Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut 1½-vuotiaan lapseni luota pois yhteensä alle 10 tuntia.

Vierailija
19.04.2006 |

Ne 10 tuntiakin koostuvat monesta yksittäisestä pikaisesta kauppareissusta sekä yhdestä kampaamokäynnistä ja yhdestä 2,5 tunnin työkokouksesta. Olenko vähän outo? Vai luulenko vain, että muut äidit ovat enemmän erossa lapsistaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erossa ollaan oltu pari kertaa muutaman tunnin ajan. Ei tarvi olla kuin muutama tunti poissa niin on jo kauhea ikäva lasta.

Kyllä tyttö ehtii sitten isompana olemaan ihan tarpeeksi minusta erossa =)

Vierailija
2/11 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan perheestä, lapsista yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerran olin joitain päiviä hänestä erossa kun kuopus syntyi.

Vierailija
4/11 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittyy äitiinsä ja pelkää tämän menetystä valtavasti, koska on ainoa ihminen joka on hänen kanssaan niin tiiviisti.

Herätkää riippuvaiset äidit, jotain tervettä järkeä tähän. Lapsi tarvitsee useamman tärkeän suhteen ja yhdessäoloa muidenkin kuin äidin kanssa. Tutkittu juttu.

Vierailija
5/11 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kiinnittyy äitiinsä ja pelkää tämän menetystä valtavasti, koska on ainoa ihminen joka on hänen kanssaan niin tiiviisti.

Herätkää riippuvaiset äidit, jotain tervettä järkeä tähän. Lapsi tarvitsee useamman tärkeän suhteen ja yhdessäoloa muidenkin kuin äidin kanssa. Tutkittu juttu.

Mutta... Mihin minä menisin yksin? Mitä tekemään? Mihin minä lapsen siksi aikaa laittaisin? En kuitenkaan koe, että joku palkattu satunnainen lapsenvahti olisi yhtään järkevä valinta. MLL:stä hoitaja vahtimaan lasta että minä pääsen pihalle seisomaan yksin ja ihmettelemään? Noooot....

Vierailija
6/11 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että äiti on itse riippuvainen lapsesta jollain tasolla. Ei millään pahalla. Minulla samanikäinen lapsi, joka on minulle tärkeintä maailmassa. nautin kuitenkin omista hetkistä kaupassa, jumpassa, kampaajalla jne. Ihanaa, kun saa välillä olla ihan rauhassa. Lapsi on ollut muutamaan otteeseen mummolassa yötä ja isovanhemmat ovat tosi tärkeitä. Äiti on kuitenkin ykkönen.

Vierailija
7/11 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vai luulenko vain, että muut äidit ovat enemmän erossa lapsistaan?

Vierailija
8/11 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- isovanhemmat ovat toisaalta työssäkäyviä ja kiireisiä, toisaalta hyvin iäkkäitä. Kaikki tapaavat lasta melko paljon, mutta eivät tahdo/voi olla hoitovastuussa.

- kummit eivät ole erityisen läheisiä lapselle. Sylikummiaan lapsi pelkää niin että itkee kun näkee valokuvankin hänestä.

- isä taas... Ei suostunut alle vuoden vanhaa hoitamaan ollenkaan yksin vaikka mitä olisin tehnyt. Nyt isompaa hoitaa noita pieniä hetkiä että käyn kaupassa, muttei muuten. En uskalla edes jättää isänsä kanssa pitkäksi aikaa, koska isä ei mielestäni katso tarpeeksi lapsen perään, vaan lapsi saa rauhassa kiipeillä pöydillä kun isä pelaa tietokoneella.

Minulla on isompiakin lapsia ja jotenkin tuntuu helpommalta ottaa koko poppoo mukaan kuin hankkia näille hoitajia.

Vierailija
9/11 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:llä. Lapsi on nyt 1 v 3 kk ja oon ollut pois kotoa varmasti alle tuon 10 tuntia. Yleensä käyn lähikaupassa ja isä hoitaa, kun vauva nukkuu. Ei siis ole huomannut poissaoloani juurikaan. Nuo 10 tuntia tulevat muutamasta lääkärireissusta isompien lasten kanssa tms.

Kummit on vieraita, isovanhemmat liian vanhoja ja sairaita hoitamaan. Oma puoliso ei juuri tahdo/jaksa tarpeeksi hyvin hoitaa pienintä.

Mutta mielestäni tämä on pieni pulma: lapset ovat vain hetken pieniä. Vanhin lapseni on jo 12 v ja tuntuu että aika on mennyt ihan liian nopeasti...

Ehdin siis käydä vielä paljonkin omilla asioillani kun tämä nuorin ja viimeisemme varttuu muutaman vuoden. En koe uhrautuvani mitenkään liikaa. Nautin vain täysillä viimeisestä vauvastani....;)

Vierailija
10/11 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman nauhoja, luovutus tulevana äitienpäivänä.

Vierailija
11/11 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta... Mihin minä menisin yksin? Mitä tekemään? Mihin minä lapsen siksi aikaa laittaisin? En kuitenkaan koe, että joku palkattu satunnainen lapsenvahti olisi yhtään järkevä valinta. MLL:stä hoitaja vahtimaan lasta että minä pääsen pihalle seisomaan yksin ja ihmettelemään? Noooot....

nuorin on nyt 10kk ja olen kyllä hänen syntymänsä jälkeen tiennyt ihan tasan tarkkaan että mihin menen ja mitä tekemään yksin! tänään kävin esim. tunnin pyörälenkillä ja eilen jumpassa, sitä ennen kaupoilla ja kampaajalla jne. ja olenhan minä lääkärissäkin joutunut käymään ja sekin on huomattavasti kivempaa ilman lapsia.

lapsia hoitaa yleensä heidän isänsä tai sitten joku isovanhemmista jos meno sattuu päiväsaikaan.

taitaa olla esikoisten äitien hömpötyksiä tämä ettei lasta voida jättää hetkeksikään edes ISÄNSÄ kanssa kahden... sitten kun niitä lapsia on siunaantunut useampia niin äitikin huomaa että lapsesta voi kasvaa tasapainoinen ja onnellinen vaikkei hän olekaan 24/7 äitdin helmoissa pyörimässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi