Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mulla raskaussyrjinnän mahdollisuus?

lovecats
13.03.2018 |

Hei, olen nyt määräaikaisessa työsopimuksessa ravintola-alalla. Sopimuksessani lukee, että olen sijainen, vaikka en tietääkseni ole. Eikä tullut mieleen silloin kysyä siitä, kun pomo on herkkä suuttumaan ylimääräisistä kysymyksistä (ei suomalainen). Sopimukseni aikaväli on lokakuu 2017-maaliskuu 2018. Ilmoitin raskaudestani jo joulukuun alusta, kun se halusi tietää syyn miksi jäisin pois työvuorosta, kun kauheat oksentelut.

Nyt helmikuussa pomoni ilmoitti, ettei tiedä jatkaako hän mun sopimusta, koska ei välttämättä olisi tarjolla tunteja ja hänen pitäisi itse tulla töihin. Nyt tänään aamulla ilmeni, että meille on tulossa viikkoa aikaisemmin joku palkkatöihin ennen kuin mä lähden viimeinen päivä tätä kuuta ja sen lisäksi meille on tulossa myös työssäoppija. Myöhemmin päivällä pomo ilmoitti, ettei jatka työsopimusta ja kiitti näistä kuukausista mitä olen ollut töissä hänellä eli reilu vuoden, josta 10kk hänen listallaan.

Nyt on hermostuttava olo asiasta, että onko tässä tapahtunut raskaussyrjintää vai ei. Et osaako joku sanoa, et otanko liittoon yhteyttä vai en?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lovecats kirjoitti:

Hei, olen nyt määräaikaisessa työsopimuksessa ravintola-alalla. Sopimuksessani lukee, että olen sijainen, vaikka en tietääkseni ole. Eikä tullut mieleen silloin kysyä siitä, kun pomo on herkkä suuttumaan ylimääräisistä kysymyksistä (ei suomalainen). Sopimukseni aikaväli on lokakuu 2017-maaliskuu 2018. Ilmoitin raskaudestani jo joulukuun alusta, kun se halusi tietää syyn miksi jäisin pois työvuorosta, kun kauheat oksentelut.

Nyt helmikuussa pomoni ilmoitti, ettei tiedä jatkaako hän mun sopimusta, koska ei välttämättä olisi tarjolla tunteja ja hänen pitäisi itse tulla töihin. Nyt tänään aamulla ilmeni, että meille on tulossa viikkoa aikaisemmin joku palkkatöihin ennen kuin mä lähden viimeinen päivä tätä kuuta ja sen lisäksi meille on tulossa myös työssäoppija. Myöhemmin päivällä pomo ilmoitti, ettei jatka työsopimusta ja kiitti näistä kuukausista mitä olen ollut töissä hänellä eli reilu vuoden, josta 10kk hänen listallaan.

Nyt on hermostuttava olo asiasta, että onko tässä tapahtunut raskaussyrjintää vai ei. Et osaako joku sanoa, et otanko liittoon yhteyttä vai en?

Lisäys vielä, että laskettu aikani on vasta heinäkuun lopussa ja kesäkuun lopussa jäisin vasta äitiyslomalle. Terv. lovecats

Vierailija
2/4 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity raskautees äläkä uraas, lapseen ja tulevaan. Toi asia on ikävää työpaikalla mut nou can do :) Älä mee sinne sit enää takas. paska lafka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopimuksessa lukee sijainen, niin aika vaikeaa tuohon on puuttua. Olit sitten oikeasti jotain muuta tai et. Allekirjoitettavat sopimukset kun pitäisi lukea läpi ennen kuin nimeään sinne laittaa.

Vierailija
4/4 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska duuni ja saat ansiosidonnaisen kesäksi

Nauti kesästä ja keväästä ilman tuota paskaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän