Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjätä dominoivan henkilön kanssa?

Vierailija
15.03.2018 |

Kyseessä perheenjäsen, oikein mukava, ihana, huomaavainen, auttavainen jne henkilö. Paitsi silloin, jos olen jostain asiasta eri mieltä tai toimin jossain omassa asiassani liian eri tavalla kuin hän, tai jos hänen toimintatapansa joutuu pienenkin kritiikin kohteeksi minun puoleltani. Silloin on piru irti. Saan aina välillä hirveän stressin tästä. Ikinä ei tiedä, mikä on vihoitteluaste, kauanko vihoittelu jatkuu ja mikä on reagointitapa. Lapsuudessani se saattoi olla kaksi päivää huutamista tai kaksi päivää mykkäkoulua, jos olin esim. vahingossa unohtanut laittaa oikeat kengät. Aikuisenakin se saattaa olla kaksi päivää itkuraivareita ja mykkäkoulua samanaikaisesti, uhkailua ja jopa tavaroiden hajottamista, jos olen epäillyt pari kertaa ääneen esim. jotain turvallisuusasiaa. Hän voi kuitenkin itse jankuttaa sata kertaa peräkkäin minulle jostain huonosti hoitamastani asiasta, vaikka ilmaisisin ymmärtäneeni asian ja ilmaisisin että jankutus tuntuu pahalta.

Lähisukumme on ongelmainen ja persoonallisuushäiriöitä on. Hän on itsekin uhri, mutta samalla ei hahmota tekevänsä hallaa omalla persoonallisuudellaan. Kaikki on yleensä oikein hyvin aina siihen asti kunnes vahingossa ehkä käytän jotain väärää äänensävyä tai torjun jonkun hänen ehdotuksensa tai teen jonkun asian huonosti. Etäisempien ihmissuhteiden kanssa hän ei käyttäydy niin, ainoastaan lähimpien kanssa. En tiedä, miten käyttäytyä hänen kanssaan. Välillä pelkään häntä. Enkä haluaisi loukata häntä. Mutta voin huonosti, kun hän ottaa dominoivan otteen ja jos hän suuttuu, stressaan siitä todella paljon. Mutta sekään ei ole oikea tapa, että antaisin hänen päättää asioita puolestani ja puhua päälleni vain siksi, että pelkään hänen reaktioitaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä?

Vierailija
2/17 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiluta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiluta.

Toi oli varmaan vitsi. En halua tälle henkilölle pahaa missään nimessä, päinvastoin. En vain tiedä, miten tulla toimeen hänen hankalan puolensa kanssa.

Vierailija
4/17 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poistuisi paikalta aina kun tilanne meinaa eskaloitua. Johdonmukaisuuden pitäisi tepsiä.

Vierailija
5/17 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen vinkkejä? Ei hullujen kanssa auta vänkätä. Itse vältän tuollaisia ihmisiä kokonaan tai poistun paikalta jos käytös on asiatonta. Miksi suostut tuohon? Luultavasti sinulla on oma häiriö, joka saa sinut alistumaan tai kuvittelemaan, että on sinun vastuullasi hallita tai ymmärtää tai sietää tätä ihmistä. Etsit täältä vinkkejä miten manipuloida ihmistä joka manipuloi sinua raivareillaan. Lienet läheisriippuvainen.

Vierailija
6/17 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset ihmiset eivät oikeasti kuuntele toisia, vaan kuulevat toisen puheesta mitä haluavat. Suuttuvat pahasti elleivät pysty pompottamaan toisia mielensä mukaan. Ole tekemisissä mahdollisimman vähän. Valehtele tarvittaessa päästäksesi pois hankalista tilanteista. Jälkikäteen sano vaikka ettet muista tarkasti mitä aiemmin on puhuttu, jos toinen alkaa asioista kysellä.

Vierailija
7/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmä silmästä.

Vierailija
8/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, muistuttaa mua yhestä omasta suhteesta. Tota, tolla ihmisellä on omassa persoonassaan häiriö, eikä voi olla niin, että siedät tota käytöstä, tai että toi ois millään muotoa normaalia tai oikein sua kohtaan. Elikkäs, välit poikki väliaikaisesti on mun neuvo. Mutta, koska toi on sen persoonallisuuden (sairas/huono) "piirre", niin ei se tosta mihinkään muutu.

Vierailija
9/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, muistuttaa mua yhestä omasta suhteesta. Tota, tolla ihmisellä on omassa persoonassaan häiriö, eikä voi olla niin, että siedät tota käytöstä, tai että toi ois millään muotoa normaalia tai oikein sua kohtaan. Elikkäs, välit poikki väliaikaisesti on mun neuvo. Mutta, koska toi on sen persoonallisuuden (sairas/huono) "piirre", niin ei se tosta mihinkään muutu.

Miks alapeukku mun kommentille?

Vierailija
10/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen vinkkejä? Ei hullujen kanssa auta vänkätä. Itse vältän tuollaisia ihmisiä kokonaan tai poistun paikalta jos käytös on asiatonta. Miksi suostut tuohon? Luultavasti sinulla on oma häiriö, joka saa sinut alistumaan tai kuvittelemaan, että on sinun vastuullasi hallita tai ymmärtää tai sietää tätä ihmistä. Etsit täältä vinkkejä miten manipuloida ihmistä joka manipuloi sinua raivareillaan. Lienet läheisriippuvainen.

Vinkkejä, miten tulla toimeen ja pärjätä henkilön kanssa (mikä on eri asia kuin manipulointi). Ei, en todellakaan ole läheisriippuvainen tai muutenkaan ongelmainen. Fakta nyt vain on, että toimeen on tultava. Hän on perheenjäsen ja toiseksi teemme töitä myös samassa firmassa. Ja ei, en ole lähdössä firmasta. Ap

Vierailija
11/17 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskuko kyseessä. Ota takkisi, ja käy.

Vierailija
12/17 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismihäiriö on melk. parantumattomasti ikuinen. Läheinen suuressa vaarassa. Tietoa löytyy runsaasti ja uhrien tukea saa mm. Järjestöstä ellei terapiasta muualta.

Vierailija
13/17 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja "Psykopaatit ympärilläni"

Vierailija
14/17 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä

Vierailija
15/17 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksunahkainen narsisti -termillä löytyy tietoa akateemiseen tapaan. "Kevyempää" naisten ym. lehtien palstoilla.

Vierailija
16/17 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaa sen kanssa dominoa.

Vierailija
17/17 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen katkaissut suhteeni kaikkiin sukulaisiin ja perheenjäseniin, joista en pidä. Kuvaamaasi huomattavasti vähemmästäkin pääsee minusta eroon lopuksi ikäänsä, tai siihen asti kunnes korjaa asian, mutta en odottele puhelimen ääressä.

Aikuinen ihminen voi nykyään valita, ketä ottaa lähellensä. Tällaista vapautta ei ole koskaan aiemmin ollut olemassa. Käytä sitä. Suojele itseäsi. Hyviä ihmisiä on tässä maailmassa riittävästi että voit ympäröidä itsesi kokonaan heillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi