Te kerrotte nyt minulle. Miten toimitaan kun opiskelukaverit kohtelee kun ilmaa?
Opiskellaan ensimmäistä vuotta ja syksyllä kaikki näytti vielä hyvältä. Tervehdittiin ja puhuttiin toisillemme kun oli jotain asiaa. Joululoman jälkeen noin 20 henkilön ryhmästä ehkä viisi tervehti minua takaisin ja esimerkiksi tänään eräs nainen tiuski takaisin kun yritin puhua hänelle yhdestä kirjasta joka on luettava tulevaan tenttiin.
Kommentit (21)
Onko kyseessä ammattisurkea tai naisvaltainen ala?
Ei kannata tuppautua, pitää olla silmää sille, kuka ehtii ja on kiinnostunut juttelemaan. Jos alat selittää jotakin, joka ei toista kiinnosta ja silloin, kun hän juttelee jonkun muun kanssa tai lukee sähköpostia kännykästä, niin toki hän tiuskii.
Vai että me kerrotaan... oliko tuo ap käsky? Miten sinä mahdatkaan niitä opiskelukavereitasi lähestyä, tuolla lailla käskyttämälläkö? Opettele kohteliaampi lähestymistapa.
Otsikonkin olisit nimittäin voinut muotoilla vaikka että "Osaisiko joku ehdottaa, miten toimitaan jne."
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä ammattisurkea tai naisvaltainen ala?
Yliopisto ja aika tasan menee miehet ja naiset.
No en kerro noin veemäiselle tyypille
Kysy vaikkapa siltä tiuskijalta. Ehkä on sattunut joku väärinkäsitys.
Tai aluksi tyypit olivat kivoja kun halusivat löytää kavereita, mutta nyt tilanne on muuttunut kun osalla niitä on jo tarpeeksi ja monilla kiirettä opiskelun, töiden, rakkauselämän ja harrastusten merkeissä.
Meillä yliopistossa ollaan aika laiskoja tervehtimään, ja minusta se on melko ahdistavaa. Itsekään ei enää tiedä moikkaillako vai ei.
Aloituksestasi päätellen sosiaaliset taidot ei ehkä ole vahvin lajisi. Vai miltä kuulostaa
"Sinä menet huomenna aamulla käskemään kaikki koolle, ja vaadit selityksen sille, miksi sua on alettu hylkiä".
Vierailija kirjoitti:
Mennään hiljaa itseensä ja mietitään, miten on tullut käyttäydyttyä. Aloituksestasi päätellen liian aggressiivisesti.
Aloitus oli ehkä vähän aggressiivinen mutta kypsyttää tämä meno kun olen käytännössä eristäytynyt täysin.
Enkä ole käyttäntynyt tai kohdellut ketään huonosti. En ole tunkeutunut seuraan tai esimerkiksi sikaillut juovuksissa ainejärjestön juhlissa.
Ehkä vaan et ole miellyttävä persoona tai sulla on luokan ainoo iphooni ja muilla huaweit? Tahi toisinpäin....
Vai ootko luokan pisin, muut perus kokosia?
Eise aina ole itseaiheutettu tilanne.
m85 kirjoitti:
Ehkä vaan et ole miellyttävä persoona tai sulla on luokan ainoo iphooni ja muilla huaweit? Tahi toisinpäin....
Vai ootko luokan pisin, muut perus kokosia?
Eise aina ole itseaiheutettu tilanne.
Minulla ei ole muita parempia tai huonompia tietokoneita tai puhelimia.
Ap on mies. Hän ei osaa puhua ja käyttää tunneälyä.
Tekstistä päätellen häneltä jää ryhmädynaamiset vivahteet ja muut kanssakäymisen hienoudet huomaamatta.
Nyt on tainnut päästä käymään niin hassusti, että olet syyslukukaudella hankkiutunut yleiseen epäsuosioon.
Ei kaikki ole menetetty. Nöyryyttä peliin. Aloita katsomalla kriittisesti peiliin, ja kysy itseltäsi miksi susta pitäisi tykätä?
Ja kuten itse sanot: sen jälkeen rupeat siistimään käytöstäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies. Hän ei osaa puhua ja käyttää tunneälyä.
Tekstistä päätellen häneltä jää ryhmädynaamiset vivahteet ja muut kanssakäymisen hienoudet huomaamatta.
Nyt on tainnut päästä käymään niin hassusti, että olet syyslukukaudella hankkiutunut yleiseen epäsuosioon.
Ei kaikki ole menetetty. Nöyryyttä peliin. Aloita katsomalla kriittisesti peiliin, ja kysy itseltäsi miksi susta pitäisi tykätä?
Ja kuten itse sanot: sen jälkeen rupeat siistimään käytöstäsi.
Niin mutta en ole tietoisesti tehnyt kenellekään mitään pahaa tai puhunut kenestäkään ikävää selän takana.
Eli on ok syrjiä jos sosiaaliset taidot ei ole täydelliset? Kai opetatte tämän jannikapettereillennekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään hiljaa itseensä ja mietitään, miten on tullut käyttäydyttyä. Aloituksestasi päätellen liian aggressiivisesti.
Aloitus oli ehkä vähän aggressiivinen mutta kypsyttää tämä meno kun olen käytännössä eristäytynyt täysin.
Enkä ole käyttäntynyt tai kohdellut ketään huonosti. En ole tunkeutunut seuraan tai esimerkiksi sikaillut juovuksissa ainejärjestön juhlissa.
Ei vikojen puuttuminen vielä takaa suosiota, miesparka! Onko ulkoinen olemuksesi yhtä hyökkäävä kuin puhetyylisi? Vai vetäydytkö naama yrmeänä syrjään odottaen että muut ryntäävät viihdyttämään sua?
Kukaan ei ole sulle mitään velkaa.
Jos sulla ei ole yhtään kaveria yliopiston kaltaisessa suuressa oppilaitoksessa millään kurssilla, syy on sinussa itsessäsi.
tulee mieleen eräs harrastuspalstan "julkkis", hieman outo tapaus, joka omalla nimellään ja naamalla teki kaikkia omituisia tempauksia ja pääsi sitten yliopistoon. kirjoitti sitten katkerana tuonne foorumille miten häntä ei oltu kutsuttu mukaan johonkin menoihin ja oudosti klikkiydytään eikä huomioida. tottakai joku opiskelukaverinsa sitten luki tuon purkauksen ja kirjoitti, että onpa kivaa lukea jostain nettifoorumilta kuinka heitä haukutaan ja syytellään julkisesti.
en tiedä oliko hänellä sitten kavereita. hankkiutui sittemmin myös raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole käyttäntynyt tai kohdellut ketään huonosti. En ole tunkeutunut seuraan tai esimerkiksi sikaillut juovuksissa ainejärjestön juhlissa.Ei vikojen puuttuminen vielä takaa suosiota, miesparka! Onko ulkoinen olemuksesi yhtä hyökkäävä kuin puhetyylisi? Vai vetäydytkö naama yrmeänä syrjään odottaen että muut ryntäävät viihdyttämään sua?
Kukaan ei ole sulle mitään velkaa.
Jos sulla ei ole yhtään kaveria yliopiston kaltaisessa suuressa oppilaitoksessa millään kurssilla, syy on sinussa itsessäsi.
Meitä on noin 20. Tämänkokoisessa ryhmässä riittää kun suututtaa ehkä viisi henkilöä jos ne sattuu olemaan keskeisiä omassa kaveripiirissä.
En oleta että ihmiset viihdyttäisi minua tms. mutta haluan että ne käyttäytyy asiallisesti.
Ootko sellainen että luennoilla tms muissa opetustilanteissa kyselet opettajalta koko ajan jotain typerää ja hidastat luennon kulkua? Esim just tälläset nyppii :D
mies-ap=oma vika
nais-ap=muissa vika
Vierailija kirjoitti:
Ootko sellainen että luennoilla tms muissa opetustilanteissa kyselet opettajalta koko ajan jotain typerää ja hidastat luennon kulkua? Esim just tälläset nyppii :D
Ei. Meillä on hyviä luennoitsijoita ja kysymykset esitän mielummin sähköpostitse.