Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruotsilta ja Norjalta huonot Euroviisu-kappaleet

Vierailija
11.03.2018 |

Jos Ruotsi ei olisi Ruotsi, ei tuolla kappaleella pääsisi finaaliin.

Kommentit (587)

Vierailija
221/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta on mennyt tuo vedonlyöntiykkönen eli Israelin kappale kokonaan ohi. Mistä löydän tämän Netan kappaleen (Toy?) kokonaisena? Näin vain lyhyen pätkän, jossa tekee käsillä tiputanssiliikkeitä. Koko esitystä/musavideota en löytänyt. Vaikuttaa persoonalliselta laulajalta, joten kiinnostaisi kuulla koko kipale.

Ok. Israelia etsimään. Moldova kans kiva. :-)

Vierailija
222/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisuissa näyttää selvästi olevan valloillaan sellaiset juurtuneet käsitykset, joiden perusteella maat on jo etukäteen jaettu voittajiin ja häviäjiin. Nämä ns. voittajamaat ovat sellaisia, että heitä hehkutetaan aina vuodesta toiseen ja pisteitä tulee, vaikka itse esitys ja kappale olisivatkin melko mitäänsanomattomia. Taas näiden ns. häviäjämaiden on vaikea päästä suosituksi, vaikka esitys ja kappale olisi oikein hyvä ja vetoava.

Ihan rehellisesti ja puolueettomasti sanottuna sanon, että Pohjoismaista Suomen kappale ja esitys on tänä vuonna paras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroviisuissa näyttää selvästi olevan valloillaan sellaiset juurtuneet käsitykset, joiden perusteella maat on jo etukäteen jaettu voittajiin ja häviäjiin. Nämä ns. voittajamaat ovat sellaisia, että heitä hehkutetaan aina vuodesta toiseen ja pisteitä tulee, vaikka itse esitys ja kappale olisivatkin melko mitäänsanomattomia. Taas näiden ns. häviäjämaiden on vaikea päästä suosituksi, vaikka esitys ja kappale olisi oikein hyvä ja vetoava.

Ihan rehellisesti ja puolueettomasti sanottuna sanon, että Pohjoismaista Suomen kappale ja esitys on tänä vuonna paras.

Sinun mielestäsi :) Minun mielestäni kaikki muiden maiden esitykset ovat parempia. Mielipideasioita nääs.

Vierailija
224/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakiko se viime vuonna UMK-finaalissa alisuorittanut Emma (Circle of Light) jonkun toisen maan edustajaksi? Malta tai joku muu? Vai muistanko väärin? Miten hän sijoittui kilpailussa? Löytyykö laulua Youtubesta?

Niin. Tietäjiä on kovasti, vaan kukaan ei tiedä.

Hän masentui Suomen karsinnassa.

Ihme kitisijä. Hänen esityksensä oli ihan järkyttävän paska eikä kappalekaan ollut kummoinen.

Vierailija
225/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviiaut ois hyvä jos ei olisi suomen edustajaa valmiiksi päätetty . Muut jouti romukoppaan. Ja valitettavasti suomi jäänee esityksellää 12-16 sijalle. Mut onhan sekin parempi kuin että ei pääsis finaaliin. Rn ole nyt katsonu euroviisuja 2 vuoteen enkä tule katsomaan . Esitykset ovat surkeita männävuosiin verrattuna. Katsellaan katsellaan sitten kun olen kiikkustuolissa

Vierailija
226/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin biisissä on mainio bassokomppi ja kivan kepeä, tarttuva biisi. Ja mies vaan laulaa videolla, ei mitään naurettavia naisvoimistelijoita ilmapallojen kanssa tai gaymörköjä tanssahtelemassa.

Vierailija
227/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjakin on ihan kiva, mutta itseä ärsyttää viulunvingutus ihan suunnattomasti. Laulaja on myös ärsyttävän näköinen, mutta ei sentään saaratasoinen ärsyttävyys :) Missäs Tanskan viikinkibiisin linkki?

Vierailija
228/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi jo kutosena vedonlyöntitilastoissa.

Vierailija
229/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanitan Alexander Rybakia, mutta vain sen slaavilais-viulu-biisit on mun mielestä hyviä kuten

Roll with the wind

En yhtään tykännyt Alexanderin uudesta Euroviisubiisistä...

Vierailija
230/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että Ruotsi pääsee topvitoseen. Norjan Rybak nostaa finaaliin.

Vierailija
231/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta pohjoismaista ehdoton ykkönen on Tanska, sitten Ruotsi ja Norja kakkosena, kolmosena Suomi ja vikana Islanti. Islannin kappale oli musta jotenkin tylsä, mutta voi olla että toisella tai kolmannella kerralla tykästyn siihen. Ja livelähetyksessä voi olla parempi kuin videolla. Yleisesti ottaen tämän vuoden lauluissa on mun mielestä paljon parempi taso kuin takavuosina. Oikeastaan perinteisimmät euroviisu-biisit löytyy Suomelta ja Moldovalta. Mutta pidän enemmän Moldovan biisistä, sillä siinä ei ole sellainen ryppyotsainen meiniki mitä Monsterissa. Itseasiassa Moldovan vanhanaikainen viisu on aika hauska nostaliapläjäys :D

Vierailija
232/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin videota Saaran esityksestä jossain Soho Clubilla ilmeisesti Liettuassa. En voi mitään, mutta tulee ihan paha olo fyysisestikin hänen jutuistaan. Eli hän puhuu yleisölle, miten Suomi saa aina nolla pistettä euroviisuissa. Mutta NYT on mahdollisuus parempaan, kun Saara on mukana. Sitten hän sanoo esittävänsä Monsterin osittain liettuaksi ja on olevinaan niin hermostunut.

En vaan pysty pitämään Saarasta. Miksi, miksi hänen pitää olla niin ilkeä ja omahyväinen? Ensimmäisen kerran koko oman euroviisuhistoriani toivon, ettei Suomen edustaja pärjää. Ja ensimmäisen kerran katsoin Ruotsin finaalia, ihan vaan kun ei ollut Suomen finaalissa mitään mielenkiintoista ja yksi euroviisujen vetovoimasta on juuri erilaiset esittäjät ja esitykset.

Että KIITOS vaan YLE ja SAARA AALTO. En hyväksy tätä yhtään. Olisin hiljaa, jos

Saara on olisi valittu suomalaisten halusta edustajaksi, mutta on väärin, että joku keijukerholainen YLESTÄ on saanut läpi suunnitelmansa. Potkut hänelle!!!

No hyi hitto. Hävettää.

Vierailija
233/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä Ruotsin hehkutusta. Kertoo paljon nykyihmisten musiikkimausta, kun sellasta biisiä palvotaan ja toivotaan voittajaksi.

Vierailija
234/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin Tanskan ja nyt minullakin on suosikki näissä viisuissa <3 Aion äänestää! Nämä näyttikin miehiltä.

Vierailija
235/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin biisissä on mainio bassokomppi ja kivan kepeä, tarttuva biisi. Ja mies vaan laulaa videolla, ei mitään naurettavia naisvoimistelijoita ilmapallojen kanssa tai gaymörköjä tanssahtelemassa.

Niinpä. Ei siihen esittämiseen tarvitse kauheeta showta, jos laulaja on miellyttävä ja kappale sellainen, ettei ärsytä tai myötähävetä.

En tiennyt, että toivovat siellä Portugalissa riisuttuja esityksiä. Sen kyllä ymmärtää, kun muistaa viime vuotisen voittajan. Se oli ihana. Kiva, että Suomi lähettää sinne kunnon "shown". Tai sitten ei. Tähän vuoteen olisi hienosti sopinut meidän viime vuotinen kaunis Blackbird.

Vierailija
236/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehdoton suosikki on Tanska. Tykkään myös Alankomaista, Virosta, Norjasta, Kyproksesta, Kreikasta, Saksasta, Serbiasta ja Unkarista. Mulla ei ole ikinä ollut näin montaa suosikkia ja olen viisuillut jo 25 vuotta.

Islanti, Espanja,Irlanti ja Latvia ovat umpitylsiä mutta mikään ei ole niin myötähävettävä kuin Suomi 😖 ei edes San Marino vaikka kovasti sen esitykset sille puolelle aina lipeävät.

