Tunti aikaa siivota! Mitkä ovat oleellisimmat asiat/paikat?
Kommentit (13)
Tasot tyhjiksi, tiskit koneeseen, pyykit pyykkikoriin ja yleistä järjestelyä. Lattialta nopea imurointi näkyviltä paikoilta ja pahimmat pölyt pois. Vessanpytty ja allas kannattaa pestä sekä vaihtaa puhtaat pyyhkeet. Tuntihan on oikeasti ruhtinaallinen aika, jos ei ole pientä lasta roikkumassa lahkeessa.
Vierailija kirjoitti:
Mee suihkuun ja tutki jalkovälisi.
Jos sieltä löytys alkuun?
Tyypillisen miehen tyypillinen siivous.
No eikö tunnissa nyt siivoa kaikki paikat? Vai kauanko ajattelit hinkata niitä paikkoja?
Vierailija kirjoitti:
No eikö tunnissa nyt siivoa kaikki paikat? Vai kauanko ajattelit hinkata niitä paikkoja?
No ei tod siivoa, tai sit siivoukselle ei ees ole tarvetta.
Riippuu tietysti asunnon koosta, mutta tunnissa ehtii kyllä tekemään pikaisen täyssiivouksen.
Keittiön tasot siistiksi, olohuoneesta ja muista "yleisistä" tiloista tavaŕat paikoilleen.
Imurointi, nopea lattianpesu(näkyvimmät tahrat yms.)
Wc:n siivous.
Lopuksi näkyvimmät pölyt pois tasoilta.
Levällään olevat tavarat voi heittää makkariin ja ovi kiinni.
- Siivoa kaikki irtoroskat/vie roskat
- Lattialle ja sohvannojille unohtuneet pyykit pyykkikoriin
- Imuroi kaikki (näkyvä) lattia-ala
- Jynssää wc-pönttö kiiltäväksi
- Pyyhi kaikki pöytäpinnat niistä huoneista, jotka tulevat olemaan käytössä
Harjaa kontaten lattialistat hammasharjalla.
Toisella vastaajalla hyvä listaus. Lisäksi veisin roskat ja tuulettaisin pikaisesti.
mä saan tunnissa yhen sukan nostettua lattiasta, enempää en jaksa... 2 viikkoa menee koko kämppä 2h+kk+wc..
Mä siivosin juuri 110 neliötä noin tunnissa. Tyhjensin tuhkat takasta, hain puita, imuroin, viikkasin kuivat pyykit ja laitoin uudet kuivumaan, pesin vessat. Tunnissa ehtii vaikka mitä. Pyyhin vielä pinnat, kun olen juonut kahvin. Onko sulla lapsia? Laita myös lapset siivoamaan. Meillä imuroivat omat huoneensa, vaihtavat lakanat ja hoitavat roskat ja yleensä pölyjen pyyhinnän (meillä ei ole juuri mitään mistä tarvisi pyyhkiä pölyjä).
Mee suihkuun ja tutki jalkovälisi.
Jos sieltä löytys alkuun?