Miksi et hymyile? Miksi olet niin väsyneen näköinen? Oletko vihainen? Oletko suuttunut? Miksi näytät tuolta?
Ihan vaan muistin virkistämiseksi teille tampioille, on olemassa syndrooma nimeltä Resting Bitch Face. Se on joidenkin ihmisten levollinen kasvojen ilme. Deal with it.
Esim 1
Esim 2
Esim 3 (se voi olla miehilläkin)
Kiitos. Hyvää päivänjatkoa.
Kommentit (30)
Kieltämättä tekis välillä mieli sanoa, että se vaan on mun naama saatana. Minkä minä sille voin, että mun perusilme on vakava, en viitsi random ihnisten vuoksi alkaa tietoisesti hymyilemään 24/7. Baarissa joku mies tuli sanomaan mulle tästä 5 kertaa ja kyseleen miksi oon niin vihainen. Vastasin sille, että no varmaan sen takia ku kaiken maailman urpot tulee kyseleen tyhmiä ja kommentoimaan mua pyytämättä ja vielä negatiivisesti, kun itse yritän vain juoda tätä kokistani ja odottaa keikan alkua. Kun olin lähdössä tuli vielä kerran. Näytin keskaria olkani yli.
Minulle on sanottu baareissa, että voisit hymyillä, miksi et hymyile, olisit kivemman näköinen jos hymyilisit.
Minulta on kysytty työelämässä, olenko masentunut jostain. Toisella kertaa henkilö pelkästi minun suuttuneen hänelle.
Minulle on kerrottu, että "ai että susta näki ettet olis jaksanut istua siellä seminaarissa" kun olin todella innostunut ja kuuntelin herkeämättä, vaan en hymyillyt.
Olen nyt opetellut väkisin vääntämään naamalle sellaisen hirveältä rienaavan feikiltä tuntuvan, mutta kanssaihmisiä miellyttävän I LOVE YOU HUMANS hymyn. Väänään naamaa kuin joku kuminaamarin pelle, ja se auttaa. En vaan hitto soikoon jaksa tehdä sitä koko ajan ja minulla on on oikeus antaa naamani lösähtää ja olla pelottavan mörön näköinen. Ja kyllä, myös minä näytän enemmän Tommy Lee Jonesilta kuin joltain sievältä näyttelijättäreltä.
Ja se on myös totta, että tämä on ongelma erityisesti naisille. NAISTEN PITÄISI HYMYILLÄ. Tunkekaa ne hymyt pyllyynne..
Haha, se vaan on mun norminaama :D! Ei sitä ihan koko ajan voi hymyilläkään, minkähän hullunleiman sillä sais?
Saiskohan tolle perusilmeelle tehtyä jonkun ilmeenkohotusleikkauksen? Vai onko sellasta jo?
Koska olen väsynyt. Valvon osan yötä ja lisäksi kilpirauhanen käy vajaalla.
Varsinkin just miehet on aina vaatimassa että naisten pitäis jatkuvasti hymyillä. Työkaverini (mies) tulee aina juttelemaan minulle kun jaksan olla hymy huulilla töissä mutta välttelee ja kohtelee näkymättömänä kun en jaksa. Kotonaan hänellä on alati hymyilevä vaimo ja 10 lasta. Vaimon tuntien näen kyllä sen tekohymyn taakse että rättiväsynyt on ja roolia vetää. Säälittävää! Miehet ei vaan kestä aitoja tunteita. Naisissakin näitä on, ihmisiä jotka vaatii että toisten pitää esittää iloista, jotta hän jaksaa omaa arkeaan.
Jeps. Onneksi tällaiset kyselyt vähenee iän myötä, koska iän myötä kaikkien perusilme muuttuu enempi vähempi vihaiseksi/väsyneeksi. Mulla on ihan harmaa tukkakin (ikää 60 ja risat), joten minusta näkee kilometrin päähän, että tuo ihminen elää jo muutenkin kaiken toivon tuolla puolen... :)
Mun ilmettä on arvosteltu surumielisen näköiseksi. Syyt: olen suru- ja vakavamielinen ja en muista milloin olisin nauranut tai tuntenut oloni iloiseksi. Toinen syy: mulla on rumat hampaat ja näytän hymyilevänä todella kummalliselta joten en hymyile esim yhdessäkään valokuvassa jne. Miksi feikata jollei se ole luontevaa ja luonnollista?? Hymyilköön ne joilla on kaunis pepsodentti ja muutenkin ilo pinnassa.
Kerran menin kauppaan itkeneenä, ja ylisosiaalinen kassamyyjä kysyi, olenko flunssassa kun näytän niin flunssaiselta. Mitähän se olisi tuumannut, jos olisin kertonut rehellisesti itkeneeni tuntikausia? No joo tämä oli ohis, mutta tuli vain mieleen. On jotenkin ajattelematonta kommentoida toisten ulkonäköä, perusilmettä tai habitusta.
Tästä oon kuullu varsinki baarissa moneen kertaan. Ilmeisesti selvinpäin ei kukaan kehtaa sanoa, mutta pikkujurrissa on ihan ok tulla kyselemään miks on niin myrtsi jne. Todella raivostuttavaa. Oon kyl kans miettiny et pitäiskö vaan opetella joku perushymy, mutta en taida jaksaa. Ja tuntuis vähän pöljältä yhtäkkiä alkaa töissä hymyilemään joka sekunti kun oon täällä jo muutaman vuoden viilettäny bitch facellani. :D
Olen ajatellut näin vanhempana naisena, että alan huomautella miehille niiden ilmeistä. Esim.
- oletko ajatellut oikoa tuota hammastasi?
- älä kurtista kulmia noin, tulee ryppyjä otsaan
- nauraisit enemmän kun sinulla on niin komea hymy
- oletpa paljon nuoremman näköinen kun hymyilet reippaasti
Hmm..
Tästähän on nyt paljon alettua puhua, että jotkut miehet kokee asiakseen kehottaa naisia hymyilemään (varmaan jotkut naisetkin), oli kohteella sitten resting bitch face tai ei. Etenkin vanhemman sukupolven miehet. Harva arkinen asia v*tuttaa yhtä paljon, ja on selkeä osoitus kehottajan äärimmäisesta "entitlement":ista.
Hyvä aloitus, mutta jätä ihmisten mollaaminen jatkossa vähemmälle. Muuten jatkan maanista hymyilemistäni:)))))))))))
Vierailija kirjoitti:
Kerran menin kauppaan itkeneenä, ja ylisosiaalinen kassamyyjä kysyi, olenko flunssassa kun näytän niin flunssaiselta. Mitähän se olisi tuumannut, jos olisin kertonut rehellisesti itkeneeni tuntikausia? No joo tämä oli ohis, mutta tuli vain mieleen. On jotenkin ajattelematonta kommentoida toisten ulkonäköä, perusilmettä tai habitusta.
Tämän kun saisi menemään ihmisille perille, niin maailma olisi hieman parempi paikka. Varsinkin tuntemattoman ilmettä. Miehille ei koskaan tehdä noin. Miettikää jos tuntematon mies kadulla sanoisi toiselle miehelle että "hymyile vähän, näyttäisit paremmalta/piristäisit päivääni". Does not happen joten kyseessä on sukupuolittunut toimintatapa. Noi on just osa niitä mikroaggressioita, joilla yritetään pitää naiset jotenkin ruodussa.
Mulla roikkuu oikea suupieli yhtäkkisen aivotapahtuman takia. Löytyi aivokasvain ja epilepsia kaupan päälle. Ilme on ihan perseestä, jos en koita hymyillä koko ajan ja tunnen idiootiksi.
Kerran kauan sitten nuorena neitona joku poikakaverin vanha sukulaismies sanoi minulle, että olisi kivan näköistä jos vaikka vähän hymyilisin. Sanoin hänelle, että minusta olisi kivan näköistä jos hän vaikka näyttäisi kieltä.
Nyt naurattaa, olinpa näsäviisas. Mutta ärsytti jo silloin.
Ukkeli muuten oli hyvin hämmästyneen näköinen, ei tietenkään ollut tarkoittanut mitään pahaa, sehän nyt vaan on sellainen tapa.
Minulta myös kysellään olenko sairas tai nukkunut huonosti kun näytän niin kamalalta, varsinkin kun olen meikannut tavallista vähemmin. Yleensä vain tuijotan hiljaa takaisin niin pitkään kunnes tyyppi häipyy, tutummille vastaan "no mutta kiitos!" Samat henkilöt ei muuten tule toista kertaa kyselemään, kun käyttää näitä keinoja suosittelen.
Minua huvittaa suunnattomasti, että on pitänyt keksiä tuollainen typerä nimitys, kun kyseessä on yksinkertaisesti vain "vakava perusilme".
Mutta kun on niin coolimpaa olla pissis, joka käyttää englantilaista sanontaa :D.
Aika lailla hymyttömänä miehenä tajusin hyvän keinon miten saada hymy mukaan kuvaa ottaessa.
Laita joku hauska videopätkä pyörimään esim youtubesta ja ota kuva sitten kun hymy tulee aidosti videota katsoessa.
Mulla on joku resting happy face. Näytän aina iloiselta. En meinaa saada vakaviin psyykkisiin ongelmiin mitään apua, eikä lääkärit muutenkaan ota tosissaan, jos kerron vaivoistani. Musta ei näe mitään kipuja, suruja tai väsymystä päällepäin. Aika usein tämä on hyväkin juttu, mutta mielestäni se myös syö auktoriteettiani kun en näytä ikinä tarpeeksi vakavalta.
Siskollani on päinvastainen tilanne. Joskus sitä on pysäytelty kadullakin ja kysytty, mikä on hätänä. Iän myötä ilme on vähän pehmentynyt. Nyt se näyttää vain vihaiselta. Sillä naamalla on hyvä mulkoilla tuolla ulkona. Ihmiset meinaan väistää kaduilla. :D Joskus olen siitä kateellinen, kun sisko otetaan yleensä mua vakavammin.
:D Mä näytän tuolta viimeiseltä, vaikka olen nainen.