Vielä puuttuu Venäjä ja Bulgaria jotka nousseet mun top10 viime vuosina aina.

Israelin matamista en mäkään löytänyt kun lyhän pätkän ja sekö nyt vedonlyönnin ekana??

Vierailija
237/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä Ruotsin hehkutusta. Kertoo paljon nykyihmisten musiikkimausta, kun sellasta biisiä palvotaan ja toivotaan voittajaksi.

Mäkään en kummemmin kuuntele nykymusiikkia kuin jossain julkisissa tiloissa jossa pakolla joutuu kuuntelemaan. Mutta silti musta tuo Ruotsin kappale on Euroviisuissa raikas tuulahdus. Anna sille mahdollisuus :) En ehkä top 5 laittaisi, mutta top 10 kuitenkin. Ihana, että Euroviisut ovat monipuolistuneet niin paljoa tunkkaiseen vuosituhannen vaihteeseen nähden.

Vierailija
238/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä kommentista tuli mieleen se Voice of Finlandin live, jossa Saara Aalto esitti oman versionsa Je suis malade-kappaleesta. Muut valmentajat ei vissiin lämmenneet, koska Michael kulki niiden edessä edestakaisin ja hoki, että ettekste te nyt ymmärrä? En ymmärtänyt minäkään.

Euroviisut on omanlaisensa kilpailu ja harvaa esittäjää tai kappaletta kaipaa jälkikäteen. Ei se, että tässä kisassa tykkää jostain, ole niin vakavaa. Oma musiikkimakusi on tietysti erinomainen eikä petä milloinkaan. Hyvät sulle!

Vierailija
239/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NRO 6 (joka suositteli Tanskan esityksen katsomista) jatkaa. Oletteko katsoneet ylipäätään muiden maiden kilpailukappaleita? Mä katsoin eilen melkein kaikki, ja ihmettelin kun perinteiset ikäblokin maiden bikinibeibet rillumarei-ralleineen puuttuivat oikeastaan täysin. Yllättävän hyviä, morerneja ja raikkaita kappaleita oli myös perinteisillä bikinibeibi-mailla. Huomasin, että oikeastaan Saaran mahtipontinen biisi meni siihen "tunkkainen old school"-kategoriaan. Lisäksi maiden finaleja katsoessa tuli tunne, että kyllä karismaattinen laulaja saa hyvän esityksen ilman mitään tanssikoreoita, joissa laulajaa nostellaan ja pyöritellään. Katsokaa esim. Saksa, Viro, Englanti, Ranska, Espanja, Latvia, Tanska.

Israel.

Niin. Tulee väkisin mieleen, että myikö ne Ruotsista Suomeen ne kappaleet, jotka ei siellä enää kelpaa...

Koreografia on Friedmannin idea. Ei kannata ruotsalaisia kaikesta sentään syyttää.

Vierailija
240/587 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NRO 6 (joka suositteli Tanskan esityksen katsomista) jatkaa. Oletteko katsoneet ylipäätään muiden maiden kilpailukappaleita? Mä katsoin eilen melkein kaikki, ja ihmettelin kun perinteiset ikäblokin maiden bikinibeibet rillumarei-ralleineen puuttuivat oikeastaan täysin. Yllättävän hyviä, morerneja ja raikkaita kappaleita oli myös perinteisillä bikinibeibi-mailla. Huomasin, että oikeastaan Saaran mahtipontinen biisi meni siihen "tunkkainen old school"-kategoriaan. Lisäksi maiden finaleja katsoessa tuli tunne, että kyllä karismaattinen laulaja saa hyvän esityksen ilman mitään tanssikoreoita, joissa laulajaa nostellaan ja pyöritellään. Katsokaa esim. Saksa, Viro, Englanti, Ranska, Espanja, Latvia, Tanska.

Israel.

Niin. Tulee väkisin mieleen, että myikö ne Ruotsista Suomeen ne kappaleet, jotka ei siellä enää kelpaa...

Koreografia on Friedmannin idea. Ei kannata ruotsalaisia kaikesta sentään syyttää.

Ei se kappalekaan mikään helmi ole. Vanhentuneen oloinen ja junnaava. Video on hyvä.