Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ostatte tavaroita käytettynä, yritättekö edes varmistaa ettei kyseessä ole varastettu tavara?

Vierailija
11.03.2018 |

Kiinnostaako se ihmisiä ylipäätään? Kyselettekö kuittia? Jätättekö ostamatta jos tuntuu ettei myyjä ole aivan rehellinen? Vai ostatte vaan kun halvalla saa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan että kun tavaraa varastetaan niin älyttömästi, meillä on nyt neljä kertaa murtauduttu häkkivarastoon parin vuoden aikana, että kelle nämä kaikki varastetut tavarat myydään. Eikö ihmiset yhtään välitä?

Vierailija
2/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lähtisi kyselemään kuittia, paitsi jos ostaisin jotain oikeasti kallista (yli 100e arvosta). Harvoinpa kukaan säilyttää vaatteiden tai pikkutavaroiden kuitteja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä lähtisi kyselemään kuittia, paitsi jos ostaisin jotain oikeasti kallista (yli 100e arvosta). Harvoinpa kukaan säilyttää vaatteiden tai pikkutavaroiden kuitteja. 

En nyt ajatellut mitään rättejä, vaan harrastusvälineitä, pyöriä, työkaluja. Kalliimpaa tavaraa. Ei kai kukaan varasta vanhoja vaatteita, muuta kuin hädissään päällensä.

ap

Vierailija
4/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran käytetyn pyörän. Kysysin myyjältä (vanhempi mies), että eihän vaan ole varastettu. Ei ollut, oli kuulemma vanhan äidin vanha. Ei pystynyt enää ajamaan. Miehellä oli kyllä myöhemmin muitakin pyöriä myynnissä. Mietein, että oliko äitinsä nekin hylännyt.

Vierailija
5/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta että ihmiset säilyttää kuitteja takuun mentyä umpeen, koska en itsekkään tee niin.

Vierailija
6/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä jätin ostamatta käytetyn polkupyörän myyjältä, jonka huomasin myyvän valtavasti käytettyjä pyöriä. Ilmoituksen mukaan hän kunnostaa vanhoja pyöriä ja myy... mutta silti vähän jäi mietityttämään tämä kaupungissa, jossa tunnetusti varastetaan ihan hirveästi pyöriä.

T. ulkosuomalainen

Vierailija
7/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn. Pyörään ei ollut alkuperäistä lukkoa ja avainta, en ostanut. Ostin toisen, johon oli.

Vierailija
8/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtökohtaisesti epäile mitään. Toki ihmetys herää, jos jollain myyjällä on vaikka lukuisia polkupyöriä myynnissä, trokareilta en osta. Mutta jos joltain tavalliselta ihmiseltä menen ostamaan vaikka polkupyörän niin en pyytele kuitteja (ellei ole takuun kannalta olennainen), ei mulla itsellänikään ole tallessa vuosien takaisia kuitteja yhtään mistään. 

Vierailija
9/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myynyt kirpputorilla vaatteita jossa hintalappu kiinni. Menivät heti. Olivat sellaisia heräteostoja jotka eivät sitten miellyttäneetkään. Oli kyse siis vain parista paidasta.

Vierailija
10/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän itse kuitteja yleensä vain puolivuotta ja heitän ne sitten pois tehdäkseni tilaa uusille kuitille, sillä öidän tarkkaa kirjaa siitä mitä olen ostanut ruokakaupasta ja paljonko rahaa on mennyt. Sen sijasta kirpoariostoksista ja lahjaksisaaduista tavaroista kuitteja minulla ei ole ollenkaan.

Vierailija
11/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä jätin ostamatta käytetyn polkupyörän myyjältä, jonka huomasin myyvän valtavasti käytettyjä pyöriä. Ilmoituksen mukaan hän kunnostaa vanhoja pyöriä ja myy... mutta silti vähän jäi mietityttämään tämä kaupungissa, jossa tunnetusti varastetaan ihan hirveästi pyöriä.

T. ulkosuomalainen

Käytettyjä pyöriä voi myös saada ilmaiseksi, kun taloyhtiöiden kellareita siivotaan ja laitetaan roskalavalle kellarista löytyneitä pyöriä, joille ei ole ilmoittaunut omistajaa. Mun isä sai itselleen ihan hyvän pyörän tällaisesta siivouksesta. Noita pyöränraatojakin näkee Helsingissä, on vaikka kumi puhki niin omistaja ei ole viitsinyt viedä korjattavaksi.

