Ärsyttää lapsia hankkivat kaverit...
niistä tulee niin ärsyttäviä äitiyden ja isyyden myötä.. häviää koko oma identitetti
Kommentit (18)
Ei häviä iäksi. Montako lapsikuplassa elävää teinin vanhempaa tiedät? Useimmat palailevat sieltä jo paljon aiemmin.
Joo, ei lapsia tähän maailmaan. Meitä on jo liikaa.
Vierailija kirjoitti:
niistä tulee niin ärsyttäviä äitiyden ja isyyden myötä.. häviää koko oma identitetti
Kenenkäs, kenties yliluonnollisen otuksen jälkeläien sinä olet?
Ehkä he vain kasvavat ohi sinusta.
Mistä olisit halunnut vanhempiesi kiinnostuvan, kun olit syntynyt?
Vierailija kirjoitti:
Ei häviä iäksi. Montako lapsikuplassa elävää teinin vanhempaa tiedät? Useimmat palailevat sieltä jo paljon aiemmin.
Pitäisikö siis odottaa kiltisti, että kaverit ehkä joskus tulevaisuudessa palaavat kuplastaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ihmisistä tulee ärsyttäviä äitiyden ja isyyden myötä. Ei ihan kaikista, mutta useimmista.
Ihmiset muuttuvat, kun ikää tulee lisää. Onko velojen aika ja ikääntyminen pysähynyt ikuiseen teini-ikään minä-minä maahan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö siis odottaa kiltisti, että kaverit ehkä joskus tulevaisuudessa palaavat kuplastaan?
Missä kuplassa sinä elät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä muuta ajattelit tehdä? Voi tietysti hankkia uusia, eri elämäntilanteessa olevia ystäviä odotellessa, mutta kyllä ne muutkin järkiintyvät muutamassa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ihmisistä tulee ärsyttäviä äitiyden ja isyyden myötä. Ei ihan kaikista, mutta useimmista.
Ihmiset muuttuvat, kun ikää tulee lisää. Onko velojen aika ja ikääntyminen pysähynyt ikuiseen teini-ikään minä-minä maahan?
On, ja sen ansiosta he saavat upean elämän, jonka jokainen päivä on mielekäs ja mukava. Kuka tahansa vaihtaisi paikkaa velojen kanssa. Siis koulutettujen velojen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, ja sen ansiosta he saavat upean elämän, jonka jokainen päivä on mielekäs ja mukava. Kuka tahansa vaihtaisi paikkaa velojen kanssa. Siis koulutettujen velojen.
Tuokin on kupla... 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle siis pitää suositella kouluttautumista, niin ei ärsytä kavereiden lapset vaan ap:kin voi viettää ihanaa velojen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä he vain kasvavat ohi sinusta.
Mistä olisit halunnut vanhempiesi kiinnostuvan, kun olit syntynyt?
Et voi olla tosissasi
Ei ärsytä. Olen vela, ja kaverit ovat lapsia hankkineet, mutta ei se mua ole liikuttanut (tai no, olen ollut ilosta liikuttunut). Toki kaverit ovat tuskastelleet esimerkiksi uhmaikää tai iloinneet lukemaan oppimisesta, mutta yleensä puhutaan ihan muusta kuin lapsista. Pari kaveria on sanonutkin, että ihanaa kun mun kanssa ei tarvitse puhua jatkuvasti pelkästään lapsista. Heillä kaikilla on myös lapsellisia kavereita, joiden kanssa voidaan puida yksityiskohtaisesti ne aamukakan koostumukset ja parhaat päiväkodit läpi. Ja jos mä taas kaipaan seuraa ex tempore -viikonloppureissulle, kysyn lapsettomia kavereitani tai niitä, joilla on isommat skidit ja hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Entä parisuhteessa? Osa ei kestä edes seurustelevia kavereitaan?
Miksi kaiiiiiken pitää aaaaaina muuttua 😂 Aina Inkeri rules 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kuplassa sinä elät?
Sano sinä?
Ennen lasten saantia varoiteltiin, että arvot muuttuvat ja työasiat alkavat tuntua vähemmän merkityksellisiltä. No ei käynyt niin. Tietysti lapset ovat ykkönen, mutta työ on yhä elämässäni tosi keskeistä. Nyt se tavallaan tuntuu vieläkin mielekkäämmältä, kun ajankäyttöä täytyy priorisoida entistä enemmän. Olen korkeastikoulutettu. Ystäviäkin näen usein, mutta identiteetin kannalta ajateltuna työ on tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin, selitäppäs sitten, miksi juuri menestyneimmillä koulutetetuilla on eniten lapsia?