Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsa sekaisin, yritän syödä terveellisesti

Vierailija
13.03.2018 |

En voi syödä terveellisesti, koska vatsa menee sekaisin. Yritin syödä 3 päivää kaikkea terveellistä kuten vihanneksia ja hedelmiä. Jätin kaiken makean pois. Maha meni ihan kuralle. Oli pakko syödä kakkua, että tämä vaiva loppuisi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan normaalia, että keho reagoi muutoksiin. Tästä syystä yleensä sellainen "siirrympä syömään nyt superterveellisesti" on harvoin paras ratkaisu. Fiksuinta on tehdä muutos pikkuhiljaa eli lisäämällä niitä terveellisiä ruokia asteittain ruokavalioon. Ja saa sitä kakkua syödä edelleen mutta kunhan se ei ole pääasiallinen ravinnonlähde.

Mutta hyvin harva on mitenkään allerginen terveelliselle ruualle. Moni vaan toteuttaa sen päin persettä ja antaa muutokselle sen pari päivää minkä jälkeen heittää hanskat tiskiin.

Vierailija
2/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia.

Sehän on yleinen ohje, että muutokset tehdään pitkällä aikavälillä mieluummin asteittain kuin kertarykäisyllä. Harvalla on teräsvatsa. Etenkin jos ruuansulatuselimistöä on rääkätty jollain kakuilla ja makeisilla enemmän kuin tarpeeksi niin se on tuskin missään vahvassa kunnossa. Pikkuhiljaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niino, yleensä sellaisilla jotka syövät tosi epäterveellisesti on suoliston kunto niin heikko että esim. kuidun määrän nopea lisääminen on sille varmasti aika shokki. 

Ihan kolme päivää jaksoit ilman kakkua.

Vierailija
4/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syöny semiterveellisesti vuodesta 2013. Ekana vuonna tai puolessatoista kiloja lähti 25, ja nyt paino on pysytellyt 57 kilossa. Vaan vatsa mulla on huonona oikeastaan aina. Ei nyt mitään varsinaista ripulia tai kipuja, mutta löysällä on. Vain silloin tällöin pitämieni herkkupäivien, jolloin tulee syötyä pikaruokaa, niin niiden jälkeen on normaalia tuotosta. Vaan ei haittaa arkielämää niin en ole tehnyt asialle mitään. Ehkä saan liian vähän kuitua.

Vierailija
5/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon syöny semiterveellisesti vuodesta 2013. Ekana vuonna tai puolessatoista kiloja lähti 25, ja nyt paino on pysytellyt 57 kilossa. Vaan vatsa mulla on huonona oikeastaan aina. Ei nyt mitään varsinaista ripulia tai kipuja, mutta löysällä on. Vain silloin tällöin pitämieni herkkupäivien, jolloin tulee syötyä pikaruokaa, niin niiden jälkeen on normaalia tuotosta. Vaan ei haittaa arkielämää niin en ole tehnyt asialle mitään. Ehkä saan liian vähän kuitua.

Terveellisesti voi syödä hyvin monella tapaa. Miksi et selvittäisi mistä löysä tuotos johtuu? 

Itselläni esimerkiksi sopii hyvin harvat kasvikset. Lehtivihreät taas sopii oikein hyvin joten syön paljon lehtikaalia, parsakaalia, pinaattia... Hedelmistä banaani sopii mutta moni muu taas ei. Eli voin siis mainiosti syödä terveellisesti mutta olisin kyllä maha kipeänä jatkuvasti jos puputtaisin omenoita ja tomaatteja.

Vierailija
6/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä maha kestää paremmin kypsennettyjä vihanneksia. Lisäsin vihannesten määrää pikkuhiljaa. Nykyään menee salaattiakin paljon. Kerran tuli jostain smoothiesta missä yhdistin vihanneksia ja hedelmiä järkky pahoinvointi. Lehtikaali raakana ei sovi yhtään. Miehellä taas avokado laittaa vatsan kuralle.

Nykyään syön vihanneksia/hedelmiä/marjoja suositusten mukaan.

Vierailija
7/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein 7 vuotta sitten ruokaremontin. Pikkuhiljaa ainesosa kerrallaan. Totuttelin makuhermoja ja ruoansulatusjärjestelmää pienissä erissä. Olin ennen supernirso ja ns. sihtikurkku, osa ruoista oli kamalia suutuntumalta.

Syön nykyään terveellisesti, mutta näitä en saa alas vieläkään: useimmat kalat, katkaravut, muut vesielukat, avokado, sienet, ruisleipä, puurot, leseet, täysjyvät, margariini, siemenöljyt, kookos missään muodossa, oliivit, kaprikset, rasvattomat ja muut kevyttuotteet. Osa näistä on vaan pahanmakuisia, osa laittaa pakin sekaisin tai muuta ikävää. Keliakia on pois suljettu, mutta silti gluteeni ei mulle sovi.

Vierailija
8/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein 7 vuotta sitten ruokaremontin. Pikkuhiljaa ainesosa kerrallaan. Totuttelin makuhermoja ja ruoansulatusjärjestelmää pienissä erissä. Olin ennen supernirso ja ns. sihtikurkku, osa ruoista oli kamalia suutuntumalta.

Syön nykyään terveellisesti, mutta näitä en saa alas vieläkään: useimmat kalat, katkaravut, muut vesielukat, avokado, sienet, ruisleipä, puurot, leseet, täysjyvät, margariini, siemenöljyt, kookos missään muodossa, oliivit, kaprikset, rasvattomat ja muut kevyttuotteet. Osa näistä on vaan pahanmakuisia, osa laittaa pakin sekaisin tai muuta ikävää. Keliakia on pois suljettu, mutta silti gluteeni ei mulle sovi.

Tossa listassasi onkin aika paljon sellaista, mikä ei oikeastaan ole terveellistä, vaikka näin väitetään :)

Vierailija
9/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa listassasi onkin aika paljon sellaista, mikä ei oikeastaan ole terveellistä, vaikka näin väitetään :)

Niinpä. Siksi onkin lohdullista, että terveellisesti voi syödä vaikkei noita kroppa kestäkään. Tutkittuani asioita huomasin kuinka puppua viralliset ravitsemussuositukset on.