Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen koulunkäyntiin liittyvät asiat peruskoulun jälkeen?

Vierailija
12.03.2018 |

Millainen "toimintatapa" teillä on joilla lapsi opiskelee ammattiin tai vaikkapa lukiossa, saatteko aina tiedon mitä kaipaatte teiniltä itseltään vai kysyttekö koskaan mitään koulusta esimerkiksi lukiossa ryhmänohjaajalta? Kovasti on esitteissä ja oppilaitoksen sivuilla mainintaa siitä miten voi ottaa mieltä askarruttavissa asioissa yhteyttä juurikin ryhmänohjaajaan, mutta jotenkin kynnys tuntuu suurelta, en oikein tiedä miksi...ehkä siksi, että tyttö on niin pirun tarkka asioistaan, mutta toisaalta tätäkään ei tarvitsisi miettiä, jos olisi hieman avoimempi eikä kaikkea tarvitsisi nyhtää hohtimilla ulos. Kaipa se kuitenkin koulussa päivänsä viettää..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä!!!

Anna sen lapsen hoitaa itse koulunsa

Vierailija
2/8 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole missään yhteydessä. En omien enkä lainattujen (vaihtarit). Vaihtareilla menin ekana päivänä mukaan kouluun (tulkiksi ja oppaaksi), mutta muuten kyllä oletan opiskelijan hoitavan itse opiskelunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voit kysyä koulusta. Monet asiat myös kirjataan rutiininomaisesti wilmaan, kuten koearvosanat ja kurssiarvosanat. Wilmalla se hoituu. Mutta ensisijaisesti kysyt lapselta. Ja kyllä minä nyt jonkinlaisen kynnyksen pitäisin, enkä ihan pikkuasioista alkaisi lapen yli reklamoida.

Mutta joku 16-vuotias ON kyllä lapsi vielä, eli kyllä kehtaat kysyä opettajalta tai vaikkapa kuraattorilta.

Vierailija
4/8 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin lasten hoitaa koulunsa siten kuin halusivat. Mulla oli kyllä wilma-tunnukset ja lapset kertoivat koetuloksensa ym. Tiesin, että heillä sujui hyvin, enkä koskaan ollut ryhmänohjaajiin yhteydessä. Kolme lapsista on käynyt lukion, yksi heistä myös ammattikoulun ja yksi vain ammattikoulun. Nuorin aloittaa ensi syksynä lukion ja samalla tavalla annan hänen hoitaa koulunsa kuin tähänkin asti. Yläkoulun aikana en ole ollut kouluun mitenkään yhteydessä paitsi joskus tosi harvoin joitakin viestejä laittanut muutamalle opettajalle. Luokanvalvojaa (tai miksi häntä nykyään kutsutaankaan) en ole tavannut kertaakaan.

Vierailija
5/8 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voit kysyä koulusta. Monet asiat myös kirjataan rutiininomaisesti wilmaan, kuten koearvosanat ja kurssiarvosanat. Wilmalla se hoituu. Mutta ensisijaisesti kysyt lapselta. Ja kyllä minä nyt jonkinlaisen kynnyksen pitäisin, enkä ihan pikkuasioista alkaisi lapen yli reklamoida.

Mutta joku 16-vuotias ON kyllä lapsi vielä, eli kyllä kehtaat kysyä opettajalta tai vaikkapa kuraattorilta.

Ei kehtaa. Ellei ole jotain ongelmia ratkaistavana. Ei todellakaan aleta kysyä miten menee...

Se on todella outoa

Vierailija
6/8 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. On kyllä todella kurjaa olla niin pihalla kaikesta. Mikään ei kuulu vanhemmalle sen jälkeen kun teini täyttää 15v, ei edes terveyspuolen asiat jos teini niin vain päättää.

Ap

Vierailija
7/8 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. On kyllä todella kurjaa olla niin pihalla kaikesta. Mikään ei kuulu vanhemmalle sen jälkeen kun teini täyttää 15v, ei edes terveyspuolen asiat jos teini niin vain päättää.

Ap

Mulla on 15-vuotias. Meillä homma toimii niin, että aina kun teini haluaa jutella, kuuntelen. Näin vältyn tivaamiselta ja utelemiselta, mikä saa teinit yleensä sulkeutumaan. Eli ole saatavilla ja reagoi heti, kun sitä lähentymistä tapahtuu.

Vierailija
8/8 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koulun suhteen ikäraja on 18v edelleenkin, eli katsot eilmasta, miten menee.