Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olettekos muut huomanneet, että oma aika koittaa kun lapset menevät

Vierailija
15.03.2018 |

ekalle? Nyt kun nuorin meni, niin, helppoa ja ehtii vaikka mitä. Jää aikaa harrastaa ja tehdä omia juttuja vanhemman, vapaata verraten aiempaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Ihan samalla tavalla menee päivät töissä kun pkotiaikanakin.

Vierailija
2/13 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en. Ilttiksestä haetaan ja aika lailla vastuuta yhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koin tuon kun ne muutti kotoa.

Vierailija
4/13 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se kotiäidille vaikuttaa.

Vierailija
5/13 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on jo 4.-luokkalainen ja tuntuu että mun oma aika vaan vähenee.

Vierailija
6/13 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päinvastainen kokemus! Koulu alkaa myöhemmin kuin päiväkodit aukeavat. Iltapäiväkerho loppuu kello 16, eli jopa 1,5 tuntia aikaisemmin kuin päiväkoti. 10,5 lomaviikkoa vuodessa koulusta, versus oma 4 viikon loma. Päiväkodissa oli varahoito, koulussa ei. Iltaisin valvotaan läksyjen tekoja ja harrastukset alkavat vaatimaan pikkuhiljaa enemmän ajallisesti myös vanhemmilta. 7-vuotias on vielä tosi pieni olemaan yksin, varsinkaan kaupunkiympäristössä. Toki hetkittäin voi jättää jo yksin.

Minulla ei ole ollut näin vähän omaa aikaa sitten vauvavuoden!

Vierailija
7/13 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o meillä tokalla on saanut uusia kavereita ja viettää paljon aikaa heidän kanssa. Kyllähän sitä pitää silti katsoa mihin menee, onko syönyt onko kunnolla pukeutunut ja kyllähän me pelataan paljon vielä lautapelejä yms.

Ja sitten on se pikku veli etten vielä voisi sanoa että jää aikaa...

Vierailija
8/13 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se "oma aika" lisääntyy siinä vaiheessa kun lapsia ei tarvi olla koko ajan vahtimassa, ei ole pakko miehenkään olla kotona kun voi itse lähteä jonnekin. Muuten mulla on aina ollut omaa aikaa, eli teen mitä huvittaa, toki pakolliset kotityöt pitää tehdä. Siitä asti kun lapset oppii käymään potalla ja syömään itse on jo todella helppoa. Se on vaan asenteesta kiinni onko sitä aikaa vai ei. Jos ei ole suorittaja niin aikaa on. Ei ole pakko tehdä aina ruokia alusta asti itse, ei ole pakko olla aina siistiä ja pyykkikoppa tyhjä, lakanoita ei ole pakko vaihtaa viikoittain, lapsia ei tarvi kylvettää joka päivä ym. Jos kasaa itselleen paljon töitä jotka on "pakko" hoitaa, niin onhan niitä niin paljon kun mielikuvitusta riittää.

Vierailija
9/13 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan päinvastainen kokemus! Koulu alkaa myöhemmin kuin päiväkodit aukeavat. Iltapäiväkerho loppuu kello 16, eli jopa 1,5 tuntia aikaisemmin kuin päiväkoti. 10,5 lomaviikkoa vuodessa koulusta, versus oma 4 viikon loma. Päiväkodissa oli varahoito, koulussa ei. Iltaisin valvotaan läksyjen tekoja ja harrastukset alkavat vaatimaan pikkuhiljaa enemmän ajallisesti myös vanhemmilta. 7-vuotias on vielä tosi pieni olemaan yksin, varsinkaan kaupunkiympäristössä. Toki hetkittäin voi jättää jo yksin.

Minulla ei ole ollut näin vähän omaa aikaa sitten vauvavuoden!

Siis 15 lomaviikkoa vuodessa, ei 10,5.

Vierailija
10/13 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Luin tuossa vieressä olevaa ketjua, jossa oltiin kovasti sitä mieltä, että isojen lasten kanssa on helppoa elämä. Ristiriitaista.

Vierailija
11/13 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuka minkäkin pieneksi ja isoksi laskee. Jos pienet on 0-6v niin toki tuossa kohtaa pitäisi olla helppoa ja itsenäistä.

Vierailija
12/13 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitähän sanotaan, että kun päiväkodin ovi sulkeutuu, niin oma aika koittaa.

Vierailija
13/13 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.