Hei leipojat: korvaavaa tuotetta kysyn?
En ole suomessa, joten nyt ei valion viola sitruunatuorejuustoa ole todellakaan saatavilla. Sen sijaan philadelphia - tuorejuustoa näytti kyllä olevan.
Haluaisin tehdä ihanan, sitruunaisen suklaakääretortun ja tämä on siis onglema.
Täytteeseen tulevat muutkin aineet tietysti löytyy, mutta tuota yhtä ei.
Voinko sekoittaa philadelphian joukkoon ihan vaan tuoreesta sitruunasta puristettua mehua ja saada siitä samanlaista? Vai tuleeko siitä sitten liian vetistä eikä kuitenkaan ole makua tarpeeksi?
Kiitos suuresti avusta, jos joku osaa vastata.
Ps. Kaikkein mieluiten tekisin torttuihini maustetuista rahkoista täytteitä, mutta niistä luen vain valion sivuilta...
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä suuresti, kuka ne maustetut rahkat sitten ostaa? Koskaan en ole nähnyt alennuksella purkkiakaan. Ja makujakin kyllä näkyy olevan joka lähtöön.
Mainosten uhrit niitä ostaa.
Jos tällä palstalla tuorejuustoon kehotetaan lisäämään vain sitruunan kuorta ja sitruunan mehua, niin aika onnettomia leipureita on. Kyllä se vaatii vähintään kermaa lisäksi. Oletan, että sokeria piditte itsestäänselvyytenä.
Ja kyllä, olen ostanut myös Valionkin maustettuja rahkoja. Toimisivat varmasti myös ruotsalaiseen makuun.
Ei taatusti vaadi mitään kermaa, jos kerran tulee kääretortun täytteeksi. Edes sokeri ei ole välttämätön, jos pohja on kovin makea. Ehkäpä sinun kannattaisi itse avartaa näkemystäsi leivonnasta.
Lemon curdia ehdotan minäkin. Jos ei kaupasta löydy, niin voi tehdä itsekin ja on jopa parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä suuresti, kuka ne maustetut rahkat sitten ostaa? Koskaan en ole nähnyt alennuksella purkkiakaan. Ja makujakin kyllä näkyy olevan joka lähtöön.
Mainosten uhrit niitä ostaa.
Jos tällä palstalla tuorejuustoon kehotetaan lisäämään vain sitruunan kuorta ja sitruunan mehua, niin aika onnettomia leipureita on. Kyllä se vaatii vähintään kermaa lisäksi. Oletan, että sokeria piditte itsestäänselvyytenä.
Ja kyllä, olen ostanut myös Valionkin maustettuja rahkoja. Toimisivat varmasti myös ruotsalaiseen makuun.
Ei taatusti vaadi mitään kermaa, jos kerran tulee kääretortun täytteeksi. Edes sokeri ei ole välttämätön, jos pohja on kovin makea. Ehkäpä sinun kannattaisi itse avartaa näkemystäsi leivonnasta.
Hmm, olen kyllä tehnyt useamman kääretortun ja tulee mielestäni liian hapan pelkällä sitruunalla ja sitruunamehulla.
Joka tapauksessa, googlasin tuon Valion sitruunaisen suklaakääretortun ja se todellakin näytti toimivalta reseptiltä.
Täytteeseen tulee tuollainen voikreemi ja siihen raikkautta tuo tuorejuusto. Jos tulee tuo voikreemi, niin resepti ei välttämättä tarvitse kermaa sokerin lisäksi. Mutta jos pelkkä tuorejuusto sitruunahässäköineen, niin ehdottomasti myös kerma hyvin vaahdotettuna.
Myös limetin mehu ja kuoriraaste käy