G: Mitä teillä luettiin lapsille iltasaduksi tänään?
Oma vastaus:
Puoliso luki pienemmälle jonkin Muumi-kuvakirjan, itse luin isommalle Hobittia.
Kommentit (38)
Mauri Kunnaksen kirjoja on luettu viime aikoina.
Taru sormusten herrasta, niin 10 sivua.
Vierailija kirjoitti:
Ryhmä hauta
Ryhmähauta on yhdyssana ja sitäpaitsi oikea termi on joukkohauta.
Muru ja Mutteri, minun vanha satukirja. On tosi lyhyt mutta ei noin pikkuinen pidempään jaksakaan kuunnella.
Täällä ei luettu mitään tänään, mutta Ryhmä Haun joulukirja näkyy sohvalla olevan, että ehkä eilen on luettu sitä.
Ei mitään, lapsi ei ole lainkaan kiinnostunut kuuntelemaan satuja :(
Lasten Raamattua, kohta ollaan loppupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Eikö mitenkään saisi kiinnostumaan? Satujen lukeminen lapselle jo pienestä on todella tärkeää tulevaisuuden kannalta. Nykyään luetaan liian vähän ja se näkyy mm. luetun ymmärtämisen vaikeudessa. Tottakai on haasteellista jos lasta ei kiinnosta kuunnella. Kuuntelisiko edes jos laittaa satukasetin tms? Vanhanaikaista laittaa juu mankkaan mutta niin on tehty ennen. Eikö kiinnostaisi siinä tapauksessa että saisi päättää itse?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi & onko jotain erityisiä kiinnostuksenkohteita? T. Kirjastonhoitaja lastenosastolta
Lapset 3 ja 6.
Mä luin pienemmälle Päiväkoti Heippakamua, mieheni luki isommalle Tatu ja Patu pihalla -kirjaa. Mä olen lukenut viime aikoina isommalle lapselle yhtä Elsa Beskowin satukirjaa omasta lapsuudestani (se on ehkä Elsa Beskowin kauneimmat sadut tmv.). Sitä ennen mieheni luki isommalle lapselle Hobitin. Pienemmän kanssa luetaan usein esim. Viirua ja Pesosta, Päiväkoti Heippakamuja, Vesta-Linneoita jne. Tykkään tosi paljon lukea lapsille!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mitenkään saisi kiinnostumaan? Satujen lukeminen lapselle jo pienestä on todella tärkeää tulevaisuuden kannalta. Nykyään luetaan liian vähän ja se näkyy mm. luetun ymmärtämisen vaikeudessa. Tottakai on haasteellista jos lasta ei kiinnosta kuunnella. Kuuntelisiko edes jos laittaa satukasetin tms? Vanhanaikaista laittaa juu mankkaan mutta niin on tehty ennen. Eikö kiinnostaisi siinä tapauksessa että saisi päättää itse?
Ylen Areenastakin voi kuunnella kirjoja ja kuunnelmia. Satuja löytyy luettuna muutenkin kuin kasettimuodossa!
Ei mitään