Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taskuparkki, vaikeaa?

Jeesus vai "Hesus"
11.03.2018 |

Asun suurehkon kaupungin keskustassa. Monesti parvekkeella ollessa näkee näitä, jotka iästä riippumatta eivät osaa taskuparkeerata...! Luulin, että se autokoulussa opetetaan jokaiselle. Itse en ainakaan inssiä olisi läpäissyt ilman taskuparkkia. Eikä se edes loppuunsa ole niin hankalaa: vierelle, peilien kautta katsoa kulma, pakki päälle ja parkkiin. Onko nykyään vain enemmän näitä Surkein kuski ym. ohjelmissa esiteltyjä pimboja, vai mistä tämä johtuu? En siis yleistä sukupuoleen katsoen, yhtä lailla on ollut miehiä ja naisia nämä joilla ollut ongelmia... Mutta kysyn vain arvon palstalaiset, mikä mielestänne syy moiseen? Kiinnostaisi tietää, koska omasta mielestä se ei ole kovin rakettitiedettä vaativa asia.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselit parvekkeeltasi ehkä minua. Ei usein ole tuolle taudille tarvetta ja se on aika ruosteessa, ja siinä kohdassa oli lumi jäätynyt sellaisiksi möykyiksi, että oli vaikea sompailla niiden päällä! Tiedän että kaltaisiasi ihmisiä riittää, joten nolotti säätää siinä. Useimmat ihmiset joutuvat taskuparkkeeraamaan harvoin, eikä voi olettaa että heti menisi ihan nappiin.

Vierailija
42/53 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselit parvekkeeltasi ehkä minua. Ei usein ole tuolle taudille tarvetta ja se on aika ruosteessa, ja siinä kohdassa oli lumi jäätynyt sellaisiksi möykyiksi, että oli vaikea sompailla niiden päällä! Tiedän että kaltaisiasi ihmisiä riittää, joten nolotti säätää siinä. Useimmat ihmiset joutuvat taskuparkkeeraamaan harvoin, eikä voi olettaa että heti menisi ihan nappiin.

Voi pojat, olettiko joku Niin? Tuliko joku sanomaan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä tauti sulla 😂

Vierailija
44/53 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:han niin olettaa.

Vierailija
45/53 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:han niin olettaa.

"Eikä voi olettaa että heti menisi ihan nappiin", sanoi tässä aiempi kirjoittaja. Lukekaa pliis koko ketju ennen pätemistä.

Vierailija
46/53 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä tauti sulla 😂

Oho 😁 Taskuparkkeeraustauti! Onneksi ei ilmene kovin usein.

Vierailija
47/53 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä tauti sulla 😂

Oho 😁 Taskuparkkeeraustauti! Onneksi ei ilmene kovin usein.

Joo, onneks ei ole usein taudille tarvetta 😂

Vierailija
48/53 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulujen opetuksissa tuntuu olevan eroja perusjuttujenkin kanssa. Itselle ei edes kerrottu miten bensa-asemalla tankataan, saatika miten rengaspaineet mitataan.

Vierailija
49/53 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoin kortin -83 eikä silloin opetettu taskuparkkia enkä sitä myöskään inssiajossa joutunut tekemään.

Mulla on iso maasturi ja todella harvoin käyn kaupungissa enkä edes yritä löytää kadunvarresta parkkipaikkoja vaan ajan parkkihalliin ihan mukavuuden ja ajansäästön takia.

Isoja maastureita ajavissa on paljon teitä joiden autonhallintataidoissa olisi toivomisen varaa.

Vierailija
50/53 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin autokoulun muutama vuosi sitten. Taskuparkkia harjoiteltiin kahdesti, toinen kertakin vain sen takia, että sitä erikseen pyysin. Kortin saamisen jälkeen olen yrittänyt taskuparkkia pari kertaa, mutta olen onnistunut siinä vain kerran :D Sen onnistumisen jälkeen oli kyllä voittajaolo. 

