Menkkaoireita, eli turvotus jne. En siis olekaan raskaana luojan kiitos vai voisinko olla???
En halua mitään jeesusteluita tähän nyt. Ulkomailla ei saanut jälkiehkäisyä ja laskin, että oviskin olis mennyt pari päivää ennen yhdyntää, eli ajattelin, että en ole raskaana. Kuitenkin on kauhea jännitys ollut koko ajan.
Menkkojen pitäisi alkaa pe-la. Mulla on nyt kaikki perus menkkaoireet, mitä aina. Mahaa turvottaa, maha sekaisin, alaselkään koskee jne. Onko tämä nyt hyvin todennäköisesti varma merkki, että menkat vaan alkaa ja en ole raskaana.
Ette ole selvännäkijöitä, mutta kunhan itseäni rauhoittelen.
Kommentit (16)
No luultavasti et ole raskaana. Mulla on kuusi lasta ja jokaisen kohdalla tiennyt jo ennen plussaa, että olen raskaana. Juuri siksi, ettei tyypillisiä menkkaoireita tullut. Mulla alkoi myös aina mahaa turvottaa ja mahassa kiersi ja viikkoa ennen alkoi sellainen "haluan syödä kaiken" kausi jos kuukautiset oli tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni raskausoireet ovat kyllä olleet ihan menkkaoireet. Osta parin viikon päästä raskaustesti, viimeistään sitten saat varmuuden (mikäli vuoto ei ole alkanut).
Millaiset menkkaoireet sulla on? Jos menkkojen pitäs alkaa nyt pe-la, niin eikö testin voi tehdä su tai ma jo?
Mahan turvotus ja mahan meno sekasin ei varmaan kuitenkaan ole ihan tyypillinen raskauden oire ja ala just ennen oletettuja menkkoja.
AP
Raskauden oireet ja menkkaoireet voivat kyllä olla samanlaisia, mutta se, että ne menkkaoireet alkaa tismalleen juuri silloin kun nimenomaan menkkaoireiden pitäisi alkaa niin epäilen suuresti, että et ole raskaana.
Olisi liian erikoinen sattuma, että päivänä jolloin kuukautisia edeltävien oireiden pitäisi alkaa, alkaisikin raskausoireet ja ne olisi juuri samat, kuin sun kuukautisoireet.
Et ole raskaana.
Itse kerkesin syömään monta päivää varmuuden vuoksi -buranat, koska oli niin selvät "ihan kohta alkaa" -tunne. Kierto siis vaihtelee 30-38 päivää.
Onneksi tajusin tehdä testin varuiksi, sillä olinkin raskaana.
Ja ne "menkkaoireet" jatkuivat läpi ekan kolmanneksen.
Vierailija kirjoitti:
Olisi liian erikoinen sattuma, että päivänä jolloin kuukautisia edeltävien oireiden pitäisi alkaa, alkaisikin raskausoireet ja ne olisi juuri samat, kuin sun kuukautisoireet.
Et ole raskaana.
Voi kuule, kyllä joillain tulee menkkoja muistuttavaa verenvuotoakin menkkojen oletettuna aikana, mutta silti tukevasti raskaana.
Tuskin olet raskaana. Todennäköisyys sille, että et ole, on paljon suurempi.
Onko sun rinnat kipeät/turvonneet? Jos ei niin todennäköistä ettet ole. Jos ovat niin...sorry.
Selkäkivut ja lievät krampit ovat mulla olleet identtisiä menkkoja edeltävinä ja alkuraskaudessa. Vatsa on ollut sekaisin vain ennen menkkoja. Tihentynyt tarve pissata taas vaan raskaudessa, samoin palelu. Mut noi on kaikki tosi subjektiivisia, ainoo vähän varmempi on mun mielestä toi rintojen kipu/turvotus.
Vierailija kirjoitti:
Onko sun rinnat kipeät/turvonneet? Jos ei niin todennäköistä ettet ole. Jos ovat niin...sorry.
Selkäkivut ja lievät krampit ovat mulla olleet identtisiä menkkoja edeltävinä ja alkuraskaudessa. Vatsa on ollut sekaisin vain ennen menkkoja. Tihentynyt tarve pissata taas vaan raskaudessa, samoin palelu. Mut noi on kaikki tosi subjektiivisia, ainoo vähän varmempi on mun mielestä toi rintojen kipu/turvotus.
Minulla ei ollut mitään rintaoireita alkuraskaudessa. Turposivat vasta melkein viikolla 12.
Kun muistelen, niin raskaana ollessa minulla ei ollut rintaoireita ja vatsaoireet oli perus menkkakivut. Muistan miten ihmettelinkin, että tällaistako se sitten onkin, kun ei ollut oikein mitään ihmeellisiä tuntemuksia.
Niin ja testin tajusin tehdä kun oli raskautta ihan yrittämällä yritetty + sain ruoan hajusta kuvotusta.
Mulla taas on menkkaoireina rintojen arkuus, mielialan pohjiin meno (kaikki itkettää), turvotus. Ja raskauksien alussa oli kanssa, mutta potenssiin 100...
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Koskaan en ole raskaana ollut, ja joka ainoassa kierrossa viikko ennen menkkoja alkaa julmettu rintojen turvotus ja kipu.
Raskausoireet ja menkkaoireet ovat toki monilta osin samanlaisia, mutta se on aika kaukaa haettua, että ne raskausoireet alkaisi juuri samana päivänä, kun kuukautisoireiden pitäisi alkaa ja olisi lähes samanalaiset oireet. Aikamoinen yhteensattuma.
Mulla ei ole ollut yhdenkään raskauden alussa mitään kipua, turvotusta yms rinnoisssa. Ei se kyllä mikään selkeä raskausoire ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkäkivut ja lievät krampit ovat mulla olleet identtisiä menkkoja edeltävinä ja alkuraskaudessa. Vatsa on ollut sekaisin vain ennen menkkoja. Tihentynyt tarve pissata taas vaan raskaudessa, samoin palelu. Mut noi on kaikki tosi subjektiivisia, ainoo vähän varmempi on mun mielestä toi rintojen kipu/turvotus.Juu ei. Koskaan en ole raskaana ollut, ja joka ainoassa kierrossa viikko ennen menkkoja alkaa julmettu rintojen turvotus ja kipu.
Pointti on se, että progesteroni, joka aiheuttaa rintojen kivun, nousee ovulaation jälkeen, mutta jos ei ole raskaana, sen taso romahtaa 2-3 päivää ennen menkkoja, jos taas on raskaana, se vain jatkaa nousuaan-> tissit kipeät vielä kun menkat myöhässä. Tietysti kaikilla on yksilöllinen kroppa mutta mielestäni tuo on ainoa merkki josta voi jollain logiikalla päätellä raskauden ennen testiä. Jos tissit eivät ylipäätään kipeydy, niin se ei tietenkään toimi, mutta mitkään muut merkit eivät ainakaan toimi.
Itselläni raskausoireet ovat kyllä olleet ihan menkkaoireet. Osta parin viikon päästä raskaustesti, viimeistään sitten saat varmuuden (mikäli vuoto ei ole alkanut).