Steohen Hawking 1942- 2018
Olen useasti epäillyt oman elämäni tarkoitusta. Hänen elämänsä tarkoituksesta ei liene epäilystä.
Universumi tuntuu hiukan kutistuneen.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vuonna hän sai nobelin palkinnon, vai taisi saada useampiakin?
Nobelin palkinnon saa nykykäytännöllä vasta kun teoria on todistettu. Hawkingin teorioiden todistaminen vaatii laitteistoa jota ei ole vielä olemassa.
Onko hänellä joku teoria?
Mitäs luulet, kun sinä kuolet niin muistaako palstalla kukaan sitä outoa heppua joka vietti päivänsä kysymällä ketjuissa loputtomasti tyhmiä ja turhia kysymyksiä?
Hawking oli jotenkin symppis ja todella älykäs, ihailin häntä ja ihailen vieläkin. Ei antanut erittäin vaikean sairauden ja fyystisten rajoitteiden estää saavuttamasta asioita, aivan kadehdittavaa elämänmyönteisyyttä. Ajan lyhyt historia on myös upea kirja, aihe on äärettömän mielenkiintoinen. Olen kiitollinen että meillä oli hänenlaisensa ihminen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nobelin palkinnon saa nykykäytännöllä vasta kun teoria on todistettu. Hawkingin teorioiden todistaminen vaatii laitteistoa jota ei ole vielä olemassa.
Eli toisin sanoen koko tyyppi oli turhake.
En usko että ymmärtäisit vaikka sinulle kuinka yrittäisi selittää :) Koska sinä olet nyt päättänyt tulla tänne kommentoimaan hassunhauskoja juttujasi.
Vierailija kirjoitti:
Hawking oli jotenkin symppis ja todella älykäs, ihailin häntä ja ihailen vieläkin. Ei antanut erittäin vaikean sairauden ja fyystisten rajoitteiden estää saavuttamasta asioita, aivan kadehdittavaa elämänmyönteisyyttä. Ajan lyhyt historia on myös upea kirja, aihe on äärettömän mielenkiintoinen. Olen kiitollinen että meillä oli hänenlaisensa ihminen :)
Oli enemmänkin kirjailija ja tieteen julkkis, kuin ihan terävimmän kärjen ajattelija ja tiedemies.
Toki tiede tarvitsee showmiehiäkin tieteen rahoitusta turvaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs luulet, kun sinä kuolet niin muistaako palstalla kukaan sitä outoa heppua joka vietti päivänsä kysymällä ketjuissa loputtomasti tyhmiä ja turhia kysymyksiä?
Onko Hawkingilla joku vakavasti otettava teoria?
Empä nyt tiedä tuosta kaikenteorian isästä, mutta tässä lyhyt katsaus siitä mikä oli Hawkingin main theory:
https://www.theguardian.com/news/video/2013/sep/19/stephen-hawking-hist…
Stephen Hawking parka :'( Ei hän ehtinyt tuntemaan totuutta.
Tuon yhden turhake-huutelijan kannattaisi olla ihan hiljaa eikä paljastaa tyhmyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Lähes 80 vuotta ei ole paha mieheltä jolle annettiin vain 2 vuotta elinaikaa.
Todellakin. Hawking voitti tilastot radikaalisti. Jostain syystä en meinannut ketjun otsikon nähtyäni uskoa, että hän on kuollut, vaan piti tarkistaa että niin on.
Usein vammaisuus- ja eutanasiakeskusteluissa, kun keskustelun aiheena oli siis "voiko vaikeasti vammaisena elää mielekästä elämää?", otettiin esiin ns. Stephen Hawking -kortti. Hawking eli vuosikymmeniä niin vaikeasti vammaisena, että suuri osa terveistä ihmisistä sanoo sellaisesta vammaisuuden asteesta, että mieluummin kuolisi...
Stephen Hawkingin "perintö" vammaisille ihmisille on arvokas. Hänen tapauksensa on antanut toivoa monille ja antaa tästä eteenpäinkin, vaikka hän on nyt poissa.
Sana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Hawking voitti tilastot radikaalisti. Jostain syystä en meinannut ketjun otsikon nähtyäni uskoa, että hän on kuollut, vaan piti tarkistaa että niin on.
Usein vammaisuus- ja eutanasiakeskusteluissa, kun keskustelun aiheena oli siis "voiko vaikeasti vammaisena elää mielekästä elämää?", otettiin esiin ns. Stephen Hawking -kortti. Hawking eli vuosikymmeniä niin vaikeasti vammaisena, että suuri osa terveistä ihmisistä sanoo sellaisesta vammaisuuden asteesta, että mieluummin kuolisi...
Stephen Hawkingin "perintö" vammaisille ihmisille on arvokas. Hänen tapauksensa on antanut toivoa monille ja antaa tästä eteenpäinkin, vaikka hän on nyt poissa.
Niin, Hawking nautti elämästään niin hyvin kuin pystyi. Yksi asia mistä tämä ei kuitenkaan nauttinut oli kommunikaattorin britti aksentti.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ette ehkä tienneet, mutta Hawking on itse sanonut ettei ole ateisti kuten monet ovat luuleet.
Miksi hän sitten valehteli olevansa ateisti?
"Before we understand science, it is natural to believe that God created the universe. But now science offers a more convincing explanation. What I meant by 'we would know the mind of God' is, we would know everything that God would know, if there were a God, which there isn't. I'm an atheist."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ette ehkä tienneet, mutta Hawking on itse sanonut ettei ole ateisti kuten monet ovat luuleet.
"Before we understand science, it is natural to believe that God created the universe. But now science offers a more convincing explanation. What I meant by 'we would know the mind of God' is, we would know everything that God would know, if there were a God, which there isn't. I'm an atheist."
Et selvästikkään ymmärrä mikä ero on agnostikolla ja ateistilla.
Ihan sama minulle koska en tuntenut häntä.
Sana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yksi pystyy vammastaan huolimatta kohtalaisen mielekkääseen elämään niin sitä yhtä kohti on tuhansia jotka ei pysty joko kipujen tai muiden rajoitusten vuoksi. Miksi näiden pitää kärsiä jos sinä et uskalla sallia näiden itse tehdä päätöstä loppuelämästään omien mystisten henkisten rajoitustesi vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä et selvästikään ymmärtänyt lainauksen viimeistä lausetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Agnostikko sanoo: "I'm an agnostic". Ateisti sanoo: "I'm an atheist". Toki mielensä voi myös muuttaa. Ainakin tuon lainauksen perusteella Hawking oli/on ollut jossain vaiheessa ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Hieno mies.
Missä tutustuit?
Vierailija kirjoitti:
Kaiken teoria oli myös hyvä leffa. Oli jotenkin musertavaa, kun nuori älykäs ihminen sairastui. Eddie Redmayne oli loistava roolissa.
Oliko jotain sukua Stephen Hawkingille?