Siis miten voi posti hukata paketin?!?
Paketissa lähettäjän nimi ja vastaanottajan nimi. Luulisi paketin päätyvän vastaanottajalle tai takaisin lähettäjälle. Nyt on paketti hävinnyt, kuin pieru Saharaan. Kiitti vaan posti!
Kommentit (24)
Voi montakohan kertaa on sattunut viime vuosina. Tosin useimmiten ilmeisesti posti on hukannut sen omaan hyllyynsä, mutta kyllä siinä saa kysellä ja vaatia ja viestiä asiakaspalvelun kanssa ennen kuin ne etsitään.
Helposti.
20kg paketista ei jälkeäkään.
Posti ei tietenkään ole vastuussa katoamisesta, vaikka seurantakoodin mukaan paketti saapui Suomeen ja Postin kuljetettavaksi.
Osaa ottaen,
"kokemusta on"
Helposti!
Ihmisethän niitä pakettejakin kuljettelee ja vahinkoja sattuu.
Plus sitten nämä erikoisen erinomaiset lajittelukoneet, jotka silloin tällöin murskaa, repii, ruttaa tai kippaa ulos hihnalta kaapin taakse kadoksiin.
Ja onhan siinä sekin mahdollisuus, että joku pitkäkyntinen avasi pakettisi ja sosialisoi sisällön.
Posti hukkaa tahallan paketteja ettei ihmiset tilaisi ulkomailta.
Helposti.
Postin palvelustrategiaan kuuluu satojen kielitaidottomien välikäsien ja lajittelujen kautta hukata ja myöhästyttää paketteja tarkoituksella.
Näin saadaan kansa helpommin hyväksymään postipalvelujen yksityistäminen.
Ja senhän tietää mihin se johtaa. No samaan kuin sähkösiirrossakin, hintojen tuplautumiseen :-)
Meillä hukkui paketti ihan postitoimistoon. Menin pakettikortin kanssa postiin. Siinä oli lähetystunnus, jolla sitten löysivät hyllypaikan. Sain allekirjoitettavakseni sen ärsyttävän kapineen, johon on mahdotonta kirjoittaa mitään järkevää sillä kosketusnäyttökynällä ja laitoin pyydettäessä nimeni siihen. Aspa painoi jotain kuittausnappia ja aikoi hakea pakettini. MUTTA. Koska tapahtuma oli kuitattu valmiiksi, katosi myös hyllypaikkatieto ruudulta. Kahden hengen voimin sitten kolusivat pakettivaraston läpi moneen otteeseen ja ehtivät jo käydä sanomassa, ettei mahda mitään... Ilman taidat jäädä. Eivät tiedä, missä se on, eivät oikein ehtisi etsiäkään, eikä minua saanut tietenkään päästää pakettia itse etsiskelemään. Kyselivät vielä, miltä paketti näyttää. No mistä minä sen tiesin, olin vastaanottaja enkä lähettäjä!
Laatikko löytyi lopulta, kun kieltäydyin poistumasta ilman sitä. Nykyään pidän kädet visusti selän takana, ennen kuin paketti on tuotu tiskille.
Kerran sain puolikkaan sähkölaskun. Oli sattunut jäämään talteen se puoli, jossa oli osoitetiedot. Toisen puolen kohtaloa en tiedä, lähetys oli joka tapauksessa hyvin ruttuinen. Toisella kertaa sain karhun niinikään sähkölaskusta, alkuperäistä en ollut saanut. Oppivat kadottamaan siis sen toisenkin puolen. Tuo alkuperäinen lasku ei tullut ikinä, vaikka asuin osoitteessa useamman vuoden.
Toi on myös käsittämätöntä, että työntekijöillä ei ole aikaa etsiä pakettia josta olen saanut saapumisilmoituksen!
Käskettiin tulemaan myöhemmin hakemaan pakettia, että josko he siihen mennessä olisivat ehtineet etsiä sitä...
Ja tosiaan, minun vastaanottajana pitäisi tietää miltä saapuva paketti näyttää!?
No, mitä muuta se Posti voisikaan hukata?
Kymmeniä tuhansia paketteja kulkee lajittelukoneiden ja ihmiskäsien läpi viikossa, on ihan helposti mahdollista, että joku on vahingossa lastannu pakettisi väärään jakoautoon ja kuski vienyt jonkun toisen vastaanottajan pakettien mukana heille. Ennen kuin he ilmoittavat saaneensa heille kuulumatonta tavaraa, paketti on kateissa. Kaikki eivät edes ilmoita saaneensa väärän paketin tai ylimääräisen paketin, joten pakettisi voi jäädäkin kateisiin.
Posti hukkasi Gigantista tilatun Oled Smart tv:n, pakettiseurannan mukaan paketti oli lähetetty Gigantista ja vastaan otettu lajittelukeskuksesta, mutta sen jälkeen paketti ei ole liikkunut eikä sitä koskaan kuulunut. Soitin ensin postiin jossa väitettiin että paketti on toimitettu jo aikoja sitten vastaan ottajalle. Kuukausien kamppailun jälkeen sain Gigantista kadonneen tilalle uuden television.
Munkin 50€ asiakaspalautus ei ole kuulemma mennyt perille. Omaan piikkiin tietenkin menee.
Vierailija kirjoitti:
No, mitä muuta se Posti voisikaan hukata?
Aikaa, rahaa, resursseja, palvelua odottavien asiakkaiden mielenterveyden, muutaman vanhusten ateriat, ym.
Vierailija kirjoitti:
Munkin 50€ asiakaspalautus ei ole kuulemma mennyt perille. Omaan piikkiin tietenkin menee.
Pyydä ensi kerralla siitä kuitti ja valokuvaa, kun viet postimyyntifirman paketin sinne tiskille. Viimeksi postissa aspa hämmentyi, kun halusin kuitin. Luulin, että sen saa automaattisesti, kuten mistä tahansa muualta. Erikseen stten tulosti sellaisen minulle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä hukkui paketti ihan postitoimistoon. Menin pakettikortin kanssa postiin. Siinä oli lähetystunnus, jolla sitten löysivät hyllypaikan. Sain allekirjoitettavakseni sen ärsyttävän kapineen, johon on mahdotonta kirjoittaa mitään järkevää sillä kosketusnäyttökynällä ja laitoin pyydettäessä nimeni siihen. Aspa painoi jotain kuittausnappia ja aikoi hakea pakettini. MUTTA. Koska tapahtuma oli kuitattu valmiiksi, katosi myös hyllypaikkatieto ruudulta. Kahden hengen voimin sitten kolusivat pakettivaraston läpi moneen otteeseen ja ehtivät jo käydä sanomassa, ettei mahda mitään... Ilman taidat jäädä. Eivät tiedä, missä se on, eivät oikein ehtisi etsiäkään, eikä minua saanut tietenkään päästää pakettia itse etsiskelemään. Kyselivät vielä, miltä paketti näyttää. No mistä minä sen tiesin, olin vastaanottaja enkä lähettäjä!
Laatikko löytyi lopulta, kun kieltäydyin poistumasta ilman sitä. Nykyään pidän kädet visusti selän takana, ennen kuin paketti on tuotu tiskille.
En kanssa ikinä kuittaa sitä allekirjoitusta ennenkuin näen fyysisesti sen paketin.
Juu no meidän perheen postit uudelleenlähetetään sukulaisille, joiden osoitteessa ei kukaan meistä oo asunu ja kellään ei oo enään edes heidän kanssaan samaa sukunimeä. Laskut,verokortit yms sinne vaa.
Siis kirjeessä meidän osote, posti pakkaa uuteen kuoreen koska ei asuta tässä kuulemma (eikä oo ees tuore osote)
Vierailija kirjoitti:
Juu no meidän perheen postit uudelleenlähetetään sukulaisille, joiden osoitteessa ei kukaan meistä oo asunu ja kellään ei oo enään edes heidän kanssaan samaa sukunimeä. Laskut,verokortit yms sinne vaa.
Siis kirjeessä meidän osote, posti pakkaa uuteen kuoreen koska ei asuta tässä kuulemma (eikä oo ees tuore osote)
osoite
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalautuksista pitää aina pyytää kuitti, niin ei mene omaan piikkiin.
Meidän postissa kuitit kyllä annetaan ihan pyytämättä ja muistutetaan vielä säästämään mahdollisten ongelmien takia.
Vierailija kirjoitti:
Posti hukkasi Gigantista tilatun Oled Smart tv:n, pakettiseurannan mukaan paketti oli lähetetty Gigantista ja vastaan otettu lajittelukeskuksesta, mutta sen jälkeen paketti ei ole liikkunut eikä sitä koskaan kuulunut. Soitin ensin postiin jossa väitettiin että paketti on toimitettu jo aikoja sitten vastaan ottajalle. Kuukausien kamppailun jälkeen sain Gigantista kadonneen tilalle uuden television.
vastaanottaja
Kaikki on mahdolista postilta. Yks lähettämäni paketti katos eikä oo tähän mennessä selvinny mihin.