Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain isotätini hautajaisten järjestämisestä mummoni ja isäni suuttumaan MINULLE?

Vierailija
15.03.2018 |

Menikö oikein?

TIlanne: toimin isotätini ohjeiden mukaisesti: lupauduin järjestämään hänen hautajaisensa hänen ohjeidensa mukaisesti: isäni uusi vaimo ja heidän lapsensa eivät olleet tervetulleet, ja tämän täti kirjoitti testamentin liitteseenkin kirjallisesti niin, että muiden kutsuttujen kohdalla luki:

xxxx PERHEINEEN
xxxx PERHEINEEN.
Isäni kohdalla luki vain isäni nimi, EI LUKENUT PERHEINEEN.

Kutsuin siis isäni perheestä vain isäni.

Ja nyt isäni, hänen perheensä ja mummoni ovat verisesti loukkaantuneet MINULLE, ja syyttävät minua kieroilijaksi ym pahaksi ihmiseksi, ja lisäksi mummoni kehtasi väittää, että isotätini on puhunut hänelle ihan toisin, ja kuulemma testamentiikaan ei ole isotätini kirjoittama...

Ja huomenna hautajaisiin....

Olisiko teidän mielestä minun kuulunut vastoin isotädin tahtoa kutsua isäni PERHEINEEN, niinkuin minulle nyt väitetään?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hautajaisiin kutsuta.

No ei niihin kuka tahansa saa mennä kuokkimaan.

Vierailija
22/31 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla yksi vatun perinnönkyttääjä - haaskalintu. Olette muuten alhaisinta sakkia, mitä maa kantaa.

Olet outo. Ap toimii, kuten hänet vainaja vielä eläessään on valtuuttanut toimimaan.

Minä olen kertonut toiveestani, miten ja keiden läsnäollessa peijaisiani vietetetään. Jos ei olla elävinä ystäviä, ei tilanne kuolemani jälkeen muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen Vitt tuilu haudantakaa

Vierailija
24/31 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaiset maksetaan vainajan varoista eli kyllä vainajan tahtoa hautajaisvieraista on syytä kunnioittaa.

Tämä totta!

Vierailija
25/31 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tulee noudattaa vainajan viimeistä tahtoa.

Vierailija
26/31 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas moni tähän ketjuun kirjoittanut on ollut hautajaisissa? Seuraava kysymys vain niille, jotka vastaavat "kyllä, monesti": Onko teille koskaan tullut tunne, että vainaja on itsekin läsnä?

Ei ole koskaan.

Vierailija
27/31 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä kantasi ja näytä vaikka heille mustaa paperilla jossa sinulla on perusteet tälle. jos he suuttuvat silti nii siinäkö olkoo. noudatit ohjeita jotka oli testamentissa ja voit olla ylpeä itestäs

Vierailija
28/31 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hautajaisiin kutsuta.

kutsutaan. toki yleensäottaen kuolleen perhe tulee kutsumatta mutta erikseen kutsutaan esim. kaukaisemmat sukulaiset ja ystävät.

iha esimerkkinä ko minu ukki kuoli nii yksi ihminen kutsuttii paikalle, muut tiesi ilman kutsua tulla. kutsuttu oli minun isä. äiti ja isä on eronnut vuosia sitten eli isä ei edes odottanut kutsua. mummi silti halusi isän myös hautajaisiin. osaksi koska hän kuitenkin on jotain kautta sukua, osaksi siksi koska tarvittiin arkunkantaja

Vierailija
29/31 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli aloitus jo muutama päivä sitten. Silloin AP kysyi, onko ok kutsua hautajaisiin vain isä ilman perhettä ja puolisoa. Silloin täällä neuvottiin, et kannattaa soittaa ja AP ilmoitti, ettei mitään soittele vaan lähettää kutsun. Silloinkin täällä neuvottiin, ettei hautajaisiin kutsuta. Taitaa olla sama AP, kun nyt ihmettelee, et miksi asiasta on suututtu. 0/5

Vierailija
30/31 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se nyt s***tana jos ei saa edes prkl hautajaistensa vieraita saa toivoa. Kaikenmaailman hyyskien tartte sinne tulla hillumaan. 

Vierailija
31/31 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisiin saa todella mennä ihan kuka tahansa, mutta tuskin Kuka Tahansa tietää, milloin ja mihin mennä.

Totta se on, että hautajaiset ovat elävien bileet. Kuitenkin kaikissa enemmän ja vähemmänkin sivistyneissä yhteisöissä on tapana kunnoittaa vainajaa toimimalla hänen tahtonsa mukaan.

Kuinkas moni tähän ketjuun kirjoittanut on ollut hautajaisissa? Seuraava kysymys vain niille, jotka vastaavat "kyllä, monesti": Onko teille koskaan tullut tunne, että vainaja on itsekin läsnä?

Juuri tuo kaikissa siunaustilaisuuksissa tai vastaavissa kiinnostaakin. Rituaalisuus viimeistä piirtoa myöten ja edesmenneen mahdollinen läsnäolo, jos häntä nyt sattuu kiinnostamaan :D Myös silloin, kun vainajaan on ollut ristiriitainen suhde, käyn mielessäni viimeisen keskustelun hänen kanssaan. Rehellisyys on kauheaa, esim. silloin kun totean "hänelle", etten kuoleman jälkeenkään voi antaa anteeksi tai pyytää anteeksi kuin enintään muodollisesti.