Hyvä lomakohde ulkomailla Yh-äidille ja kolmelle lapselle - aurinkoa ja nähtävää
Hei!
Olen kolmen lapsen yh-äiti ja mietinnässä olisi kesälomakohde, jossa olisi lämpöä, uimista ja vähän nähtävääkin. Ja mielellään niin, että lentokentältä olisi itse kohteeseen hirveän pitkää matkaa, koska olen yksin kolmen lapsen ja matkatavaroiden kanssa reissussa. Ollaan kyllä matkustettu paljon, joten omatoimimatkat sopivat hyvin. Ideoita ja ehdotuksia?
Kommentit (33)
Mauritius...hieno rauhallinen paikka. Ei mitään tauteja, ei tyrkky rihkamakauppiaita. Nähtävää riittävästi.
Maltalla riittää nähtävää ja siellä on hyvä julkinen liikenne.
Rodoksen Faliraki on kiva lasten kanssa esim. hotelliksi Grecotel Rodos Royal ja saarella riittää myös katsottavaa.
Maltalla oltiin juuri viime kesänä. Oli kyllä tosi kiva paikka, mutta ehkei ihan heti uudestaan!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat 6, 8 ja 10. Juu paljon minäkin olen lasten kanssa matkustellut, mutta olisi kiva taas "keksiä" uusi kohde. Ja erityisesti olisi kiva, kun olisi sekä jotain nähtävää, että aurinkoa ja uimista. Ja esim. Sunny Beachillä ja Kreetalla yms. ei juuri kyllä nähtävää ole.
ap
Kreetallahan on vaikka mitä, sehän on yksi antiikin kulttuurin merkittävimmistä paikoista! Ja luonto on upeaa. Ja mekin kävimme Bulgariassa, sieltäkin löytyy rantojen ulkopuolelta vaikka mitä, esim Varnasta monenlaista kulttuurikohdetta.
Ap ei ole vielä vastannut kenen rahoilla matkustaa? Ja viime kesänäkin on ollut reissussa!!!!
Minkä ikäiset lapset? Ap mainitsi museot ja historialliset nähtävyydet mutta jos on pieniä lapsia niin luulisin että kannattaa ennemmin panostaa hyvätasoiseen hotelliin jossa on hyvä allasalue ja toimintaa lapsille. Itse haluaisin että kolmen lapsen kanssa olisi all inclusive elämää helpottamaan. Rodos voisi olla hyvä kohde. Löytyy hyvätasoisia hotelleja ja nähtävää ja tekemistä moneen makuun.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole vielä vastannut kenen rahoilla matkustaa? Ja viime kesänäkin on ollut reissussa!!!!
Jostain syystä kaikki olettaa että yh on aina ja poikkeuksetta köyhä. Yllätys, meitä on myös korkeasti palkatuissa töissä ja mekin saadaan exiltä elarit jotka hyvätuloisen pussista voi olla aika isotkin. Itse olen kahden lapsen yh, palkka 7500/kk, elarit ex-mieheltä 650€/lapsi. Säästöjä ja sijoituksia löytyy ihan kivasti myös. Miksi oletus on että vain köyhät eroavat?
Vantaa. Täyttää kaikki vaatimukset.
Lentokenttä lähellä.
Uimaan voi mennä Flamingoon.
Helppo tehdä päiväretkiä Helsingin ja lähialueiden kulttuurikohteisiin, kuten Kiasmaan.
Jokaiselle lapselle täytyy olla oma aikuinen lentokoneessa. Ap ei voi lähteä.
En ehkä Roomaan lähtisi kolmen pienen kanssa mutta Italiassa on paljon kivoja kohteita muuallakin. Lapset ehkä arvostaisivat ihan rantalomaa rimini-riccione-pesaro suunnalla. Italiassa on helppoa matkustaa junalla päiväretkille ja San Marino on ihan vieressä. Matkan varrella sinne löytyy esim Ferrari museo. Venetsia on myös ihan kelpo kohde kaiken ikäisille. Laguunin saarilla on erilaista nähtävää, vaikka Buranon värikkäät talot tai Muranon saarella lukuisat lasinpuhaltamot. Venetsia itsessään siltoineen ja kanaaleineen on ihana.
Lapset ovat 6, 8 ja 10. Juu paljon minäkin olen lasten kanssa matkustellut, mutta olisi kiva taas "keksiä" uusi kohde. Ja erityisesti olisi kiva, kun olisi sekä jotain nähtävää, että aurinkoa ja uimista. Ja esim. Sunny Beachillä ja Kreetalla yms. ei juuri kyllä nähtävää ole.
ap