Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tsemppaisin itseni siivoamaan?

Vierailija
13.03.2018 |

En ole viikkokausiin siivonnut, nyt kämppä täynnä lattialla olevia vaatteita, pöydillä lojuvia papreita, astioita, tavaroita vailla paikkoja. Papereissa olisi lajiteltavaa, eli ei voi vain konemaisesti nostaa kaikkea pois tieltä, vaan pitäisi katsoa sisällötkin, että mitä niille tekee.
Muutakin tällaista sortteerattavaa tavaraa on, siis säilytettäviä, joilla ei ole heti käyttöä, esim. lankoja. Inhoan tavallaan tällaisia säilytettäviä asioita, mutta en kyllä mistään hinnasta heitä niitä poiskaan, koska langatkin ovat ihan käyttökelpoisia ja on ideaakin, mitä niistä teen. En vain tiedä, milloin.
Siivoaminen ei houkuttelisi yhtään, voisin myös palstailla, soittaa pianoa, tai selvitellä verotukseen menviä remontin kuluja. Plaaah, fyysisesti vaativimpana toimintana noista siivoaminen on se vastenmielisin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätät että kun olet siivonnut niin palkitset itsesi jotenkin. Vaikka suklaalla tai hyvällä elokuvalla/sarjalla. Tiedän tunteen, olen itsekin todella huono siivoamaan ja joskus menee viikkoja ennen kuin viitsin siivota. Laita hyvää musiikkia soimaan ja ryhdy hommiin. On todella helpottavaa ja palkitsevaa kun on kämppä siivottu

Tsemppiä

Vierailija
2/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee sitä laittaa immeisen kysymään.. Älä jättele kaikkee hujanhajan pääset vähemmällä..asenteen muutosta peliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla tsemppasin itseni ostamalla 6päkin kaljaa, aloittamalla mieluisimmasta hommasta ja laittamalla hyvää musaa kajareista soimaan.

Tuntuu ihanalta nyt kun sain paljon turhaa paskaa nurkista vietyä pois ja koti on siisti!

Vierailija
4/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama hommava, mutta opiskelun suhteen. Pitkitän ja pitkitä aloittamaista. Tänään on aloitetta. Siivotakin pitäisi, mutta päätin etten siivoa, koska silloin opiskelun aloittaminen venyy entisestään. Siivominen on mulle huomattavasti mieluisampaa.

Vierailija
5/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelussa moni hyötyy pomodorotekniikasta - tietoa löytyy netistä. Ehkä sitä voisi soveltaa siivoukseenkin, onko joku kokeillut?

Itse annan itselleni välipalkintoja siivotessani. Esim. päätän, että siivoan nyt kaksi tuntia, sitten saan siiderin/soittaa siskolle tms.  

Vierailija
6/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimo oli hirveä sottapytty, mikään ei pysynyt järjestyksessä. Koko huusholli oli pian siivouksen jälkeen kaaoksessa. Nyt on rauhoittavaa asua yksin, kun tavarat löytyvät ilman suuretsintää:) Tässä pari vinkkiä, näillä on hyvä aloittaa:

- laita tavarat HETI käytön loputtua takaisin varastopaikkaansa

- tiskaa tai laita astiat pesukoneeseen välittömästi niiden käyttötarpeen loputtua eli älä varastoi tiskipöydälle! Itse siistin paikkoja koko ruoanlaiton ajan, ja kun alamme ruokailla, on keittiö ihan järjestyksessä.

Vierailija
7/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä you tubesta obsessive compulsive cleaner pyörimään. Motivaatio nousee kummasti kun näkee ne törkyläjät ja sen miten siistiä tulee kun vaivautuu ottamaan rätin käteen.

Vierailija
8/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelussa moni hyötyy pomodorotekniikasta - tietoa löytyy netistä. Ehkä sitä voisi soveltaa siivoukseenkin, onko joku kokeillut?

Itse annan itselleni välipalkintoja siivotessani. Esim. päätän, että siivoan nyt kaksi tuntia, sitten saan siiderin/soittaa siskolle tms.  

Tää kuulosti hyvältä!

Vierailija
9/9 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita papereista. Sitten raivaat tiskit, rojut pöydiltä, sohvilta jne. Pyyhit pöydät ja viet roskat, myös kierrätettävät. Jos jaksat myös pölyt voi pyyhkiä tai huiskia.

Seuraavana päivänä imuroit ja pyyhit lattiat. Kun työ on tehty, on aikaa langoille ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi