa kärryissä.
Et juo liikaa.Itse juon lavan olutta joka päivä ja sickpäkki näkyy.Kippis.
Aika maltillista, eurooppalaistyyppistä alkoholinkäyttöä. Nautiskelua.
Ei ole paha. Ja tuo olutkin on aika vähän, 12 perjantaina ja 12 lauantaina ja noin paljon ylipainoa niin ei ole paha.
Kunhan pystyisit olemaan myös juomatta esim. viikonlopun niin en näe ongelmaa. Enemmänkin ongelma lienee tuo ylipainosi, vaihda lonkerot ja muuta ruokavaliosi terveellisemmäksi ja liiku enemmän.
No kärsitkö juomisesta vai haluatko elää noin? Jos ei läheisiä ihmisiä haittaa eikä itseäsi, niin saahan sillä lailla elää. Jos et ole varma, niin koeta välillä tehdä muuta koko viikonloppu.
Juot. Niinkään määrä ei ehkä kerro sitä (vaikka sinä olet jo alkoholisti), vaan riippuvuus. Jos joka päivä tarvitsee alkoholia, vaikkapa vain yhden oluen, on jo riippuvuuden vuoksi alkoholisti.
Lisäksi olet valtavan painana. Suuri osa kalorimäärästä tulee alkoholista, joten terveydentilasi on pakko olla surkea. Etkä taida pahemmin liikkua kuin jääkaapin ja sohvan väliä. Olet varmaan masentunut.
Tosin, en kyllä oikeasti usko, että joku voi juoda noin hirveästi....
Sinulla on mahdollisuus jopa kuolla, jos lopetat tuollaisen juomisen kuin seinään. Eli älä nyt ainakaan sitä tee.
Juot joka päivä vähintään litran alkoholia ja kysyt onko se liikaa? On. On todellakin.
Turrutat tunteesi viikonlopuksi ja täytät tyhjää kumisevaa tilaa itsessäsi. Tiedän ja teen itse samaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on mahdollisuus jopa kuolla, jos lopetat tuollaisen juomisen kuin seinään. Eli älä nyt ainakaan sitä tee.
Älkää alapeukuttako tätä viestiäni. Muuten ap saa käsityksen, ettei tuo muka olisi mahdollisuus. Lue ap tämä ja lukekaa muutkin: https://fi.wikipedia.org/wiki/Delirium_tremens
Tärkeää tietoa alkoholisteille ja heidän läheisilleen.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole paha tuo. Ihan normaalia, kato vaikka kaupassa perjantaisin, melkein kaikilla on vähintään yksi koppa kaljaa kärryissä.
Juokohan ne muut joka päivä myös litran viiniä? Muiden ostoksista ei kannata ottaa mallia, koska et tiedä heidän koko tarinaansa, ja maailman surkein syy tehdä mitään tai perustella oma toimintansa on "että kun muutkin". Jos on jo itse alkanut miettiä, että kuluukohan alkoholia liikaa, niin se on aika hyvä merkki alkaa vähentää.
No kyllä juot, mitä ihmeen alkoholisteja täällä pyörii?
Kokeile yksi vuosi täysin juomatta. Katso paljonko paino putoaa ja vaikuttaako hyvinvointiisi muuten. Sitten viimeistään tiedät vastauksen.
Kauanko olet juonut noin ja miksi? Osaatko olla ilman? Viimeinen on tietysti tyhmä kysymys. Totta kai osaat omasta mielestäsi ja juot noin koska uskot sen olevan kontrollista.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile yksi vuosi täysin juomatta. Katso paljonko paino putoaa ja vaikuttaako hyvinvointiisi muuten. Sitten viimeistään tiedät vastauksen.
Aika raju tavoite henkilölle jonka välipalajuomakin on viini.
Mielestäni ihan sopivasti.