Vierailija
12/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hyvä jos kyseltäisiin niiden kuittien perään. Että tähän tulisi jonkinlainen muutos käyttäytymiskulttuuriin. Kuitenkin esimerkiksi pyöriä varastetaan vähän jokaiselta ja tämä koskee melkein meitä kaikkia. Ihmiset vois vähän skarpata. Ja itsekkin säästää ne kuitit vaikka. Ei sen tarvitsisi olla roistoille niin helppoa.

Ap

Vierailija
13/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ulkosuomalainen

Käytettyjä pyöriä voi myös saada ilmaiseksi, kun taloyhtiöiden kellareita siivotaan ja laitetaan roskalavalle kellarista löytyneitä pyöriä, joille ei ole ilmoittaunut omistajaa. Mun isä sai itselleen ihan hyvän pyörän tällaisesta siivouksesta. Noita pyöränraatojakin näkee Helsingissä, on vaikka kumi puhki niin omistaja ei ole viitsinyt viedä korjattavaksi.

No yleensä sen näkee kyllä päälle päin onko pyörällä rahallista arvoa. Ei sinne pyöräkellariin mitään parin tonnin maastopyöriä unohdeta.

Vierailija
14/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. ulkosuomalainen

Hauska juttu että täällä Suomessa eniten noita varastettuja polkupyöriä myy yleensä normaalisti luotettuna pidetty poliisilaitos. En ole kertaakan kysellyt kuittia ostaessa pyörää poliisien huutokaupasta.

Vierailija
15/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ulkosuomalainen

Hauska juttu että täällä Suomessa eniten noita varastettuja polkupyöriä myy yleensä normaalisti luotettuna pidetty poliisilaitos. En ole kertaakan kysellyt kuittia ostaessa pyörää poliisien huutokaupasta.

Olen itsekkin ostanut poliisien huutokaupasta pyörän. Ero siinä on se että pyörää on säilytetty poliisilaitoksella useita kuukausia, omistaja on halutessaan voinut sitä kysellä sieltä ja jos pyörä on merkattu poliisi kertoo omistajalle sen löytymisestä muutenkin.

ap

Vierailija
16/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyörää esim. epäilee varastetuksi, sen ostohinta laskee huomattavsti.

Käytetystä, kunnossa olevasta kolmasosa uuden hinnasta, mutta varatetun hinta laskeen kymmenesosaan.

Yleensä myyjinä alokolisoituneet tai narkomaanit ja oikeaan aikaan oikeassa paikassa olevana tavara on kyllä hinta-laatu suhteeltaan erinomaista.

Vierailija
17/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetystä, kunnossa olevasta kolmasosa uuden hinnasta, mutta varatetun hinta laskeen kymmenesosaan.

Yleensä myyjinä alokolisoituneet tai narkomaanit ja oikeaan aikaan oikeassa paikassa olevana tavara on kyllä hinta-laatu suhteeltaan erinomaista.

Tämä on hyvä tietää, esim. itse vältä Torissa perinteisiä alkkis ja trokarinimiä kuten Mikko tai Kalle.

Vierailija
18/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväkuntoinen pyörä laadukkailla osilla on kyllä enemmän kuin kolmasosan arvoinen uuden hinnasta. Kuluneet osat voi vaihtaa ja  pyörä on liki uutta vastaavassa kunnossa jos sitä on pidetty hyvin. Jostain Inserasta tai Tunturista ei tietenkään voi odottaa saavansa kovin paljoa.

Joitakin vanhempia pyöränosia on hankala löytää ja siksi hinnat nousevat. Esimerkiksi 26 tuuman kiekkoja ei enää juuri valmisteta joten käytettyjen kiekoista voi pyytää enemmän kuin aiemmiin. Jopot ovat myös kovissa hinnoissa mihin on vaikea löytää syytä.

Vierailija
19/19 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oleta että ihmiset säilyttää kuitteja takuun mentyä umpeen, koska en itsekkään tee niin.

Minä scannaan kuitit aina kännykällä Google Driveen jossa säilytän niitä niin pitkään kun takuualainen tavara on omistuksissani. Eivät vie tilaa eivätkä ole koskaan tiellä koska ovat sähköisiä. Helppo myös lähettää se ostajalle todisteeksi sähköpostin välityksellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä