Englantilaista filologiaa opiskelleita/opiskelevia paikalla?
Opiskelen englantilaista filologiaa, ja nyt olisi kandidaatintutkielman aika. Minulle ei ole annettu minkäänlaisia aihe-ehdotuksia mistä kirjoittaa, vaan aihe täytyy keksiä itse.
Olisiko teillä ideoita? Mistä olette kirjoittaneet ja harkinneet kirjoittavanne?
Kiitos etukäteen!
Kommentit (6)
Vaikka siitä millaiset mahdollisuudet tuolla koulutuksella on työllistyä.
No ei vaines, sori. Tutustu muiden tekemiin graduihin ja väitöskirjoihin. Niitä löytyy paremmin Googlesta kuin täältä.
Vierailija kirjoitti:
No ei vaines, sori. Tutustu muiden tekemiin graduihin ja väitöskirjoihin. Niitä löytyy paremmin Googlesta kuin täältä.
Itse asiassa olen jo työelämässä opintojen lisäksi. Olen kouluttautumassa englannin, venäjän ja espanjan opettajaksi, ja uskon kyllä työllistymisen olevan ongelmatonta myös tulevaisuudessa. :-)
En ole kirjoittamassa gradua tai väitöskirjaa, vaan kandidaatintutkielmaa. En onnistunut löytämään googlettamalla...
Jos haluat päästä helpolla, valitse joku lasten- tai nuortenkirja tai kirjasarja. Voisit esim. vertailla jotain nykyaikaista kirjaa vaikka 50-luvun nuortenkirjaan. Itseltäni jäi aikoinaan kesken sellainen projekti, jossa vertailin 50-luvulla julkaistua Silver Sword-nimistä uskonnollismoraalisesti sävyttynyttä nuorten seikkailukirjaa Harry Potteriin suhteessa siihen, millaisia arvoja ja opetuksia niissä lukijalle välitetään. Aihe oli oikeasti kiinnostava, mutta jäi roikkumaan kun siirryin työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen jo työelämässä opintojen lisäksi. Olen kouluttautumassa englannin, venäjän ja espanjan opettajaksi, ja uskon kyllä työllistymisen olevan ongelmatonta myös tulevaisuudessa. :-)
En ole kirjoittamassa gradua tai väitöskirjaa, vaan kandidaatintutkielmaa. En onnistunut löytämään googlettamalla...
No hyvä.
Mutta niitä muita kirjoituksia voi soveltaa. Tutkimalla vaikka graduja voit saada omia ideoita mistä haluaisit tehdä tutkielman. Ei sen tarvitse olla edes siitä aiheesta mitä joku väitöskirja käsittelee, vaan sieltä voi löytyä joku sivuaihe mikä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat päästä helpolla, valitse joku lasten- tai nuortenkirja tai kirjasarja. Voisit esim. vertailla jotain nykyaikaista kirjaa vaikka 50-luvun nuortenkirjaan. Itseltäni jäi aikoinaan kesken sellainen projekti, jossa vertailin 50-luvulla julkaistua Silver Sword-nimistä uskonnollismoraalisesti sävyttynyttä nuorten seikkailukirjaa Harry Potteriin suhteessa siihen, millaisia arvoja ja opetuksia niissä lukijalle välitetään. Aihe oli oikeasti kiinnostava, mutta jäi roikkumaan kun siirryin työelämään.
Kiitos vinkistä. Haluaisin nimenomaan päästä melko helpolla, joten lingvistiikkaan tai historiaan liittyvät aiheet eivät ehkä ole ykkösvaihtoehtona. Mutta jotenkin tuo nuorisokirjallisuuskaan ei ehkä ole ihan minun juttuni, mutta kiitos vinkistä, ehkäpä osaan soveltaa tätä ehdotusta joihinkin toisentyylisiin teoksiin.
Ap
Up