Oletko onnistunut laihdutuksessa, kerro miten!
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Viljat minimiin, paljon juureksia, kasviksia, hedelmiä ja rutkasti kärsivällisyyttä, eikä tippaakaan retkahtamisia. Noin olen saanut itseni kiinteytymään. Lihava en ole mutta hivenen pyöreä, noin viisi kiloa turhaa painoa kertynyt kroppaa ja ei ole lihasta se ylimääräinen 😀
Niin ja ikää 37
Aloin syödä vain 2 krt päivässä. Lounas noin 11-13 välillä ja illallinen 17-19 välillä. Ihan reiluja annoksia. Muuten vain juon: vettä, kahvia, teetä. Joskus joku satunnainen hedelmä. Juhlissa yms kahvittelut ja kakut ihan okei.
Näin olen mennyt kolme vuotta ja pudotin ensimmäisenä vuonna 25kg. Nyt paino pysyy +/- 2kg tällä ja olo on koko ajan hyvä.
Ja ikää nyt 42v.
Edellisellä kerralla kun pudotin merkittävästi painoa vuosia sitten tiputin n. 14 kg 6 kk aikana. Resepti oli varsin yksinkertainen järkeistin syömistä ja vähensin etenkin hiilareita paljon. Alkoholi oli pannassa aika pitkään. Merkittävintä muutoksessa oli kuitenkin se, että aloitin lenkkeilyn. n. 3 km lenkit vaihtuivat aika nopeasti reilu 5 km ja sen jälkeen juoksinkin jo 10 km lenkkejä. Kesällä sitten kävinkin jo 20 km lenkeillä ja ei ollut paino huolia.
Sittemmin paino nousi vuosien kuluessa suuremmaksi kuin lähtöpaino tuolloin oli ja nyt ole tammikuusta pudottanut paino n. 7 kg mutta paljon vaikeampaa on. Nyt olen juoksemisen lisäksi käynyt salilla ja siellä tulokset tosiaan näkyvät ja vyötärö on kaventunut huomattavasti mutta painoa ei sitten meinaakaan saada alas, mutta en suhtaudu siihen niin kriittisesti kunhan voin hyvin, vyötärö kapenee ja läskiä on vähemmän. Ruokailussa suosin nyt paljon linssejä ja papuja yms-. mitä en aiemmin juuri käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Aloin syödä vain 2 krt päivässä. Lounas noin 11-13 välillä ja illallinen 17-19 välillä. Ihan reiluja annoksia. Muuten vain juon: vettä, kahvia, teetä. Joskus joku satunnainen hedelmä. Juhlissa yms kahvittelut ja kakut ihan okei.
Näin olen mennyt kolme vuotta ja pudotin ensimmäisenä vuonna 25kg. Nyt paino pysyy +/- 2kg tällä ja olo on koko ajan hyvä.
Ja ikää nyt 42v.
Minulla toimi myös hyvin, että jätin kaikki välipalat, iltanapostelut jne pois. Samoin aamupala on työaamuisin itselle ihan turha, viikonloppuna syön, mutta myöhemmin ja silloin monesti ei syödä taas lounasta. Haluan syödä kerralla mahan täyteen, ei mitään hiiren annoksia 5xpäivässä.
vettä 2L/pv
ruokailu 3H välein, 5x/pv
rahkajuomia, kaurapuuroa, vihanneksia, EI hedelmiä, marjoja vähän
Mä en jaksais jos söisin vaan 2x päivässä..
5x syön: 2 lämmintä ateriaa, aamu-, väli-, ja iltapalan. Ja ihan reilun kokoisia annoksia jossa hyvänlaatuisia proteiineja ja hiilareita.
Salilla käyn lisäksi.
Puntaria en omista mutta peilistä näkyy muutos.
Elintapojen muutos:
5 krt/viikossa tunnin (sauva)lenkki. Jätän menemättä lenkille ehkä kerran pari vuodessa. Järjestelen elämäni niin, että aina pääsen lenkille. Tässä onkin haastetta, kun on 3 lasta ja mies aina pois. Tietenkin jos oon kipee, niin en mene. Olen ehkä viikon tai pari vuodessa kipeä. Ulkomaan lomilla uin uimaallasta ympäri tai meressä rantaviivaa eestaas :D
Joka päivä salaattia, muutama hedelmä. Muutama pala leipää. Joku herkku, esim. suklaapatukka, jätski, tai suklaavanukas (joo-o, joka pv!) Lisäksi tietenkin lämmin ateria, jossa ei ole jättikasaa riisiä, perunaa tai pastaa. Vähän voi tietenkin olla.
Tämä toiminut jo 20v. BI on 21.2. Mut mun on helppoo, koska oikein ootan lenkkiä, soittelen lenkiltä aina kavereille :) Lisäksi rakastan wokattuja kasviksia ja ruokaisia salaatteja, niihin mulla on himo. Lisäksi syön tosi säännöllisesti, en koskaan, siis koskaan jätä aamupalaa syömättä tai iltapalaa. Kerran viikkoon syön pikaruokaa, esim kebabbia, mutta sitäkin vaan kolmasosa-annoksen. En ikinä jaksaisi syödä yli puolta pizzaa.
Viljat minimiin, paljon juureksia, kasviksia, hedelmiä ja rutkasti kärsivällisyyttä, eikä tippaakaan retkahtamisia. Noin olen saanut itseni kiinteytymään. Lihava en ole mutta hivenen pyöreä, noin viisi kiloa turhaa painoa kertynyt kroppaa ja ei ole lihasta se ylimääräinen 😀