Cymbalta lääkkeen kokemuksia?
Kannattaako aloittaa? Auttaako ahdistukseen ja sos.fobiaan?
Kommentit (11)
Ei mielialalääkkeet mihinkään ahdistukseen ainakaan auta, sitä varten on olemassa täsmälääkkeet.
USAssa jossa lääketiede meitä 5+ vuotta edellä, ei anneta enää missään tapauksessa mielialalääkkeitä ahdistukseen, ainoastaan depression kaltaisiin oireisiin. Mielialalääkkeet kun ovat aiheuttaneet enemmän sivuoireita kuin antaneet apua oireisiin. Siksi siellä on siirrytty takaisin bentsoihin.
Ihan hirveetä myrkkyä, en voi suositella.
Olen syönyt Cymbaltaa tosi kauan. Keskivaikeaan masennukseen alussa. Kävin myös psykoterapian käytön alkuvuosina.
Cymbalta oli minulle kuin lahja taivaasta.
Pystyin taas keskittymään, ajatukset oikenivat, masennus kaikkosi, ilo palasi.
Negatiivista oli libidon väheneminen.
Minäkin olen käyttänyt sitä onnellisesti jo 10v.
Mulle määrättiin neuropaattiseen kipuun, ei toiminut. Sivuvaikutuksia oli liikaa.
Oli lisäksi kallis lääke.
Mullakin hyviä kokemuksia ja ei oikeastaan sivuoireita. Ainut miinus järkyttävät vieroitusoireet.
Ei se lääke kaikille toimi, joillekkin voi ja joillekkin ei. Jotkut kuten edellä sanoivat ovat saaneet hirveitä sivuvaikutuksia.
Ihan järkyttävät vieroitusoireet! Se ahdistus ja ärsytys minkä aiheutti oli ihan järkyttävää. Sain myös jotain sähköiskun kaltaisia tuntemuksia päähän.
Cymbaltaa käyttänyt 5 vuotta ja tuonut paljon apua! Järkyt oireet oli aloittamisen aikoihin, mutta siinä meni 2-3 vkoo, että olo tasaantui. Miettinyt lopettamista, mutta juurikin noi vieroitusoireet mietityttää.
Cymbalta=Duloxetine? Mulla siis Duloxetine käytössä keskivaikeaan masennukseen ja sos tilanteiden pelkoon. Olen syönyt nyt kaksi vuotta. Sos tilanteiden pelkoon ja ahdistukseen auttanut loistavasti. Silti esim leffateatterit kierrän edelleen kaukaa (ihan vaan vanhasta tottumuksesta). Masennukseen auttanut siten, etten enää mieti itsemurhaa saati yritä sitä. Masentunut koen silti edelleen olevani, mikään ei kiinnosta. Ennen myös itkin päivittäin, nyt olen kahden vuoden aikana itkenyt kaksi kertaa että aika zombi olen, mikään ei tunnu miltään, en naura lähes koskaan. Kerran olin pari päivää ottamatta lääkettä (oli vkl ja olin vaan kotona), ja tuli hirveät vieroitusoireet. Hyi että en varmaan koskaan pääse tästä eroon...
Ainakin tuli järkyttävät vieroitusoireet kun yritin lopettaa.