***MAALISKUISET loppuviikkoon to-pe***
Kommentit (22)
Heips!
Tyttö on nyt iltatirsoillaan ja mieskin vielä töissä, joten jos nyt ehtisin muutaman rivin naputtelemaan kuulumisia.
Me oltiin pääsiäinen pohjoisessa ja reissu meni todella hienosti. Matka oli kyllä pitkä, mutta olimme Vaasassa yhden yön ja toisen Oulussa veljeni luona. Kolmantena päivänä pääsimme vihdoin kohteeseemme eli Muonioon. Siellä oli vielä ihanan talvinen sää ja käytiin laskettelemassa ja hiihtämässä. Nella viihtyi kummien kanssa (eli mun veljen ja hänen avokkinsa kanssa) sillä aikaa hienosti. Pullosta piti antaa maitoa, mutta imetykseen se ei vaikuttanut millään tavalla. Onneksi! Pelkäsin sitä ihan hullun lailla. Nellakin pääsi nuuhkimaan pohjoisen ilmaa kantoliinassa. Kovasti tyttö tykkäsi ja ihmetellen katseli maisemia.
Kotiuduttiin tiistaina ja tää pari päivää onkin mennyt pyykkiä pestessä. Oltiin siis 8 päivää reissussa ja tulihan sitä pyykkiä siis melkoisen paljon.. Kone on laulanut melkein yötä päivää ja aina vaan riittää pyykättävää. :)
Eilen oli tytöllä 2-kuukautisneuvola ja uudet mitat olivat 4510 g (synt.paino 2800 g) ja pituus 52 cm (syntyessä 47 cm) ja kevätmyssyllä oli kokoa 36 cm (syntyessä 34 cm).
Uusimman taidon Nella oppi pääsiäisenä. Tyttö tarttui ekan kerran helistimeen ja nyt jo hienosti osaa sitä heilutella. Ilmeisesti se on hauskaa puuhaa, koska aina kuuluu kovasti hihittelyä kun helistintä heiluttelee. :)
Nella on kuin itse aurinko. Koko ajan hymyilee ja muutenkin on erittäin helppo tapaus. Nukkuu ja syö hyvin ja mitään suurempia ongelmia ei oo ollut.
Mulla on rinnat olleet tässä pari päivää vähän kipeät ja pelkään kovasti, että onko mulla alkava rintatulehdus vai mistä tää johtuu. Soitan kyllä huomenna neuvolaan ja kysyn. Osaisiko joku sanoa mitä tää tällainen yhtäkkinen arkuus oikein on? Imetys ei satu eikä rinnat oo mitenkään liian täynnä maitoakaan ihan koko aikaa.. Ei kuumota, mutta ne on vaan ihan kosketusarat. Toivottavasti menisi ohi eikä tulisi tulehduksia!
Nyt tyttö heräsi ja tässä mun sylissäni ihmettelee. Johan oli aikakin. On nukkunut kuudesta asti. :) Nyt varmaan jaksaa valvoa tuonne yli ysiin ennen yöunille menoa. Kerran yössä herää syömään (joskus 02-03 aikaan) ja siitä porskuttaa aamuun asti. Yleensä puoli kasin jälkeen joskus herää. Nyt jo varmaan viikon ajan on Nella herännyt aamulla kakkahätäänsä. Siihen ähinään sitten joko minä tai mies herätään. On tosi " kivaa" heti aamusta vaihtaa kunnon maitokakat. :)
Jahas. Taitaa olla tytöllä nälkä. Pitää lähteä vaipanvaihtoon ja imetyspuuhiin. Joskohan se mieskin kohta kotiutuisi.. Mukavaa pääsiäisen jälkeistä aikaa kaikille!
Lily & Nella 2 kk ja risat
Pakko tulla kommentoimaan! MONKEY mulle kanssa yksi ystavallinen kaveri huomautti, kun tulivat katsomaan mua sairaalaan, KAKSI PAIVAA synnytyksen jalkeen etta ' Hei, sullahan on vielakin tosi iso maha' ... Talla kyseisella henkilolla ei itsella ole lapsia, ja kylla mua hirveesti loukkasi se silloin... Ois pitanyt sanoa, et olet varmaan katsonut liikaa telkkua, jos luulet mahan olevan ihan littea synnytyksen jalkeen. Ma en vaan ikina ajallaan keksi mitaan nasevia vastauksia :) Jotkut ihmiset on kylla niin ajattelemattomia!! Yrita jattaa tollaset kommentit omaan arvoonsa.. ( tosin helpommin sanottu kuin tehty)
Mulla on kanssa sellaiset 4 kiloa viela pudotettavana.. Mun aktiivinen kuntosalilla kayntihan sai nolon lopun, kun tein sarjoja liian raskailla painoilla, ja leikkaushaava oli seuraavana paivana mielettoman kipea. Napsin sitten Voltarenia naamaan... Nyt siis rauhallisesti, vaikka huomenna ajattelinkin menna polkeen pyoraa.. Painot taidan jattaa viela rauhaan, toistaiseksi.
Mutta nyt on mentava. Maya meni jo younille, ja tata miehen kanssa omaa aikaa ei viitti kuluttaa istumalla koneella :)
Browniette ja Maya 6 vkoa