Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä uniongelmia näin kevään alkaessa kun valoisuus lisääntyy?

What's happening
16.03.2018 |

Olen huomannut että on vaikea saada unenpäästä kiinni ja nukun jotenkin levottomasti. Unet jäävät lyhyemmiksi n. 6 tuntisiksi, mutta olen silti normaalin pirteä enkä väsynyt.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/14 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uniongelmia ja ne lisääntyy entisestään kun kellot taas siirretään :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sellaista että en pysty nukkumaan yli klo 8.00 ja sitten kuitenkin tunnen itseni väsyneeksi iltapäivällä. Luulen että valo herättää liian aikaisin ja kun tykkää mennä vähän myöhempään nukkumaan niin jää univelkaa.

Vierailija
4/14 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on makuuhuoneessa pimennysverho. Ei ollenkaan uniongelmia, päinvastoin! Piti sit hankkia semmonen kirkasvalolamppu-herätyskello joka vähitellen valaisee huoneen kun on herätyksen aika, muuten sieltä pimeydestä on hankala herätä virkeänä :D

Vierailija
5/14 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Nukun vuorokaudessa 5-6 tuntia ja kun vielä kesäaikaan siirrytään niin napsaistaan unista taas tunti pois. Mä oon niin väsynyt päivisin, mitä aurinkoisempi päivä sitä väsyneempi olen. Sitten kun illalla saa lapset nukkumaan ja alkaa itsekin tehdä iltatoimia, niin ei enää väsytäkään yhtään. Nukkumaan ei kannata edes yrittää siinä vaiheessa. Joskus puoliltaöin nukkumaan ja viideltä ylös. Joo ei oo kivaa. Jos nukkuu päiväunet, ihan vaikka vaan tunnin niin sitten saa illalla (yöllä) unta houkutella vieläkin pidempään.

Vierailija
6/14 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tänä vuonna ei ole ollut ongelmia vielä, mutta aiempina vuosina on. Tässä vaiheessa valon määrä on sitten ehkä vielä sopiva. En meinaa saada unta jos on liian valoisaa ja herään aamusta liian aikaisin. Toisaalta usein ihan fiilispohjaisesti täysin saman mittaiset unet talvella saattaa saada pirteämmän olon kuin kesällä.

Vierailija
7/14 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta niin minulla on aina. Paitsi no..ehkei talvella. Valo vaikuttaa silmien, silmäluomien ja hermoston kautta käpyrauhaseen, jolloin melatoniinia ei erity lainkaan.

Vierailija
8/14 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt jo 20 vuotta pimennysverhoja, en voisi kuvitellakkaan nukkuvani valoisassa. Enkä edes osaa. Siksi jotkut hotelliyöpymiset (joissa ei pimennysverhoja) on tuskaa, koska herään valoon.

Vierailija
9/14 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kellot siirretään?

Vierailija
10/14 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin kellot siirretään?

Vinku-Intiaan.

Vierailija
11/14 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään kun on kunnolliset pimennysverhot

Vierailija
12/14 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt jo 20 vuotta pimennysverhoja, en voisi kuvitellakkaan nukkuvani valoisassa. Enkä edes osaa. Siksi jotkut hotelliyöpymiset (joissa ei pimennysverhoja) on tuskaa, koska herään valoon.

laadukkaissa hotelleissa on onneksi pimennysverhot

Vierailija
13/14 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
14/14 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mun uniongelma on mies, joka herää kuudelta. Meillä on pimennysverhot, mut nukutaan makkarin ovi auki hapen takia kun kahdestaan asutaan. Käytävästä tulee sitten valoa.