Kaverini on ihan itse aiheuttanut masennuksensa
Hänellä oli lapsuudessa hyvät kotiolot, hyvät välit vanhempiin ja paljon ystäviä. Huumeisiin hän jäi koukkuun kokeilun jälkeen ja nyt hän puhuu niin kuin hänen ongelmansa ovat muiden syy. Hän on siis jaellut syytöksiä kavereilleen ja lopulta he ovat lähteneet. Eilen tämä kaveri sanoi minulle, että tappaa itsensä, jos pysy hänen rinnallaan! Olen jo pitkään ajatellut välien katkaisua, mutta pelkään, että kaveri toteuttaa uhkauksensa.
Kommentit (4)
Mikä ystävä tuo. Uhkailee ja manipuloi. Kivuttominta nyt katkaista välit. Senkin voi tehdä passiivisesti ilman draamaa eli estää vain puhelumissa, ei ota yhteyttä ja välttelee.
Kuinka hyvin sä sen tunnet sen kaverin? Vaikka päällisin puolin näyttäisi että asiat on ollut hyvin ja perhe hyvä ja huolehtiva niin sä et voi tietää mitä siellä kulissien takana tapahtuu ja mitä asioita kaveris on joutunu kokemaan. Helppo se on kaikki pistää huumeiden syyksi. Huumeet ei ole aina syy vaan usein seuraus. Ja se on ihan normaalia että masentunut on ilkeä koskä hänen ajattelu on kaventunut huomattavasti. Yritä olla ymmärtäväinen mutta tietenkään itseään ei pidä myydä toisen pahan olon takia. Mutta muista että syyllistäminen masennuksesta on pahinta mitä voit masentuneelle tehdä.
Kaverisi toimii väärin, mutta et sinäkään ihan ymmärrä sairaudesta ja sairastumisen mekanismeista
Piti kirjoittaa jos en pysy hänen rinnallaan.