Itselläni on suuri kynnys lähteä kokeilemaan, minkä takia mielummin etsin parkkipaikan, johon voin vain ajaa suoraan. Pienempi mahdollisuus kolauttaa toisten autoja. Pitäisi harjoitella, mutta rivarin parkkipaikka on pieni ja en koskaan saa aikaiseksi mennä johonkin kaupan pihalle kurvailemaan.

Vierailija
51/53 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajoin kortin -83 eikä silloin opetettu taskuparkkia enkä sitä myöskään inssiajossa joutunut tekemään.

Mulla on iso maasturi ja todella harvoin käyn kaupungissa enkä edes yritä löytää kadunvarresta parkkipaikkoja vaan ajan parkkihalliin ihan mukavuuden ja ajansäästön takia.

Isoja maastureita ajavissa on paljon teitä joiden autonhallintataidoissa olisi toivomisen varaa.

Tunnetko montakin tietä joka ajaa isolla maasturilla =)

Mun autonhallintataidot ovat oikein riittävät niihin olosuhteisiin joissa ajan ja joiden takia se iso maasturi on hankittu. Ei sitä ole ostettu kaupungissa pyörimiseeen. Jos pyörisin kaupungissa kaiket päivät, allani olisi joku näppärä kippo.

Olen pahoillani että sulla on ennakkoluuloja maasturilla ajavia kohtaan.

Vierailija
52/53 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisin jos opettelisin, mutta melkein aina laitan normiparkkiin ja mahdollisissa taskuparkkitilanteissa on yleensä tulossa autoja takaa joka tekee tilanteesta epävarmalle vaikean. Autokoulussa oli iso auto ja ohjeet tosi tarkat, pitää nähdä viereisen auton osa x takapeilistä sitten 45 astetta sinne ja rattia tuonne, nyt pitäisi totutella tapa omalla autolla joka on eri kokoinen.

Vierailija
53/53 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus vai kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus vai "Hesus" kirjoitti:

Yritin siis kysellä syytä moiseen. Nyt jo vastanneet eivät taskuparkkia siis edes tee. Yritin kysyä syytä siihen, että SILTI lähdetään yrittämään (vaikka etuperin!!) vaikkei taitoa olekaan. Mikä siis saa ihmisen tähän?

Ap

Siis ihmettelet miksi ihmiset ei sitä osaa, ja nyt ihmettelet miksi joku edes lähtee yrittämään? 😂 No ei voi oppia jos ei yritä. Mutta minulla ainakin ison auton kanssa käy välillä niin että päätän yrittää johonkin parkkiin tms, kunnes huomaan että liian riskipeliä yrittää. Ei minua ainakaan hävetä jos en onnistu ja joku katselee ikkunasta. Ihan sama 😎

Anteeksi, jos olin jotenkin epäselvä. Ei yrittäminen minua häiritse, päin vastoin! Mukavaa, että taitoja ylläpidetään tai opetellaan uusia, koski ne sitten autoilua tai mitä tahansa.

hmettelen vain näitä, jotka väkisin runttaavat autonsa siihen "taskuun", joka ei ole lähimaillakaan parkissa, ja lähtevät asioilleen... Joko ollaan jalkakäytävällä puoleksi, tai sitten keskellä tietä kun "reuna pelottaa" (?). Jos olisi autonsa hahmottava kuski tai edes omat puuttensa ymmärtävä kuski, silloin korjaisi autonsa "oikein ruutuun" tai ajaisi muuanne parkkiin. 

Asun siis kadun varressa jossa on kiekkopaikkoja tunniksi. Ja lähellä keskustaa kuten totesin. 

Ap

Ok no sitten ymmärrän. Tuo tauti on yllättävän yleistä, sen nimi on välinpitämättömyys. Koskee muitakin parkkeja kuin taskuparkkeja. Ajan joka aamu töihin mennessä autoni yhteen vinoparkkiin ja aina siin rivissä on jonkun opel corsa täysin vinossa ja päin helvettiä. Niin että corsan molemmilla puolille on muiden hankala parkkeerata tai peruuttaa pois isolla autolla, kun et mahdu peruuttaessa kääntämään kunnolla (kapea katu).

No toki vaihtoehtona voi olla myös kuskin sokeus tai typeryys....